Yksinäinen äiti

Jos täällä on yksinäisiä äitejä, niin kertokaa millaista yksinäisyyttä teillä on.

Mulla on joskus hyviä päiviä mutta sitten on huonojakin, jolloin yksinäisyys puskee päällimmäisenä pintaan. Omat vanhemmat ja sisarukset asuu kaukana ja nähdään ehkä neljä kertaa vuodessa. Omalla paikkakunnalla suurinta (ja ainoaa) läheisyyttä tunnen vain miestäni kohtaan ja kaikki muut on "moikataan kadulla" -osastoa. Onneksi olen tottunut olemaan yksin, muuten olisin varmaan jo kaivautunut maan alle mätänemään. Mutta on yksin yksinäisenä oleminen hiukan eri asia kuin yksin lapsen kanssa oleminen. Huolettaa aivan kamalasti, että lapsi kärsii tästä jotenkin. Onneksi hän on vasta vuoden, niin ehdin tsempata itseäni äiti-lapsi-kerhoihin... Joskus vaan tuntuu niin toivottomalta :'(

vierasa
Miksi pitäisi väkisin käydä kerhoissa. Minusta se ei auta mitenkään jos siellä taaperon kanssa juokset luomassa väkipakon suhteita toisiin äiteihin tms..

Itse kuulun niihin jotka viihtyvät itsekseen. Toiset menee paniikkiin kun ei pariin viikkoon käy missään, mutta itselleni pari kuukautta ei tunnu missään. Mitä sitten jos tykkää. Tietysti toinen syy ettei ole aikaa käydä missään lastenhoidon ohella- Voisin olla melkein vaikka kuukausia lasten kanssa ja viettää arkea ilman mitään miehiä. Ei sosiaalisuus mikään pakko juttu ole..

just
ajatelkaahan vähän lastanne,kyl se vähän virikkeitä tarvitsee muualtakin kuin kotona kökkiä masentuneen äidin kanssa....älkää tehkö lapsia jos ette jaksa iloita niiden kanssa olemisesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin, eihän mikään pakko ole missään käydä mutta sitä vaan miettii, miten saisi edes yhden ystävän. Ei kai kukaan tule kotonta hakemaan? Joskus kadun, että muutin miehen perässä. Rakkaus voitti mutta mitä tuli kylkiäisenä...

Hassua muuten, miten joinain päivinä hiekkalaatikolla muut äidit tulee kovasti juttelemaan mutta itse oon ihan kipsissä sanoakseni mitään järkevää ja sitten toisina päivinä itse oisin moikkaustuulella mutta kaikki vaan kääntää päänsä pois! Mitä ihmettä?! Just mun tuuria.

Tuttu juttu...
Kuulostaapa kovin tutulta jutulta.

Välillä tosiaan yksinäisyys vaivaa muakin. Vieraalla paikkakunnalla asutaan miehen kanssa ja yksi vauva on... Omat vanhemmat asuu kaukana ja sisarukset samalla suunnalla. Mulla ei oo ees tota "moikataan kadulla"-osastoa:C Niin vähän aikaa ollaan vasta täällä asuttu. Mäkin oon tottunu olemaan yksin ja tällä hetkellä hieman miehenkin kaa etäännytty toisistamme. Onneks vauva saa huomiota...

Jotenkin just satuin haeskelemaan ihan muuta mutta sitten osuinkin näkemään sun kommenttis. Just saman suuntaiselta musta tuntuu, joka pvä:/

Mistäpäin olet? Mie suosittelen avointa päiväkotia! myö ollaan poitsun kanssa nyt ruvettu käymään siellä, päivät menee nopeasti, itselle seuraa ja lapsikin tykkää. Sitäennen tuli aikalailla oltua kotosalla päivät, mutkun viimesellä tsemppas itsensä käymään siellä, niin huomasi että kivahan sitä on itsekin saada vähän seuraa =)

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Näin kulutan aikaa:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
ajatelkaahan vähän lastanne,kyl se vähän virikkeitä tarvitsee muualtakin kuin kotona kökkiä masentuneen äidin kanssa....älkää tehkö lapsia jos ette jaksa iloita niiden kanssa olemisesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olet ilkeä, haista home.
en ole mikään ilkeä vaan realistinen...!!!!!!!!!!!!!!!!Just tollaset "yritän olla täydellinen mamma" vituttaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu juttu...:
Kuulostaapa kovin tutulta jutulta.

Välillä tosiaan yksinäisyys vaivaa muakin. Vieraalla paikkakunnalla asutaan miehen kanssa ja yksi vauva on... Omat vanhemmat asuu kaukana ja sisarukset samalla suunnalla. Mulla ei oo ees tota "moikataan kadulla"-osastoa:C Niin vähän aikaa ollaan vasta täällä asuttu. Mäkin oon tottunu olemaan yksin ja tällä hetkellä hieman miehenkin kaa etäännytty toisistamme. Onneks vauva saa huomiota...

Jotenkin just satuin haeskelemaan ihan muuta mutta sitten osuinkin näkemään sun kommenttis. Just saman suuntaiselta musta tuntuu, joka pvä:/
:hug:

Annan virtuaalihalin koska en muutakaan voi. Tiedän, että meitä yksinäisiä äitejä on paljon, mutta ollaan unohduttu koteihimme kuka mistäkin syystä. Se on persiistä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olet ilkeä, haista home.
en ole mikään ilkeä vaan realistinen...!!!!!!!!!!!!!!!!Just tollaset "yritän olla täydellinen mamma" vituttaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huolehdin vain itsestäni ja lapsestani. Jos se vituttaa sua, niin lähde meneen.

Kannattaa ehdottomasti käydä kerhoissa, etenki kun asuu vieraalla paikkakunnalla :D Ite muutin miehen työn perässä aivan vieraalle paikkakunnalle ja meinasi mökkihöperyys iskeä. Toki naapureita moikkas ja miehen kansa jutteli, mutta ei se riitä kun ihminen on sosiaalinen eläin :D (poikkeuksia on myönnetään). Löysin kerhosta tosi mukavan ihmisen jonka kanssa oli henkinen aalotpituus sama. Ja sain hänestä tosi hyvän ystävän. Muutin takaisin entiselle paikkakunnalle kun erosin, mutta tämä ystävä säilyi :D Rohkeasti vaan :D

Häh
Olet ilkeä, haista home.
häh???

minä
Olet ilkeä, haista home.
no eipä kuullosta et huolehtisit lapsestas, luuletko ettei vuoden ikäinen tajua?????????????????Haloooooo!!!!!!!!!!!!!

tuttu juttu...
Me muutettiin miehen työn perässä:/ Eipä täällä uudella paikkakunnalla mikään muuten sidokaan.

Mun on muutenkin hankala muiden kaa jutella..menen jotenkin solmuun, olen epäsosiaalinen, pelokas, en tiedä mitä toiselle sanoa, onko mulla ees järkevää sanottavaa? Masennus saa mut vetäytymään kuoreeni...Harvoin jaksaa yrittää olla sosiaalinen:/

Onko yksinäisyyteni itse aiheutettua(herää kymysys)?

Olet ilkeä, haista home.
no eipä kuullosta et huolehtisit lapsestas, luuletko ettei vuoden ikäinen tajua?????????????????Haloooooo!!!!!!!!!!!!!
Niinpä niin. Sulla taitaa olla ongelmia itselläsikin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu juttu...:
Me muutettiin miehen työn perässä:/ Eipä täällä uudella paikkakunnalla mikään muuten sidokaan.

Mun on muutenkin hankala muiden kaa jutella..menen jotenkin solmuun, olen epäsosiaalinen, pelokas, en tiedä mitä toiselle sanoa, onko mulla ees järkevää sanottavaa? Masennus saa mut vetäytymään kuoreeni...Harvoin jaksaa yrittää olla sosiaalinen:/

Voisin väittää, että liikaa asioita märehtimällä masennus ja yksinäisyys vaan pahenee. Mutta ei ole mitään muuta tietä ulos tästä kaikesta kuin lähteä ulos ja luottaa itseensä muiden seurassa. Sen kun saisin aikaiseksi niin hyvä olisi.

tuttu juttu...
Täydellinen nainen

Kiitos rohkaisusta. Pitääkin tarkistaa, onko meidän suunnalla jotain vastaavaa tarjolla. Tiedän, että jonain päivänä on pakko tehdä tälle asialle jotain, mutta vielä olen liian väsynyt jaksaakseni lähteä minnekään.
Kiitos virtuaalihalista:) Koitetaan jaksaa, tulee sekin pvä kun jaksaa muuttaa asioita ja kenties löytää samanhenkistä seuraa eikä ole yksin...*toivoo*

minä

Voisin väittää, että liikaa asioita märehtimällä masennus ja yksinäisyys vaan pahenee. Mutta ei ole mitään muuta tietä ulos tästä kaikesta kuin lähteä ulos ja luottaa itseensä muiden seurassa. Sen kun saisin aikaiseksi niin hyvä olisi.

Koitahan nyt ottaa itseäs niskasta kii luuseri:)

Koitahan nyt ottaa itseäs niskasta kii luuseri:)
Samoin :flower:

minä
no ei kyllä ole itselläni ongelmia....pirteänä jaksan kolmea lasta hoitaa ja neljä kertaa viikkoon kodin ulkopuolisia virikkeitä....
Ja pirteänä jaksat täällä huudella tuntemattomille "rakentavia" kommentteja.
no eikös tämä ole keskustelu palsta?

no ei kyllä ole itselläni ongelmia....pirteänä jaksan kolmea lasta hoitaa ja neljä kertaa viikkoon kodin ulkopuolisia virikkeitä....
Ja pirteänä jaksat täällä huudella tuntemattomille "rakentavia" kommentteja.
no eikös tämä ole keskustelu palsta?
On kyllä.

Yhteistyössä