Yksin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Löysinpäs vihdoinkin tähän mistä pääsee aloittamaan uuden keskustelun.
Eli minkä ikäisenä mielestänne voi jättää lapset yksin kotiin yön tai parinkin yli? Riippuu varmaanlapsen luonteestakin mutta YLEENSÄ? En pääse ikinä mihinkään kun kukaan ei vahdi lapsia. Olen siis huono äiti ja jätän vaan? Voiko esim. 12 v. olla huoletta yksin? Tai isompien sisarusten kanssa.

En mä vaan osaa sanoa, mutta itse vietin joskus öitä 13-vuotiaana yksin. (äidillä yövuoro enkä viitsinyt mennä mummolaan) Pikkuveli (kolme vuotta nuorempi) liittyi joskus seuraan kun olin 15-16-vuotias.

Riippuu tosiaan lapsesta. Mutta minä en jättäisi 12-vuotiasta poikaani yksin kotiin. Enkä edes jätä' häntä isompien sisarusten kanssa yöksi kotiin, sillä mun mielestä he eivät ole pojan huoltajia enkä halua heille sitä vastuuta. Mut jos hätätapaus, niin ehkä sit. Mut onneks lapsilla on isäkin...

Ei isä välitä eikä asu meijän kanssa eikä lähimaillakaan. Sisaruksia mullei oo ja mummokaan ei oo koskaan lapsistani välittäny. Eikä oo sellasia ystäviä joita voi kysyy.

Esikko tais olla 13v kun oli ekan kerran yön yli yksin kotona. Nyt 15 vuotiaana on ollut jo pari viikonloppuakin. Riippuu mielestäni aivan lapsesta, pärjääkö ja voiko luottaa.
Itse olin 15v jo melkein viikonkin yksin.

Yhteistyössä