Yksinäisyys parisuhteessa (ja sen jälkeen?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ollut parisuhteessa yksinäinen viimeiset 3 vuotta. Illat istun yksin ja teen omia juttujani, kun mies on tietokoneella. Fyysistä läheisyyttä ei ole ollut pitkään aikaan. Mies kyllä haluaa seksiä, mutta vain tyydyttääkseen itsensä. :( Olemme eroamassa nyt ja eilen oikein iski kasvoille se yksinäisyys. Mies oli viihteellä. Katsoin yksin elokuvan ja tuli ajatus, että tätä minun elämäni tulee olemaan. Lasten kanssa yksin olemista. Yksinäisiä iltoja. Itku tuli.

Kaipaan niin kovasti rakkautta, suukottelua, seksiä, Miestä. Niitä minulla ei ole ollut enää vuosikausiin vaikka parisuhteessa olenkin. En ole voinut mieheni takia kutsua ystäviä kylään eikä kukaan meille halua tullakaan. No ehkä tämä nyt muuttuu paremmaksi.

Tunnetteko te muut yksinhuoltajat/yksineläjät olonne yksinäiseksi kotonanne?

Hei, eron myötähän sinulle tulee mahdollisuus löytää joku, jonka kanssa voit jakaa läheisyyttä. Ajattele tätä uutena mahdollisuutena, kaikki ovet ovat avoinna juuri sinulle :)

t. nettideittipalstalta itselleen mahtavan miehen löytänyt nainen

Sen vain sanon että yksinäisyys parisuhteessa on taatusti pahempaa kuin yksinäisyys sinkkuna. Kai miehesikin hoitaa lapsianne välillä jolloin voit itse jatkossa lähteä rimpsalle ja tehdä mitä ikinä mielit! Ja löydät kyllä sitä rakkauttakin, varmasti nurkan takana on liuta miehiä, jotka haluavat pitää sinua hyvänä =)
Lyön vetoa, että tulet ajan mittaan huomaamaan että ne yksinäiset leffaillatkin ovat mukavampia kuin asua saman katon alla menetetyn rakkauden kanssa, tsemppiä ja häntä pystyyn!

musta tuntui ihan samalta hetki sitten kun susta nyt. erosin, ja elämä näyttää nyt valoisammalta!
kaikkea tota tarvitsemaasi saat toiselta mieheltä, tuo suhde tuskin sitä sulle enään koskaan antaisi. onnea jatkoon, kaikki on kohta paremmin :)

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
Hei, eron myötähän sinulle tulee mahdollisuus löytää joku, jonka kanssa voit jakaa läheisyyttä. Ajattele tätä uutena mahdollisuutena, kaikki ovet ovat avoinna juuri sinulle :)

Tämä on totta kyllä, mutta en halua heti uutta miestä. Hiukan ristiriitaista tämä, kun kaipaan läheisyyttä, mutta haluan opetella olemaan yksin ensin. :D Voi kun olisi miespuolinen ystävä, jonka kanssa halia vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä on totta kyllä, mutta en halua heti uutta miestä. Hiukan ristiriitaista tämä, kun kaipaan läheisyyttä, mutta haluan opetella olemaan yksin ensin. :D Voi kun olisi miespuolinen ystävä, jonka kanssa halia vaan.

Ei tässä kukaan uudesta parisuhteesta puhunutkaan. Ehdottomasti kannattaakin opetella välissä olemaan yksin ja toipumaan täysin erosta. Mutta varmasti löydät jonkun kivan miehen jonka kanssa voitte pitää kaikkea kivaa. Tai useamman ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Sen vain sanon että yksinäisyys parisuhteessa on taatusti pahempaa kuin yksinäisyys sinkkuna. Kai miehesikin hoitaa lapsianne välillä jolloin voit itse jatkossa lähteä rimpsalle ja tehdä mitä ikinä mielit! Ja löydät kyllä sitä rakkauttakin, varmasti nurkan takana on liuta miehiä, jotka haluavat pitää sinua hyvänä =)
Lyön vetoa, että tulet ajan mittaan huomaamaan että ne yksinäiset leffaillatkin ovat mukavampia kuin asua saman katon alla menetetyn rakkauden kanssa, tsemppiä ja häntä pystyyn!

Täysi peesi tälle. Itse yksinäinen miehen työn vuoksi. Jatkosta en sit tiiä.

Ei se uuden miesystävän kanssa tarvitsekaan heti olla muuttamassa yhteen. Mekin olemme molemmat lapsellisia ihmisiä ja asumme reilun puolen tunnin matkan päässä toisistamme, joten olosuhteiden pakosta näemme n. kerran viikossa. Arkea pyöritän siis ihan yksin.

Minulla oli pari yhden-kahden yön suhdettakin ennen kuin löysin tämän nykyisen miesystäväni, mutta heidän kanssaan ei oikein muu läheisyys toiminut paitsi seksi. Nyt kun on tunteita enemmän pelissä, on ihanaa olla ihan vain lähekkäin :)

Ei se uuden miesystävän kanssa tarvitsekaan heti olla muuttamassa yhteen. Mekin olemme molemmat lapsellisia ihmisiä ja asumme reilun puolen tunnin matkan päässä toisistamme, joten olosuhteiden pakosta näemme n. kerran viikossa. Arkea pyöritän siis ihan yksin.

Minulla oli pari yhden-kahden yön suhdettakin ennen kuin löysin tämän nykyisen miesystäväni, mutta heidän kanssaan ei oikein muu läheisyys toiminut paitsi seksi. Nyt kun on tunteita enemmän pelissä, on ihanaa olla ihan vain lähekkäin :)

Oi, tuota minäkin odotan ja kaipaan kovasti. Sitä, että rakastaa toista niin kovasti, että haluaa vaan olla lähellä. :) En ole koskaan harrastanut yhden illan juttuja. En tiedä pitäisikö sitten kokeilla. Tuntuu vaan niin oudolle. Minun pitää tuntea ihmistä kohtaan jotain, että voin haluta seksiä. Mutta kiitoksia naiset vastauksistanne, tuli jo paljon parempi mieli. :)

oli tosi hyvä aloitus !

Voisin kuvitella että tua olisi minun kirjotukseni. Meillä myös tulossa ero miehen kanssa, seurusteltu pian 5 vuotta. Talvesta saakka koittanut vaan lapsen takia pysyä miehen kanssa yhdessä, mut ei tää vaan toimi. Puuttuu se suurin, rakkaus.. :(

Mua pelottaa miten tuun rahallisesti pärjään ( en oo töissä ) kaikki huonekalut ja kaikki pitäis jostain saada ostetuks... saatika se kämpää jostain löytää.. Anteeksi kun näin tulin sinun aloitukseesi purkautuun.. Mut samoja asioista mietin, myös se että löydänkö sitä oikeaa koskaan.. pääsenkö koskaan naimisiin tai saanko lisää lapsia..

Mellä täysin sama tilanne :(
Olen yksinäinen ja kovaa vauhtia masentumassa. Ja mies ei vaan tajua että kaikki johtuu siitä ettei kohtele minua puolisonaan vaa paremminkin tunnen oloni kämppikseksi.
olen hakent asuntoa, mutta mies ei tajua sitä vaan puhuu niinkuin jatkettais aina näin.
Olen niin loppu että se näkyy jo kauas minusta, ja siltikään mies ei tee asialle mitään muuta kuin sanoi että haluais että olisin samanlainen kuin ennekin.
Mutta ei tämä muutu jos ei hän itse tajua tehdä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tämä:
oli tosi hyvä aloitus !

Voisin kuvitella että tua olisi minun kirjotukseni. Meillä myös tulossa ero miehen kanssa, seurusteltu pian 5 vuotta. Talvesta saakka koittanut vaan lapsen takia pysyä miehen kanssa yhdessä, mut ei tää vaan toimi. Puuttuu se suurin, rakkaus.. :(

Mua pelottaa miten tuun rahallisesti pärjään ( en oo töissä ) kaikki huonekalut ja kaikki pitäis jostain saada ostetuks... saatika se kämpää jostain löytää.. Anteeksi kun näin tulin sinun aloitukseesi purkautuun.. Mut samoja asioista mietin, myös se että löydänkö sitä oikeaa koskaan.. pääsenkö koskaan naimisiin tai saanko lisää lapsia..

Kannattaa rohkeasti käydä sossusta pyytämässä apua. Ja huonekalujen hankintaan Huutis on oiva paikka, oikeasti ei kannata ostaa uutena kuin patjat sänkyihin. Minäkin ostin aivan kaiken Huutiksesta, mukaanlukien telkkarin ja digiboksin.

Kyllä ne ajatukset alkavat selvitä kunhan pääset muuttamaan omaan asuntoon. Se on niin helpottava tunne.

oli tosi hyvä aloitus !

Sekaan vaan, kyllä tänne mahtuu! :D

Kyllä sinä rahallisesti pärjäät. Ja huonekalujakin varmasti järjestyy jostain, jos otat asian puheeksi. Kummasti löytyy tuttujen tutuiltakin ylimääräisiä tavaroita, kun tarve tulee.

Minullakin on kova hinku löytää se oikea, mutta pakko jarrutella ja opetella olemaan yksin ensin. Tämä opettaa minulle kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, jota minulle ei ole liialti suotu. :) Eikai kukaan oikeasti yksin jää. Aina löytyy joku, vaikka siihen menisi aikaakin. Ehkä sitä oikeaa kannattaa odottaakin, eikä tyytyä kaiken maailman renttuihin. Tsemppiä sinulle myös!

oli tosi hyvä aloitus !

Sekaan vaan, kyllä tänne mahtuu! :D

Kyllä sinä rahallisesti pärjäät. Ja huonekalujakin varmasti järjestyy jostain, jos otat asian puheeksi. Kummasti löytyy tuttujen tutuiltakin ylimääräisiä tavaroita, kun tarve tulee.

Minullakin on kova hinku löytää se oikea, mutta pakko jarrutella ja opetella olemaan yksin ensin. Tämä opettaa minulle kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, jota minulle ei ole liialti suotu. :) Eikai kukaan oikeasti yksin jää. Aina löytyy joku, vaikka siihen menisi aikaakin. Ehkä sitä oikeaa kannattaa odottaakin, eikä tyytyä kaiken maailman renttuihin. Tsemppiä sinulle myös!

Kiva kun sai vähän tänne purkaa tunteita. Juu en minäkään sitä parisuhdetta ole heti etsimässä, haluan saada omat asiat ensiksi kuntoon jne. Mutta jotenki sitä vaan pelkää että jää yksinäiseksi, ja juu olen alle 30v joten eiköhän niitä kunnollisiakin miehiä vielä tule vastaan.

tsempit myös sulle ! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mellä täysin sama tilanne :(
Olen yksinäinen ja kovaa vauhtia masentumassa. Ja mies ei vaan tajua että kaikki johtuu siitä ettei kohtele minua puolisonaan vaa paremminkin tunnen oloni kämppikseksi.
olen hakent asuntoa, mutta mies ei tajua sitä vaan puhuu niinkuin jatkettais aina näin.
Olen niin loppu että se näkyy jo kauas minusta, ja siltikään mies ei tee asialle mitään muuta kuin sanoi että haluais että olisin samanlainen kuin ennekin.
Mutta ei tämä muutu jos ei hän itse tajua tehdä mitään.

Meillä mies myös haluaisi, että olisin samanlainen kuin ennen. Ei tajua ollenkaan omaa osuuttaan tässä sopassa. Mies on imenyt minut tyhjäksi, käyttänyt kaikki energiani. Tai itsehän olen sen tehnyt yrittäessäni pitää suhteen ja perheen kasassa. Sitä vaan on niin vaikea tehdä yksin. Minäkin kärsin masennuksesta, nyt tosin jo toipumaan päin. Vielä kun pääsen muuttamaan ja saan vietyä loppuun tämän asian, voin keskittyä itseeni ja toipua lopullisesti. Kyllä sitä jotenkin on niin toiveikas olo ja en malta odottaa mitä kaikkea kivaa tulevaisuus tuo tullessaan. Aiemmin tulevaisuus tuntui toivottomalta.

- Onko naisten ihannemies hissukka koti-isä vai parkettien partaveitsi ? Ei kumpikaan. Tiettävästi ihannemies on renttu.
- Miksi mies haluaisi seksiä ellei itseään tyydyttääkseen ?
- Nainen on käärme, joka osaa kääntää miehen sanomiset aivan omituisella logiikalla miestä itseään vastaan. Ei ihme, että meillä on itsetunto alhaalla.
Paras olisi miesten olla itsenäisiä ja kepittää niitä miehiinsä pettyneitä yhden illan juttujen hakijoita.

Meillä oli aikoinaan samanlaista exän kanssa, asuttiin yhdessä, mutta henkisesti yksin ennen eroa. Nyt erosta on jo aikaa ja olen löytänyt uuden kumppanin, jonka kanssa tosiaan nautin keskusteluista ja tunteiden (vaikeidenkin) jakamisesta. Sitä osaa arvostaa nyt ihan uudella tavalla, koska olin pitkään yksin ja yksinäinen. Muuten olemme olleet yhdessä jo jonkun aikaa ja arki on sellaista kun se nyt yleensä on. (taas)

Olen vain miettinyt tässä jälkeenpäin, että miksi ihmiset aina eroaa ennenkuin alkavat rakentaa läheisyytä jonkun kanssa, koska eihän se ilmaiseksi sen uudenkaan kanssa tule. Toisaalta vähän harmittaa, kun ei tullut tehtyä töitä läheisyyden eteen siinä vanhassa parisuhteessa, tai miksei edes osattu korjata tilannetta. Itse ainakin muistan, että tein töitä lähinnä sen eron eteen, koska olin niin pettynyt omien kuvitelmieni romuttumiseen.

Koska et ole itse vielä eronnut, niin melkein suosittelen vielä että harkitsette uudestaan. Ilmeisesti se sun miehesikin haaveilee uudesta suhteesta ja läheisyydestä, kun baarissa juoksee... ettekö te voisi "löytää" toisenne nyt uudestaan ja alkaa tavallaan alusta sen vanhan kanssa?

moi. Tapasin nykyisen mieheni käytyäni lukion ekan luokan. Aloimme olla yhdessä lukion ekan jälkeen. Alussa kaikki oli ihanaa, mutta meillä molemmilla on taipumus väkivaltaan. Muakin kyllästyttää ainainen yksinoleminen - tosin siitä saan kiittää ihan itseäni. Meillä ei ole lapsia, eikä niitä ole suunnitelmissakaan.
Mieheni on tavattoman kiltti ja antaa mulle aina periksi.en kuitenkaan ole ihan täysin tyytyväinen tähän tilanteeseen. Joskus pelottaa lyönnit.

Yhteistyössä