Yksinhuoltajaksi jääminen on oiva keino laihtua: ei ole varaa herkkuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täällä sitä eletään niin "leveästi" niillä huimilla yh-tuilla, että joudun tällä hetkellä laittamaan lapsille halvinta mahdollista ruokaa. Jauhelihaa on ahkerasti jatkettu soijarouheella (mikä on onneksi ihan terveellistäkin). Tippuupahan ainakin kilot, kun ei ole enää varaa ostaa suklaata tai keksejä, joilla ennen useinkin herkuttelin.

Kertokaapa mistä ne paljon puhutut suuret yksinhuoltajien tuet koostuvat, niin minäkin haen niitä! Nyt on tili lähes nollilla sen vuoksi, että ostin kuun vaihteessa kun muutimme lapsille peitot ja tyynyt sekä heidän ikkunoihinsa rullaverhot. Aika luksuselämää, vai mitä ;)

Mä laskin, että olisin rikas jos olisin yh :D

Saisin opintotukea n. 250 ?, lapsilisää 300 ? ja risat, asumistukea noin 500 ?, elareita noin 250 ?. Mulla jäisi vuokran jälkeen 700 euroa, päivähoitomaksuja ei tietenkään menisi. Jos vielä nostaisin opintolainaa 300 ?/kk niin olisin suorastaan kroisos :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
yh:n saan käteen verojen jälkeen tukia 2200e. kun elin parisuhteessa niin sain hoitotuen(verojen jälkeen käteen jäi 211e)

Mutta sulla oli mies jolla tuloja. Tuon asian kummasti moni unohtaa.

Nii oli,mies joka pyöritty huonosti menestyvää yritystä josta käteen jäi pyöreä 0e. kela kuitenki katto kaikki yrityksen tulos miehen tuloiksi ja näin ollen mun tuet meni ihan minimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
mutta kun on yh ja pienipalkkaisessa työssä ei todellakaan saa mitään tukia! Mä tienaisin paremmin jos jäisin pois vaikituisesta työstä. et sillee. :snotty:

Juuh, totta....muutama kamu on aika lirissä, kun rahat ei riitä, tukia ei tule, ja periaatteet ei salli jäädä kotiin makaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Eikai se tarkotus olekkaan, että saisi sitten joskus ees luunsa liikkeelle vaikka sitten taloudellisen ahdingon pakottamana. Mene töihin.

Minä opiskelen, tosin nyt kesällä olen kotihoidontuella kotona.

Entäs sitten?? Omaa vikaa se silti on ja itse voisit myös rahasi hankkia.Ei se opiskelu susta työkyvytöntä tee.

Sama vika. Joo kyllähän 700e vuokran jälkeen tuntuu isolta, mutku alkaa miettii ett siitä maksaa kaikki ite. Vakuutukset, tvluvan, sähkön, ruuan, vaatteet, puhelimen... nopeesti se menee

Mut ei auta valittaa, onneks sentään saan tuet, kun aiemmin en saanut ees elareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
mutta kun on yh ja pienipalkkaisessa työssä ei todellakaan saa mitään tukia! Mä tienaisin paremmin jos jäisin pois vaikituisesta työstä. et sillee. :snotty:

Juuh, totta....muutama kamu on aika lirissä, kun rahat ei riitä, tukia ei tule, ja periaatteet ei salli jäädä kotiin makaamaan.

Juuriki tuo on tutuakin tutumpi tunne! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
yh:n saan käteen verojen jälkeen tukia 2200e. kun elin parisuhteessa niin sain hoitotuen(verojen jälkeen käteen jäi 211e)

Montaks lasta sulla oikein on? Mulla on 3, oon hoitovapaalla (vakkarityöstä, jos sillä mitään vaikutusta), tulot on noin 1300e/kk ja mä en kyllä ole pahemmin joutunut köyhäileen. Lähinnä ne köyhäilyt on johtuneet mun holtittomasta elämäntavasta välillä, ei siitä, etteikö tuolla rahalla eläis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikai se tarkotus olekkaan, että saisi sitten joskus ees luunsa liikkeelle vaikka sitten taloudellisen ahdingon pakottamana. Mene töihin.

Minä opiskelen, tosin nyt kesällä olen kotihoidontuella kotona.

Entäs sitten?? Omaa vikaa se silti on ja itse voisit myös rahasi hankkia.Ei se opiskelu susta työkyvytöntä tee.

Missä välissä minä töitä teen kun opiskelen päivät? Pidänkö lapset aamusta iltaan päiväkodissa? Kyllä sitä tietysti joskus jokunen tunti liikenisi työnteollekin, mutta löydäpä työpaikka joka antaa tunteja muutaman silloin tällöin sen mukaan kun minä sanelen milloin voisin töitä tehdä...

Yhteistyössä