yksinhuoltajat hoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arki

Vieras
Olen 2 pienen lapsen yksinhuoltaja. Mu pitäs mennä lääkäriin ja alatutkimuksen vuoksi en voi ottaa lapsia sinne mukaan. Kysyin terkasta, voisiko joku hoitaja olla lasteni kanssa ulkopuolella sen 2minuuttisen kun värkkiin katsovat..no eipä ole kuulemma resursseja ja niinpä peruin ajan jo toistamiseen. en saa lapsilleni hoitajaa siksi pieneksi ajaksi. paikallisesta MLL sanottiin ei oota ja että pitäis varata lastenvahti kk aikaisemmin kun on tarve.. no terkalle saa aikoja viikon-kahen päästä, ei pidemmälle, ni kuinka voin varata lastenkaitsijaa kun en tiedä miten saan sitte aikaa lääkärille samaan aikaan jne... ja ventovieraitten kanssako lapseni jäisivät kotiini?? miten ootte saanu mm. omat lääkärikäynnit hoidettua?

Kun sain kuopukseni, jäkitarkastuskäynnillä, vauva ja vanhempi sisarus olivat mukana,mutta kun alapäätä tutkittiin, lääkäri veti sen verhon eteen ja lapset olivat toisella puolella. Siinä sitten komentelin esikoista, jotta pysyi paikallaan ja lääkärikin ystävällisesti katsoi, että hän ei tullut kurkkimaan tms. :)

Alkuperäinen kirjoittaja arki:
Olen 2 pienen lapsen yksinhuoltaja. Mu pitäs mennä lääkäriin ja alatutkimuksen vuoksi en voi ottaa lapsia sinne mukaan. Kysyin terkasta, voisiko joku hoitaja olla lasteni kanssa ulkopuolella sen 2minuuttisen kun värkkiin katsovat..no eipä ole kuulemma resursseja ja niinpä peruin ajan jo toistamiseen. en saa lapsilleni hoitajaa siksi pieneksi ajaksi. paikallisesta MLL sanottiin ei oota ja että pitäis varata lastenvahti kk aikaisemmin kun on tarve.. no terkalle saa aikoja viikon-kahen päästä, ei pidemmälle, ni kuinka voin varata lastenkaitsijaa kun en tiedä miten saan sitte aikaa lääkärille samaan aikaan jne... ja ventovieraitten kanssako lapseni jäisivät kotiini?? miten ootte saanu mm. omat lääkärikäynnit hoidettua?

Etkö saa ketään kavereita tai äitiäsi tai isääsi tai jotain sukulaista... veljeä, siskoa, koiran siskon kaimaa?? jotain hoitamaan lapsia siksi aikaan??

Eikö sulla ole ketään ystävää/kaveria/naapuria joka voisi katsoa lapsiasi lääkärikäynnin ajan? Rohkeasti vaan kysymään apua, aina löytyy ihmisiä ketkä on valmiita auttamaan!

Mulla lapset istu rattaissa, ja huusi..., sen ajan kun mulle esim. tehtiin alapään tutkimusta. Siis samassa huoneessa olivat, mutta molemmat saivat just raivarit siinä samaan aikaan...
Muutaman kerran jouduin käymään keuhkokuvassa, kun seurattiin että keuhkokuume oli varmasti parantunut, ja silloin toinen röntgenhoitaja oli lasten kanssa käytävässä kuvan ottamaisen ajan.
Siinä muutama esimerkki.

ei sulla olis joku kaveri tai mummo tai kummi joka vois hetken katsoa lapsia? oletko väleissä lasten isään?
tuo se tosiaan onkin aina hankalaa, kun pitäs sen kerran ihan yksinään johkin päästä. mulla on sen verran onnellinen tilanne, että saan lapset melko varmasti siksi aikaa mummolaan aina jos itellä pakollinen meno, mut muuten ne sit kulkeekin joka paikassa mukana. tukiverkko on minimaalinen eikä isä ole lasten elämässä.

Mä tein sillein, että varasin ajan lasten päiväuniaikaan ja nukutin juuri ennen lääkärille menoa rattaisiin. Rattaat otin siihen huoneeseen, mutta laitoin verhon taakse siltä varalta jos just sillon heräävät kun olen tutkimuksessa. Siinä on kuitenkin hoitaja apuna lääkärillä niin hän olisi käynyt antamassa kirjan käteen, jos olisivat heränneet. Mutta koskaan ei oo heränny ennen kuin tutkimus on tehty. Nyt on sen verran isoja jo, että istuvat odottamassa oven ulkopuolella tutkimuksen ajan.

mun vanhemmat asuu 450km päässä ja ovat työelämässä, ystäviä ei ole... se hoitaja sano, ettei sinne lapsia mielellään mukaan.. ja et mun täytyy keksiä jotain. mutta mitä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun vanhemmat asuu 450km päässä ja ovat työelämässä, ystäviä ei ole... se hoitaja sano, ettei sinne lapsia mielellään mukaan.. ja et mun täytyy keksiä jotain. mutta mitä!

Juu, ei sinne varmaan kukaan mielellään lapsia mukaansa otakaan. Mutta jos ei ole vaihtoehtoja niin ei ole, silloin ne lapset otetaan mukaan. Joillakin kaupungeilla on tarjolla perhetyöntekijä juuri tällaisia tapauksia varten. Oletko katsonut teidän kaupungin sivuilta, josko teillä olisi tarjolla tällainen palvelu?

no jos se hoitaja sanoo ettei lapsia voi ottaa mukaan, niin sit olkoot se hoitaja niitten kanssa :@
joo, ymmärrän sen ettei sinne ole kiva lapsia ottaa, mut joskus vaan on tilanne et no can do. Verho tai sermi eteen ja jotain lelua mukaan lapsille.
minkä ikäsiä ovat?
ja mistäpäin olet itse jos saan udella? mä tulen istumaan sinne odotushuoneeseen sun lasten kanssa siks aikaa jos satut täältä olemaan ;D

jyväskylästä =) ja lapset 1 ja2v. et sillein... kai mä vaan "kiellosta" huolimatta meen lasten kanssa, jättäköön sitte tutkimatta, mutta oonpa ainenki tarjonnu itteeni sinne :)

jyväskylästä =) ja lapset 1 ja2v. et sillein... kai mä vaan "kiellosta" huolimatta meen lasten kanssa, jättäköön sitte tutkimatta, mutta oonpa ainenki tarjonnu itteeni sinne :)

no voi pahus, vähän kaukana sitten.
On kyllä just semmonen ikä noilla, et voi olla mielenkiintonen käynti. Otat jotain leluja vaikka mukaan, tai oisko siellä odotushuoneessa leluja mitä vois ottaa, ne vois olla kiinnostavampia kun omat ;) kai siellä joku siivooja olis joka sen hetken siinä lasten kanssa olis, eihän siinä tutkimuksessa mene kun muutama minuutti.
tsemiä!

Just näin. Ja selität mikä on tilanne. Pitäähän niiden ymmärtää tilanteesi !

Mulla on ollut neljä alle kouluikäistä mukana joka lääkärissä, myös hampilekurissa ja alapäätutkimuksissa.
Eihän hoitohenkilökunta aina tykkää moisesta, mutta jos vaihtoehtoa ei ole, niin sitä ei ole.

Yhteistyössä