Yksi tuttu suuttui kun en jäännyt auttamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pakkaamaan tavaroita.

Hän tiesi jo 1 kk sitten, että tänään on muuttopäivä. Pyysi apua. No, menin paikan päälle. Kappas vaan, ei se edes aloittanut pakkaamista. Ajatteli, että päivän aikana kerkeä ihan hyvin pakata ja siirtää tavarat toiseen kämppään.
Olin kakka ja lähdin pois. En todellakaan rupea pakkaamaan kenenkään tavaroita.

Hän on työtön ja hänen mies työssä.

Soittii vähän aikaa sitten ja sanoi ettei halua enään tuntea minut.
Kai se minulle sopii.
Tietääkseni, jo/kun ihminen tietää että silloin ja silloin on muuttopäivä niin kyllä niitä tavaroita voisi ajoissa alkaa pakkaamaan.

Siis kuukauden tiennyt muuttopäivän ja muuttopäivänä vasta alkaa pakkaamaan :o Ja sit vielä kiukkuaa ku et auta vaikkei tee elettäkään pakatakseen... Ymmärrän sua, olisin kans ottanut ritolat, jos olisin huomannut, että se heidän muuttonsa jäis mun harteille. Saamatonta porukkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai niin kun toinen juoksentelee shoppailemassa tai ryyppää viikonloppuisin tai makaa pitkin päivän ja tuijottaa telkkaria niin silloin on pakko auttaa?

Ei ole pakko, kuten varmaan huomasitkin jo toimineesi. Mutta niin ihmiset yleensä silti tekee, auttaa kun apua tarvitaan. Virheistä oppii, tarviiko sitä lyödä lyötyä. Ehkäpä ensi kerralla tietää ajoissa aloittaa muuttohommat.

Olisin varmaan kanssa lähtenyt, ettei toinen ollut edes vaivautunut aloittamaan sitä. Itse aloitan vähintään kk aiemmin pakkaamisen kun muutto tiedossa. Auttaminen ja hyväksikäyttäminen ovat kaksi eri asiaa, jos ei itse saa mitään aikaiseksi niin ei auta muitakaan huudella apuun.

Kuukauden aikan on mahdollista pakata edes jonkun verran. Ei kai kukaan voi istua ja odottaa että toinen tulee pakkaamaan tavaroita viimeisenä päivänä vaikka on aika hoittaa pakkaamisen itse.

Sama kait se mitä sen kaverin avuksi ois tehny? Pakannu tai muuttanu. Ite en kyllä ikinä vois tehdä noin. Jossain vaiheessa oisin ehkä voinut sanoa että nyt on pakko lähteä vaikka ois hommat ollu kesken.

se on niin helppo taas jeesustella, miten "itsekäs" ap oli, kun ei pakannut kaverinsa kamoja. Hitto jos ihmisellä on kuukausi aikaa pakata, ja on vielä työtön - eli aikaa olis ollu - eikä oo elettäkään tehnyt pakatakseen, ni olisin minäki sanonu et heippa, pakkaa keskenäs. Jos olis pakkausapua ollu vailla, ois voinu jo aikasemmin pyytää jeesaamaan, eikä vasta muuttopäivänä. Kyllä ihmiset on kummallisia :o

Alkuperäinen kirjoittaja krista:
Oikein teit.

Juu, ihan oikein moiselle saamattomalle laiskamadolle. Olisin tehnyt ihan samoin, kun olisin nähnyt, että ei ole vielä edes aloitettu pakkaamista. Milläs siinä muutossa auttaa? Oppiipa hoitamaan asioitaan ajoissa. Miksi se mieskään ei ollut tehnyt mitään? Ei kukaan ole töissä ympäri vuorokauden.

Alkuperäinen kirjoittaja lähtisin:
Olisin varmaan kanssa lähtenyt, ettei toinen ollut edes vaivautunut aloittamaan sitä. Itse aloitan vähintään kk aiemmin pakkaamisen kun muutto tiedossa. Auttaminen ja hyväksikäyttäminen ovat kaksi eri asiaa, jos ei itse saa mitään aikaiseksi niin ei auta muitakaan huudella apuun.
Näin just!
Mäkin olisin sanonut, jotta soittakaa sit, kun ootte saanut pakattua.

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
No olisit ollut esimerkkinä miten ollaan reipas ja oikeanlainen ihminen ja pakannut.

Kakka olit mun mielestä, ihan sama vaikka toinen laiska. Jätit pulaan.

Kyllä siinä se muuttaja oli ihan itse itsensä jättänyt pulaan.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Näin just!

Peesi !
Mulla on ollut samantyyppinen kaveri . Pyysi usein kaveriksi auttamaan mutta itseasiassa teeti kaikki hommat muilla ikinä ei itse auttanut ketään jos se ei häntä hyödyttänyt.
Eipä ole enää kaveri.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Näin just!

Peesi !
Mulla on ollut samantyyppinen kaveri . Pyysi usein kaveriksi auttamaan mutta itseasiassa teeti kaikki hommat muilla ikinä ei itse auttanut ketään jos se ei häntä hyödyttänyt.
Eipä ole enää kaveri.

Tämän tyylin ihmiset onkin ärsyttäviä. itselläni pari tuon tyylistä kaveria. Apu kyllä sinne kelpaa, mutta koskaan ei sieltä päin sitä tule. Ja jos tulee niin siitä pitää hänen itse hyötyä jotenkin. Esim maksaa siitä, että auttaa, mutta minä saisin harvase päivä olla itse auttamassa ja tietysti ilman vastapalvelusta. Siksi en pidäkkään usein yhteyttä

mulla on muutamalla frendillä sama tapa toimia muutossa.ovat mukavia jätkiä muuten ja tulevat avuksi jos on tarpeen, mutta muutot hoidetaan niin että pakataan sitten samalla kaikki, sullotaan säkkiin tyylillä. mä oon yleensä roudannut kamaa samalla kun ne sitten pakkaa, oon ainoastaan naureskellu että voi vitsi mitä possuja mulla onkaan kavereina.mielessä ei oo käynyt edes lähtee kävelee.
mies muutti just tällä vkolla samanlaista frendiään.ei sitäkään se sen kummempi häirinnyt.sanoi vaan että olisit voinut v*ttu edes pakata ja sitten rupes jeesaamaan.

mun mielestä teit väärin ap, on tietysti sun asias ja jos et ihmisestä muutenkaan tunnu pitävän kun ikävään sävyyn täällä siitä puhut työttömänä ja rahansa ryyppäävänä niin ehkä parempi että välit katkee tässä vaiheessa.

Ei tulis MIELEENIKÄÄN odottaa, että kukaan muuttoavuksi tuleva tekisi mitään muuta kuin kantaisi tavaroita ja/tai ajaisi muuttoautoa. Todellakin ne tavarat pakataan itse. Kyllä ihmisillä on tarpeeksi omiakin kiireitä, varsinkin perheellisillä, ja se on suuri ponnistus ylipäätään päästä sinne kantoavuksi.

Itse olisin varmaan tehnyt niin, että olisin sanonut, että soita kun tavarat pakattu, niin tuun sitten.