Kyllä tuo on lapsikohtainen asia. Oma kolmevuotiaani kyllä pysyy pihassa eikä tielle mene. Hän tietää että se on autoille tarkoitettu. Ja jos sattumalta pihaamme ajaa auto niin hän kyllä menee pitkälle ja kauas pois auton tieltä. Tosin itse hänen kanssaan pihalla suurimman osan ajasta olen.Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 23:05 Äitee kirjoitti:Meidän 5-vuotias on alkanut hieman harjoitella rivitalomme pihalla. 3-vuotiastani en missään nimessä päästäisi yksin ulos. Kokeilin viime viikolla sanoin että odota äitiä tässä oman portaan vieressä. Kun kurkkaan ovesta haahuilee poika keskellä tietä.. tuon ikäiset ei kertakaikkiaan muista tuollaisia käskyjä sekuntia kauempaa.
Neuvolasta saadussa lehtisessä muistaakseni luki, että 5-6-vuotias osaa jo varoa autoja ja muistaa vanhempien määräykset, ettei pihalta lähdetä ilman lupaa.
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 09:44 minnihiiri kirjoitti:\Kyllä tuo on lapsikohtainen asia. Oma kolmevuotiaani kyllä pysyy pihassa eikä tielle mene. Hän tietää että se on autoille tarkoitettu. Ja jos sattumalta pihaamme ajaa auto niin hän kyllä menee pitkälle ja kauas pois auton tieltä. Tosin itse hänen kanssaan pihalla suurimman osan ajasta olen.Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 23:05 Äitee kirjoitti:Meidän 5-vuotias on alkanut hieman harjoitella rivitalomme pihalla. 3-vuotiastani en missään nimessä päästäisi yksin ulos. Kokeilin viime viikolla sanoin että odota äitiä tässä oman portaan vieressä. Kun kurkkaan ovesta haahuilee poika keskellä tietä.. tuon ikäiset ei kertakaikkiaan muista tuollaisia käskyjä sekuntia kauempaa.
Neuvolasta saadussa lehtisessä muistaakseni luki, että 5-6-vuotias osaa jo varoa autoja ja muistaa vanhempien määräykset, ettei pihalta lähdetä ilman lupaa.
Luulen että sinulla on aika samat periaatteet kuin minulla. Ei vain voi tietää mitä niin pienet saavat päähänsä. Eiväthän he pahaa tarkoita, mutta kun eivät vielä ymmärrä mitä asioista voi seurata. Minuutti, ja voivat olla toisella puolella kylää. VAIKKEIVÄT olisi koskaan ennen sitä tehneetkään!Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 22:17 kangasajuruoho kirjoitti:Mä en päästä edes neljä ja kuusivuotiasta pihalle kahdestaan kuin korkeintaan viideksi minuutiksi...ne voivat saada päähänsä ihan mitä vaan...itse se vaan on mentävä mukaan...