Yksin lapsen saaneet,tarvitsen faktatietoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuli

Vieras
Tänään selvis se,että tulen olemaan raskausajan yksin ja kasvattamaan lapsen yksin.

Sukulaisia ei ole,ystäviäkään ei niin kehuttavasti.

Mitä apuja saa kunnalta ihan pienen kanssa,jos tuntuu ettei jaksa?Saako kodinhoitajaa tms..?
Voiko apua pyytää ettei mikään viranomainen ole lasta pois ottamassa.Jos siis haluaa hoitoapua vastasyntyneen kanssa?

Tyhmiä kysymyksiä,mutta tulevaisuus pelottaa ja se,kun olen nyt yksin uuden ja niin isona asian kanssa.

Kannattaisiko nyt heti ottaa yhteyttä neuvolaan ja kartottaa tuo avunsaantimahdollisuus. Sitten kun vauva on syntynyt, voi olla, että ei ole voimia siihen. Varmasti mahdollisuudet ovat kuntakohtaisia, täältä tuskin mitään faktaa saat, arvauksia vain...

:hug:
Mä en ollut aikanaan ihan samassa tilanteessa kuin sinä,mulla oli mun vanhemmat samalla paikkakunnalla apuna aina kun tarvitsin.
Nyt äkkiä tukiverkkoa hankkimaan!Perhekerho,äiti-lapsi-kerho,mll-toiminta,mitä sun paikkakunnalla onkaan
Ja kysy rohkeasti neuvolasta apua,ei sulta lasta pois viedä vaikka apua kysytkin...!
Voi kun mä voisin alkaa sulle joksikin "tukiverkoksi" tms...
:hug:

Neuvolasta saat lähetteen oman kunnan perheneuvolaan,jos siltä tuntuu siis juttelu apua.Sossusta voit saada lapsenvahti apua,maksaa sulle mll:n tai muun koulutetun avun ja kartottaa muutenkin apuasi...toi on kyll varmaan kans paikka kohtaista..

Pääset lastensuojelun asiakkaaksi ja kotonasi voi käydä kodinhoitaja tai vaihtoehtoisesti hän voi viedä lastasi vaikkapa puistoon jolloin saat olla kotonasi rauhassa.
Lastensuojelu kuullostaa hurjalta ja se usein yhdistetään vain huostaanottoihin jne. mutta on kuitenkin monipuolista toimintaa ja tarjoavat myös ennaltaehkäiseviä sosiaalipuolen palveluita.

Yhteistyössä