Moi! Mun just viisi vuotta täyttänyt poika on aina ollu ujo ja arka, ja nyt kun katselee muita samanikäisiä, niin huomaa, että heillä alkaa kaverit jo olemaan aika tärkeitä. Ei meidän pojalla, kyllä hän mielellään jonkun tutun lapsen kanssa leikkii, jos se lapsi tulee leikkimään meiän pojan kanssa. Itse hän ei useinkaan leikkejä aloita muiden lasten kanssa. Olen huomannut, että muilla lapsilla jo alkaa olemaan aika kehittyneitäkin leikkejä (mm. ritarileikkejä ja muista mielikuvitusleikkejä), kun taas meidän poikamme on paljon "yksinkertaisempi" leikeissään, rakentaa junarataa, pyöräilee ja ulkona tekee hiekkakakkuja kaikkine somistuksineen =) Usein kun hänet päiväkodista haen, niin hän leikkii itsekseen, mutta päiväkodin tädit kertovat, että hän leikkii kyllä muidenkin kanssa. En tiedä, ei tämä varmaan mikään ongelma hänelle itselleen ole, sillä ei hän kamalasti muita lapsia tunnu kaipaavankaan. Mutta itseä alkaa vähän huolestuttamaan, ettei hän jää ihan "kaverittomaksi".. Onko kenelläkään mitään vinkkejä, miten pitäisi (tai ei pitäisi..) toimia?
Nimim. Ylihuolestunut äiti...?
Nimim. Ylihuolestunut äiti...?