F
Fleur de la Cour
Vieras
En voi mitään sille asialle, mutta otan aina edelleenkin keskustelunaiheen yksilapsinen äiti kommentit negatiivisina sanoina minua kohtaan. Se, että kahden tai useamman lapsen äiti sanoo (ihan ystävällisesti) etten voi kuitenkaan tietää tuntuu minusta kuin olisin jotenkin puutteellinen ja viallinen äitinä. Ehkä olenkin, näinhän yhteiskunta minulle koko ajan kertoo, vaikka luulin, että äitiys on jotakin muuta kuin sitä miten on oikein äitinä. Luulin että äitinä on joka tapauksessa ilman että on parempi äiti tai enemmän äiti. Mutta ei kun olen vähemmistönä vain se yhden lapsen äiti, äiti tuskin vielä ollenkaan, en voi mitään ymmärtää, ehkä sitten joskus opin jos saan lisää lapsia. Mahtaakohan lapsenikin olla ihan arvoton kun on yksilapsisen perheen lapsi, Tuleekohan sitä ollenkaan kunnolla ihmiseksi kun ei koe sisarusten läsnäoloa ikinä. Luulin että olemme yksilöitä, mutta joudun tässäkin asiassa kuulemaan useasti miten lapseni on sitä ja tuota, koska on ainoa lapsi. Emmekä muuten saa lisää lapsia joten taisin jäädä puolikkaaksi, tai ehkäpä vain neljäsosaksi..