Yksin lasten paljon arkena olevat, mitä keinoja teillä on esim. viestiä ulkomaailmalle jos "tukehdutte pullaan" tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvallinen lapsuus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvallinen lapsuus?

Vieras
Olen tätä usein miettinyt, asutaan paikassa josta ei niin vaan ilmoitella, tietokone temppuilee (ei ole varaa korjata) puhelimessa ei kenttää usein jne. Lapsi 4v ja kotihoidossa. Minkälaisia keinoja teillä on käytössä että lapsi pystyisi saamaan jonkun tutun ihmisen kiinni, tai sinä vanhempana saamaan viestin jollekin jos on aikuisen hätä?

Mulla siis sairaus joka voi viedä kuulemma lähitulevaisuudessa tajuntaa pitkäksi aikaa jne. Ei tukiverkkoja, mies töissä 30min päässä, mietimme miten saisi hänelle viestiä, hätäranneke? Joku helppo lankapuhelin, ja opettaa lasta käyttämään sitä?

Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan!

No jos on naapureita, niin sinne vaan soittamaan ovikelloa. Kyselette vaan, että onko joku kotona yleensä päivisin, niin lapsi tietää sieltä lähteä hakemaan apua.

kotihoidon palveluihin kuuluu ainakin jonkinlaisia "hätänappi" ratkaisua, joista menee häly terveyskeskukseen tai kotipalveluun. näitä on vanhuksilla ja omaishoitajilla käytössä joillain paikkakunnilla. kannattaa jutella hoitavan tahon kanssa.

aihe aika vähän naurattaa kyllä ja sori jos otsikko on sekava niin on pääkin vahvoista lääkkeistä. Ollaan ostamassa (kun vaan kelan etuudet tulisi) turvalaitteita. Meillä lapsi on kehitysviiveinen, mutta eiköhän löydy puhelinmalli (toivottavasti) jossa pikavalinta ja kuvallinen näppäin, että ykkönen +kuva on isi jne. Kiitos asiallisille vastaajille.

siis kotipalvelu voi toimittaa sulle turvapuhelimen josta hälytyksen saa panna siirtymällä useampaan numeroon ja sulla on ranteessasi kellon näköinen nappi josta painaen hälyytys menee esim. ensin miehellesi ja sitten minne haluatte sen ohjelmoida....tätä sinun ei tarvitse itse maksaa( ostaa omaksi) siitä maksat jos hälyytys menee kotihoidolle ja jotain laitevuokraa ( en tiedä mitä nykyisin ) muutama vuosi sitte mummo maksoi 17 e /kk

iltatähtien äippä, emme halua julkisesti kertoa mun sairautta ja ostamme turvavälineet itse, mutta hienoa jos on olemassa tuollainen ranneke, se pitää heti ottaa käyttöön!

Kiitos!

Hmm. Mikä voi olla sellainen sairaus että sitä ei voi paljastaa terveydenhuoltohenkilökunnalle? Eikä mun tietääkseni sitä tarvi kertoa niille jotka niitä turvapuhelimia vuokraa, mikäli hälytys ei mene heille tai kotisairaanhoitoon tms.

Ja kun kyse kuitenkin siitä että sairas vanhempi kahdestaan lapsen kanssa kotona, kyllä vois olla paikallaan valaista tilannetta.

Mutta tokihan teette niinkuin itse parhaaksi näette, ostatte omat laitteet ja muut jos sen koette viisaimmaksi :)

yksityisyyden raja on kaikilla mikä on. Me emme saa mitään kunnaliista apua kotiin (on kysytty) niin ostamme palvelun, mutta siis ok, olemme yhteydessä johonkin firmaan joka vuokraa turvapuhelimia. Kiitos.

Yhteistyössä