Yksin lainaa 140 000??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Uskaltaisitko itse ottaa minun sijassani?
Palkka käteen 1700-1800?, muita tuloja yhdestä lapsesta lisät+ elatus yht. 340?
Työ vakituinen ja ei ihan heti ensimmäiseksi kenkää saavien ryhmissä eli ns. "varma työpaikka".

Laskin että 23v lainalla 140 000? tekee n 650? näillä koroilla. 6% koroilla kk- summa oli 960? ja uskon selviäväni siitäkin (laskurilla laskin tulot ja menot).

Itse en uskaltaisi, mutta toisaalta jos sulla jää ton verran käteen ja veroprossa laskee kun otat velkaa niin sekin helpottaa. Onko asunnossa järkevät muut kulut? Ja tietty sekin kannattaa ottaa huomioon mitä vuokra-asunnot maksaa, jos suurinpiirtein sama summa per kk niin ehdottamasti omaa maksamaan.

Kyllä uskaltaisin. Itse olen ottamassa omakotitaloon 150 000 euron lainaa yksin ja 1 lapsen yh olen. 650 menisi lainaan ja 200 muihin asumismaksuihin (jäte, vesi, kaukolämpö) ja kuukaudessa tienaan 1900 euroa. No Problem. Eikä ole mitään tarvetta korjailla talossa about 10 vuoteen.

En ole ostamassa osaketta vaan omakotitaloa. Juu ei ole peukku keskellä kämmentä, ei ole siitä kiinni. Asun nytkin omakotitalossa, mutta tuli ero ja talo menee myyntiin. Muutettava siis pienempään ja halvempaan omakotitaloon, jossa ei heti tarvitsisi tehdä mitään isompia remppoja.
Mä tiedän jo suunnilleen mitä mikäkin omakotitalossa maksaa suunnilleen, joten ne ei tule yllätyksenä.
Lähinnä tuota kyselin, uskaltaisitko itse ottaa 140 000? lainaa näillä tuloilla?

Yhteistyössä