Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Wannawalli, post: 31232808, member: 131893"]</p><p>Jolanalle: Joo. Olen vaan tarkkana nimityksistä periaatteesta, kun psykologilla on lääkärin koulutus alla ja psykoterapeutti voi olla oikeastaan kuka vaan. Psykologina mainittiin munkin klinikalla, mutta henkilökunnan esittelyissä lukee tehtävänimikkeellä psykoterapeutti. No viilausta, viilausta. Käytännössä oli hyödyllistä ja ei niin ihmeellistä eroa. Se vaan on harhaanjohtavaa.</p><p></p><p>Punktio oli nyt kakkosen yrittämiseen toinen, eläissäni kolmas - ekastahan tärppäsi heti. Itsellä ei mitään "vikaa" ( älkää suuttuko sanasta), vaan aluksi työtilanteen vuoksi tuo eka piti saada asap. Ja koska noin hyvin toimi ivf:llä, lähdettiin toista hakemaan samalla metodilla, vaikka nyt aikaa olisi ollut enemmän.</p><p></p><p>On noissa aikamoiset lääkkeet. Puregon follikkeleiden kasvatukseen, Orgalutran estämään munasolujen karkaamisen, Pregnyl irroittamaan munasolut ja Lugesteron tai Lutinus tueksi alkionsiirtoon. Eli minullekin melko lääkevastaiselle paljon. No, lapsen halusin niin päätin käyttää vaikka maailman kaikki lääkkeet. Ja taidan olla superonnekas-ei juuri oireita ja punktiot tosi helppoja. Viimeeksi kävi hassusti kun luulin olevani jo ok ja lähdin kotiin, soittivat klininalta kauhuissaan perään että missä olen (taksissa). Eli vähän ehkä liiankin hyvin selvinnyt, etten vaan tumpeloisi ja teksi mitään liian rankkaa. Itse en ole halunnut ketään kavereistani mukaan yhteenkään punktioon ja jopa lapsenkin synnytin omin nokin. Eli ainakaan itse en ole saattajia tarvinnut. Nytkin olin ulkona klinikalta vähän 11 jälkeen (punktio 10) ja menin apteekin kautta hakemaan hoidossa olleen lapsen kotiin. Loppupäivän kyllä nukuimmekin paljon enemmän kuin normaalisti. Eli yritin ottaa kepoisammin kuin normisti. Sellaista painontunnetta oli alavatsassa ja selkeästi munasarjojen kohdalla. Yritin olla nostamatta lasta esim syöttötuoliin ja syötiin kuin piknikillä lattialla. Lääkkeitä laittavat kanyylin kautta eli ekassa punktiossa kun olin, niin ekaa kertaa eläissäni oli kanyyli. Hirveän vahvat aineet niillä olisi, mutta olen tarvinnut kuulemma vähän ja esim Diapamia en ottanut laisinkaan ja hoitajakin sanoi "ettet tätä tarvi kun et jännitä". Itse istuisin puoli t bussissa, mutta jos oletkin kipeämpi kuin minä, en osaa sanoa.Tietty jännitys on aina. Lähinnä siitä, että onnistuuko tämä vai ei. Mutta muuta jännitystä itse toimenpiteistä en tunne. </p><p></p><p>Kaiken kaikkiaan voisin sanoa, että helppoa kuin mikä. Ainoastaan hinnat hirvittää jos hoito ei onnistu. Eka maksoi kaikkiaan (joka tutkimus yms.) n 8000€ ja nyt on tämän toisen kohdalla tämän hoidon jälkeen on palanut noin 11000-12000€ ja tietysti voi olla ettei tämäkään tuo toista lasta. Eli mietin kuinka monta kertaa "kokeilen" ihan jo senkin takia, että voisin käyttää nämäkin rahat olemassa olevaan lapseeni. </p><p></p><p>Alkionsiirto riippuu siitä, miten sovitaan. Suhteessa esim kahden päivän alkioilla tulee hieman enemmän kliinisiä raskauksia. Blastokysti on valmis kiinnittymään pian istutuksen jälkeen ( blasto joko istutuspäivänä tai seuraavana ja kahden päivän ikäinen siis kiinnittyy tai ei noin kuudentena päivänä hedelmöityksestä/punktiostaeli neljän päivän kuluttua siirrosta). Mun eka lääkäri vain sanoi, että pitkä viljely tehdään. En osannut kysellä. Ja heti tuli lapsi eli siksi mennään samalla kaavalla nytkin. Blastokystiviljelyn huono puoli on, että monet alkiot eivät jaksa petrimaljalla viittä päivää vaan kuolevat. Joistain voisi siis tulla lapsia jos siirrettäisi nopeammin kohtuun. Mutta blastokystit ovat vahvoja alkioita eli lääkärini joskus sanoikin, että yksikään blastokysti ei ole heikko alkio. Alkioiden lukumäärä on neuvottelukysymys nyt tokaa lasta yrittäessä. Ekalla sanoivat heti, että siirretään vain yksi.</p><p></p><p>Tuleepa romaani, anteeksi.</p><p></p><p>Laskujen ajoista: Mulle tullut kanssa aika hitaasti. Ehkä viikko tai kaksi toimenpiteestä ja kaksi viikkoa eräpäivään näissä isoissa summissa ivf. Nuo yksittäiset pikkulaskut ovat voineet olla vieläkin hitaampia. Olen sopinut niin, että kaikki laskut tulevat sen yrityskerran ison laskun mukana eli ei pikkulaskuja silloin tällöin.</p><p></p><p>Ainiin. Saalis oli 13,munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Osa follikkeleista oli vaikeissa paikoissa (isot suonet liian lähellä) punkteerata.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Wannawalli, post: 31232808, member: 131893"] Jolanalle: Joo. Olen vaan tarkkana nimityksistä periaatteesta, kun psykologilla on lääkärin koulutus alla ja psykoterapeutti voi olla oikeastaan kuka vaan. Psykologina mainittiin munkin klinikalla, mutta henkilökunnan esittelyissä lukee tehtävänimikkeellä psykoterapeutti. No viilausta, viilausta. Käytännössä oli hyödyllistä ja ei niin ihmeellistä eroa. Se vaan on harhaanjohtavaa. Punktio oli nyt kakkosen yrittämiseen toinen, eläissäni kolmas - ekastahan tärppäsi heti. Itsellä ei mitään "vikaa" ( älkää suuttuko sanasta), vaan aluksi työtilanteen vuoksi tuo eka piti saada asap. Ja koska noin hyvin toimi ivf:llä, lähdettiin toista hakemaan samalla metodilla, vaikka nyt aikaa olisi ollut enemmän. On noissa aikamoiset lääkkeet. Puregon follikkeleiden kasvatukseen, Orgalutran estämään munasolujen karkaamisen, Pregnyl irroittamaan munasolut ja Lugesteron tai Lutinus tueksi alkionsiirtoon. Eli minullekin melko lääkevastaiselle paljon. No, lapsen halusin niin päätin käyttää vaikka maailman kaikki lääkkeet. Ja taidan olla superonnekas-ei juuri oireita ja punktiot tosi helppoja. Viimeeksi kävi hassusti kun luulin olevani jo ok ja lähdin kotiin, soittivat klininalta kauhuissaan perään että missä olen (taksissa). Eli vähän ehkä liiankin hyvin selvinnyt, etten vaan tumpeloisi ja teksi mitään liian rankkaa. Itse en ole halunnut ketään kavereistani mukaan yhteenkään punktioon ja jopa lapsenkin synnytin omin nokin. Eli ainakaan itse en ole saattajia tarvinnut. Nytkin olin ulkona klinikalta vähän 11 jälkeen (punktio 10) ja menin apteekin kautta hakemaan hoidossa olleen lapsen kotiin. Loppupäivän kyllä nukuimmekin paljon enemmän kuin normaalisti. Eli yritin ottaa kepoisammin kuin normisti. Sellaista painontunnetta oli alavatsassa ja selkeästi munasarjojen kohdalla. Yritin olla nostamatta lasta esim syöttötuoliin ja syötiin kuin piknikillä lattialla. Lääkkeitä laittavat kanyylin kautta eli ekassa punktiossa kun olin, niin ekaa kertaa eläissäni oli kanyyli. Hirveän vahvat aineet niillä olisi, mutta olen tarvinnut kuulemma vähän ja esim Diapamia en ottanut laisinkaan ja hoitajakin sanoi "ettet tätä tarvi kun et jännitä". Itse istuisin puoli t bussissa, mutta jos oletkin kipeämpi kuin minä, en osaa sanoa.Tietty jännitys on aina. Lähinnä siitä, että onnistuuko tämä vai ei. Mutta muuta jännitystä itse toimenpiteistä en tunne. Kaiken kaikkiaan voisin sanoa, että helppoa kuin mikä. Ainoastaan hinnat hirvittää jos hoito ei onnistu. Eka maksoi kaikkiaan (joka tutkimus yms.) n 8000€ ja nyt on tämän toisen kohdalla tämän hoidon jälkeen on palanut noin 11000-12000€ ja tietysti voi olla ettei tämäkään tuo toista lasta. Eli mietin kuinka monta kertaa "kokeilen" ihan jo senkin takia, että voisin käyttää nämäkin rahat olemassa olevaan lapseeni. Alkionsiirto riippuu siitä, miten sovitaan. Suhteessa esim kahden päivän alkioilla tulee hieman enemmän kliinisiä raskauksia. Blastokysti on valmis kiinnittymään pian istutuksen jälkeen ( blasto joko istutuspäivänä tai seuraavana ja kahden päivän ikäinen siis kiinnittyy tai ei noin kuudentena päivänä hedelmöityksestä/punktiostaeli neljän päivän kuluttua siirrosta). Mun eka lääkäri vain sanoi, että pitkä viljely tehdään. En osannut kysellä. Ja heti tuli lapsi eli siksi mennään samalla kaavalla nytkin. Blastokystiviljelyn huono puoli on, että monet alkiot eivät jaksa petrimaljalla viittä päivää vaan kuolevat. Joistain voisi siis tulla lapsia jos siirrettäisi nopeammin kohtuun. Mutta blastokystit ovat vahvoja alkioita eli lääkärini joskus sanoikin, että yksikään blastokysti ei ole heikko alkio. Alkioiden lukumäärä on neuvottelukysymys nyt tokaa lasta yrittäessä. Ekalla sanoivat heti, että siirretään vain yksi. Tuleepa romaani, anteeksi. Laskujen ajoista: Mulle tullut kanssa aika hitaasti. Ehkä viikko tai kaksi toimenpiteestä ja kaksi viikkoa eräpäivään näissä isoissa summissa ivf. Nuo yksittäiset pikkulaskut ovat voineet olla vieläkin hitaampia. Olen sopinut niin, että kaikki laskut tulevat sen yrityskerran ison laskun mukana eli ei pikkulaskuja silloin tällöin. Ainiin. Saalis oli 13,munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Osa follikkeleista oli vaikeissa paikoissa (isot suonet liian lähellä) punkteerata. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kirjoita seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan ilman pilkkuja: 6, 7, 1
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Minne mennä viettämään joulua?
37 min sitten
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Miten lepäisi parhaiten?
Tänään 20:14
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Yksin vauvan odottaminen
Tänään 20:02
vierailija
0 Viestiä
Lapsen saaminen
4.
Kauhea makeanhimo raskausviikolla 16
Tänään 19:53
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Värianalyysikysymys
Tänään 18:11
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Mitä kuluja on mahdollista vähentää pääomatuloista?
Tänään 17:56
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Eilen tästä ei saanut vielä puhua palstalla. Miten nyt kun se on lehdessä?
Tänään 17:25
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Mitä tubettaja voi vähentää verotuksessa?
Tänään 17:22
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 11K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 835
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 804
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 586
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 561
Aihe vapaa
6.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 499
Aihe vapaa
7.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 494
Aihe vapaa
8.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Eilen 16:44
Luettu: 440
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti 2.0
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Miten lepäisi parhaiten?
1 min sitten
Aihe vapaa
4.
Maistuisiko?
2 min sitten
Aihe vapaa
5.
Nyky nuoret on laiskoja
Latest: 9MM.
2 min sitten
Aihe vapaa
6.
Onnenarpa ja Janne Antin
4 min sitten
Aihe vapaa
7.
Minne mennä viettämään joulua?
9 min sitten
Aihe vapaa
8.
Talvi yllätti juntit...
12 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu