Yksin synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninnu

Vieras
Miksi on jotenkin omituista jos haluaa mennä yksin synnyttämään...? Odotan esikoistani yksin ja olen ajatellut että en ota ketään tukihenkilöä mukaan...mietin että teenkö suuren virheen siinä? Tuntuu että kaikilla muilla on lapsen isä tai joku muu mukana.

mä oon synnyttäny kolmesti yksin ja ei mua ainakaan haitannut,pahin oli se kerta kun mies oli mukana.
Nurisi toiminnan hitaudesta ja siitä kuinka häntä väsytti..

Ei meilläkään mies varmaan lähde, oon aina haaveillu synnyttäväni yksin kätilön kanssa, ex-mies vaan tahtoi pakolla tulla sinne....mua ei siinä kuunneltu, kätilötkin aina kysy, että missä isä, tulee varmaan kohta?

Kyllähän se onnistuu yksinkin, ei siinä mitään. Kuitenkin synnyttäminen on tuskallista, hikistä ja pitkäkestoista puuhaa, eikä kätilöillä välttämättä ole aikaa esim. hieroa kipeää synnyttäjää, tuoda vettä ja muuta tarvittaessa, olla henkisenä tukena kun outo tilanne pelottaa.

Itse mieluummin otan jonkun tukihenkilön mukaan kuin menisin yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi:
mä oon synnyttäny kolmesti yksin ja ei mua ainakaan haitannut,pahin oli se kerta kun mies oli mukana.
Nurisi toiminnan hitaudesta ja siitä kuinka häntä väsytti..

Ex-mies luki aku ankkaa ja naureskeli sitä....
en kyllä kestä mitään hieromista, ku muutenkin sattuu selkään aina. Kyllä se kätiö sitten tulee, kun soitan kelloa...ei ollu isä munkaan synnytytksessä, enkä muista siitä itse mitään;)

Minäkin synnytin kakkosen yksin. mies oli jonkin aikaa avautumisvaiheessa mukana mut sit se lähti mun luvalla kotiin. musta oli vaan hyvä ettei se ollu näkemässä pitkää ja tuskaista ponnistusvaihetta. jos tekisin vielä kolmannen lapsen niin haluisin mennä yksin synnyttämään.

Yhteistyössä