yksinhuoltajaksi ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippu"

Vieras
Siis olettaen ettei tule epäselvyyksiä/kiistaa, niin haen yksinhuoltajuutta, kuinkas monta käyntikertaa se vaatii jossain himskutin toimistoloissa ? ja muutenki, vai selviääkö papereilla jos yhteisymmärrys avopuolison kanssa on ? Ja kyllä, ollaan yhteishuoltajuudessa nyt, kun isyys tunnustettu, mutta ny ois ero eessä...

[QUOTE="vieras";27780787]Tuskin tulet saamaan yksinhuoltajuutta, jos isässä ei ole jotain tosi pahasti vialla. Yhteishuoltajuus on tänä päivänä normi. Ja hyvä niin.[/QUOTE]

Mikä ihmeen normi? Ap sanoi, että löytyy yhteisymmärrys puolison kanssa tästä asiasta. Kyllä silloin yksinhuoltajuuden saa, ellei toinen sitä vastusta.

Yksnhuoltajuus on asioiden sujumisen kannalta helpompaa. Sehän ei suinkaan tarkoita etteikö etällä olisi normaalit tapaamisoikeudet tai mitään sellaista.

Itse olen ollut yksinhuoltaja alusta alkaen, ja täytyy sanoa että on ollut helppoa kun olen kaiken saanut itse päättää nimestä alkaen. Ei ole tarvinnut täällä palstalla kysellä että mikä lapselle nimeksi kun miehelle ei kelpaa se ja se...

Yksinhuoltajuus onnistuu yhdellä käynnillä lastenvalvojalla. Kannattaa muistaa, että tapaamisoikeus on eri asia, eli voitte sopia tapaamisista haluamallanne tavalla, vaikka sulla olis yksinhuoltajuus.

Meillä ei isä paljon poikaa näe johtuen pitkästä välimatkasta, mutta en itse halunnut pakolla ruveta yksinhuoltajaksi. Huoltajuuden pois ottaminen kun tuntuu siltä, että haluaisin isän kokonaan pois lapsen elämästä. Toisaalta jos mies olisi joku hankala tapaus niin silloin kyllä suosittelisin yksinhuoltajuutta, jotta ei tarvitsisi riidellä.

[QUOTE="vieras";27781082]Yksinhuoltajuus onnistuu yhdellä käynnillä lastenvalvojalla. Kannattaa muistaa, että tapaamisoikeus on eri asia, eli voitte sopia tapaamisista haluamallanne tavalla, vaikka sulla olis yksinhuoltajuus.

Meillä ei isä paljon poikaa näe johtuen pitkästä välimatkasta, mutta en itse halunnut pakolla ruveta yksinhuoltajaksi. Huoltajuuden pois ottaminen kun tuntuu siltä, että haluaisin isän kokonaan pois lapsen elämästä. Toisaalta jos mies olisi joku hankala tapaus niin silloin kyllä suosittelisin yksinhuoltajuutta, jotta ei tarvitsisi riidellä.[/QUOTE]

Jos välimatkaa on yhtään enempää niin yhteishuoltajuus on epäkäytännöllinen. Oliko peräti niin että molempien yhteishuoltajien olltava paikalla passia lapselle haettaessa, pankkitiliäkään ei saa yksin auki, eikä kouluun ilmoittauduttua. Isäni ei ollut huoltajani, mutta osallistuva vanhempi kumminkin. Huoltaja on se arkiasioista huolehtija.

mä en ole käynyt kertaakaan missään toimistossa yksinhuoltajuuden takia. Ja jos se on suurin murhe yksinhuoltajuuden hakemisessa, niin kannattaa harkita uudelleen. Mä siis vain hain käräjäoikeuden kautta, paperit meni isälle ja hän ne allekirjoitti

mä en ole käynyt kertaakaan missään toimistossa yksinhuoltajuuden takia. Ja jos se on suurin murhe yksinhuoltajuuden hakemisessa, niin kannattaa harkita uudelleen. Mä siis vain hain käräjäoikeuden kautta, paperit meni isälle ja hän ne allekirjoitti

No eikös se käräjäoikeuden kanslia sitten ole mikään toimisto... ;) Ja miksi rasittaa jotain tuomareita, jotka on muutenkin ylityöllistettyjä, jos asia hoituu nopeamminkin siellä lv:n luona. Ihan yhtä pätevä se on, kuin ko:n päätöskin. Ja joo, ei se tosiaan vaatinut meilläkään, kuin sen yhden käynnin, koska isä yksinhuoltajuuden vapaaehtoisesti mulle antoi. Samalla reissulla tosin setvittiin elatusmaksut ja tapaamiset, joten aikaa meni, mutta käyntikertoja riitti se yksi.

Sä et pääse käräjille ellei sulla ole mitään paperia lv:lta. Asiat yritetään hoitaa ensin sitä kautta ja sitten vasta käräjille. Ja olethan sä toimistossa käynyt, nähtävästi useammassakin.

mä hain yksinhuoltajuutta oikeusaputoimiston kautta, kun en lapsen isään saanut mitään yhteyttä. ja sain yksinhuoltajuuden koska lapsen isä ei laittanut tikkua ristiin saatuaan tiedon.
mutta jos miehesi suostuu yksinhuoltajuuteen, niin nimet alle ja thats it.

[QUOTE="vieras";27780787]Tuskin tulet saamaan yksinhuoltajuutta, jos isässä ei ole jotain tosi pahasti vialla. Yhteishuoltajuus on tänä päivänä normi. Ja hyvä niin.[/QUOTE]

Kyllä mulle lastenvalvoja ihan suositteli yksinhuoltajuutta, sanoi että yhteishuoltajuus aiheuttaa vin ongelmia.

Kyllä yksinhuoltajuus on paljon selvempi ja parempi järjestelmä. Kyllä sillä vanhemmalla pitää olla oikeus päättää lapsen asiat jonka luona lapsi asuu.