yksin rannalle lasten kanssa

pähkinäinen

Jäsen
10.05.2010
949
1
16
Käyttekö yskin lasten kanssa rannalla? Miten yleensä sujuu? Täällä mukaan lähtis 1v ja 4v. Isompi olis innokas vesipeto, joka ei hirveän usein ole veteen päässyt (me ei harrasteta uimahalleja) joten intoa piisaa, vähän liiankin kanssa. Sitten tämä toinen pääsis ensikertaa järveen ja sanomattakin on selvää et se on oltava myös käden ulottuvilla koko ajan. Pitäis voida pikakasvattaa silmät selkään ja lisäkädet.

Mutta lievittäkää nyt mun stressiä ja sanokaa et hyvin se sujuu

Mä oon ollut neljän alle kouluikäisen kanssa yksin rannalla, kyllä sä kahden kanssa pärjäät !

Tosin mulla oli kahdella lapsella uimaliivi päällä, eli jos menevät mulahtamaan veteen, niin ei tuu hukkumus kun pää & lapsi pysyvät pinnalla. Uimarengas on tosi paha, mun muksu ui sen kanssa, ja jotenkin se rengas kääntyi sit niin, että lapsen pää meni veden alle ja jalat tulivat pintaan - se ei nimittäin ihan heti käänny takas oikeinpäin, eikä lapsi pääse siitä renkaasta veks.
Siihen ekaan läheltäpiti-tilanteeseen loppu uimarenkaan käyttö tässä perheessä. Käsivarsikellukkeet on paljon paremmat.

Juu en lievitä stressiä vaan sanon, että itse en lähtisi. Nyt voisin jo mennä kun lapset on 4 ja 6v. Se on yks sekuntti kun lapsi on pinnan alla ja vaikka tarkkaan tietäisi missä kohtaa niin ei välttämättä löydy. Niin niitä hukkuu joka vuosi.

kyllä sä selviät :) käsivarsikellukkeita suosittelen minäkin.. hiekkalaluja mukaan että on muutakin tekemistä kun juosta pää kolmantena jalkana veteen :D evästä mukaan ja rento mieli.. on sielä kuitenkin muitakin uimassa ja toivonmukaan seurailevat. itse ainakin seurailen muidenkin pieniä lapsia kun rannalla ollaan...

Mä voisin lähteekin, lapset 6 ja 1. Täällä on sellanen puomi, jonka yli 6v ei saa mennä, jos on vaan 1 aikuinen mukana. Eilen tosin vahdin 1v:tä yksin, ihan matalassa vedessä oltiin, lasta max. vyötäröön. Pari kertaa se tosin mulahti veden alle, kun sekunniks katse herkesi. Että ei siitä mikään rentouttava rantahetki kyllä tule...

Yhteistyössä