yksin äidiksi..??

miten olette saaneet mihenne suostumaan perheenlisäykseen? mulla on ollu vauvakuume jo ainakin 5 vuotta, ja olisin ihan oikeasti valmis jo äidiksi. mies ei vain ota kantaa mitenkään.. olemme molemmat töissä, vakituista paikaa ei ole mutta kumminkin.. mies kyllä teitää haaveeni perheenlisäyksestä ja sanoo aina että joskus myöhemmin.. eli n. viiden vuoden päästä.. en millään jaksaisi enää odottaa.. onko mitään vinkkejä?? miehenki kyllä pitää lapsista, mutta hän on itse ns. huonosta perheestä jossa oli alkoholismia ja väkivaltaa.. vaikuttaisiko tämä hänen hidasteluunsa..?? kiitos jo etukäteen :flower:

minunkin mies oli "katsotaan parin vuoden päästä..."-linjalla useita vuosia, kerran vastasin siihen että "tiedoksi vaan, en aijo aloittaa lastentekoa yli kolmekymppisenä, eli se on nyt tai ei koskaan, valitse itse." Ja niin alettiin meillä vauvantekoon.

alannah
Exän kans aikoinaan ei ees puhuttu lasten teosta mittää vaan oltiin ilman mittää ehkäisyä ja sitte ku tulin raskaaksi, ite helv***i pääsi irti. No lapsi kyll oli mulle toivottu mutta lapsen isästä en taas saanu mittää selkoa.
Nykyisen mieheni kans sit tuli kyll juteltua monta kertaa uudesta lapsesta ja hän kuitenki HETI suostui uuden lapsen tekoon. Siinäkin meni noin 9 kk ku aloin oottaan toista. Ja kolmannella kerralla tulinki puolta nopiampaa raskaaksi eikä se sinänsä yllättäny miestäni paitsi se, et tulin näi nopiaa raskaaksi. Olin kyll tietonen, et hän haluaa kolmatta mutta ei aivan heti ja muhun taas iski vauvakuume todella nopsasti. Sillain vihjailemalla sain mieheni suostumaan kolmanteen lapseen.

nyt juteltiin kunnolla vauva- asiat halki.. rehasin kirjastosta vinon pinon vauva- lehtiä, raskaudesta kertovia kirjoja yms.. ja luin niitä iltaisin. Eilen sitten istutin mieheni sohvalle ja kerroin mitä minä haluan.. pääsimme yhteisymmärrykseen, että ensivuoden puolella vauva saa tulla jos on tullakseen ja jos rahallisesti pärjäämme edes kohtalaisesti.uskon että kun tuo tuhiseva nyytti jossain vaiheessa saapuu meidän kotiimme, mieheni haluaa lisää lapsia.. ottaa vaan niin luonnon päälle myöntää se... kaikkea hyvää teille kaikille ja jaksamista vauvojen ja lapsien kanssa!!

Niin meilläkin on tässä elelty etää katsotaan sit myöhemmin, nyt kun ei kuulema ole oikea aika asialle. Minulla jo ennestään 3- vuotias poika edellisestä liitosta ja niin kova vauvakuume et huh huh!
Mietin päivästä toiseen kuinka saada rakas avopuoliso suostumaan tähän yhteiseen hankkeeseen. Meillä on kyllä molemmilla vakituinen työpaikka ja tulemme hyvin toimeen ja mies on myös hyvä isä minun pojalleni. Jostain syystä hän vain ei halua vielä omaa ja minä en tiedä kuinka voisin tämän asian kanssa elää... Vinkkejä? :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2004 klo 08:27 papu kirjoitti:
nyt juteltiin kunnolla vauva- asiat halki.. rehasin kirjastosta vinon pinon vauva- lehtiä, raskaudesta kertovia kirjoja yms.. ja luin niitä iltaisin. Eilen sitten istutin mieheni sohvalle ja kerroin mitä minä haluan.. pääsimme yhteisymmärrykseen, että ensivuoden puolella vauva saa tulla jos on tullakseen ja jos rahallisesti pärjäämme edes kohtalaisesti.uskon että kun tuo tuhiseva nyytti jossain vaiheessa saapuu meidän kotiimme, mieheni haluaa lisää lapsia.. ottaa vaan niin luonnon päälle myöntää se... kaikkea hyvää teille kaikille ja jaksamista vauvojen ja lapsien kanssa!!
Rahallisesti pärjäätte IHAN varmasti! Jos sä olet ollut töissä, saat ihan kunnon äitiyspäivärahat ja jos miehesi on töissä, ei tule tiukkaakaan!! Meillä mies opiskelija ja tuloja huimat 233 euroa kuussa, minä äitiyslomalla ja pärjätään rahallisesti IHAN LOISTAVASTI!!

Suosittelen edes harkitsemaan kestovaippoja! Siinä säästää tosi pitkän pennin eikä ole ollenkaan niin rankkaa kuin moni luulee. Itseasiassa olen kokenut sen helpommaksi kuin kertakäyttöisten käytön! Kun imettää mahdollisimman pitkään, pärjää ilman kalliita korvikkeita ja vauvahan pärjää (ja nykyään jopa suositellaan) pelkällä äidinmaidolla 6 kk ikään ja JOS kestovaipoista innostut, ehdit haalia niitä hyvissä ajoin jo odotusaikana esim. nettihuutokaupoista käytettynä ja saat vielä huimasti halvemmalla kun uutena. Ja vauvan soseet voi tehdä itse ja siinäkin säästää pitkän pennin. Viimeeksi tein liha-peruna-kasvissosetta pakastimeen ja laskin päiväannoksen hinnaksi 14 senttiä!! Ja ekat, pelkät hedelmä- ja kasvissoseet ilman lihaa tulee vielä halvemmaksi!! Myöskään vauvan vaatteiden ei tarvii olla uusia, käytettynä saa tosi hyvää tavaraa (itse kyllä ostan melkein kaiken uutena kun en voi olla ostamatta aina kun käyn kaupassa ja löydän jonkun ylihellyttävän jutun...). Ja vaunut ym. kannattaakin hommata käytettynä, vähänkäytettyjä esim. yhdellä lapsella olleita vaunuja saa puoleen hintaan uusien hinnasta!!

Yhteistyössä