Yksi syy valita lapselle harvinainen nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se muutenkin kätevää. Mulla on niin tavallinen nimi että jokaisessa työpaikassa on monta samannimistä... Ärsyttävää. Siksi valitsin lapselle erittäin harvinaisen nimen, alle 30 suomessa on tämä nimi.

En oo koskaan halunnut laittaa mitään järisyttävän ihmeellistä nimeä lapselle,
mutta toisaalta on tylsää jos koulussakin on samalla luokalla 3 samannimistä.
Vaikka oliskin ns. klassikkonimi ( Juho, Lauri, Teemu tms )
Muotinimet ei myöskään uppoa muhun.
En halunnut myöskään laittaa samaa nimeä kuin omalla kaverilla, kaverien lapsilla tai sellaista josta tulee joku mieleen tms.

[QUOTE="maria";24271957]On se muutenkin kätevää. Mulla on niin tavallinen nimi että jokaisessa työpaikassa on monta samannimistä... Ärsyttävää. Siksi valitsin lapselle erittäin harvinaisen nimen, alle 30 suomessa on tämä nimi.[/QUOTE]

Joo on. Esim. jo ihan siinä vaiheessa, kun haluaa tehdä itselleen asiallisen kuuloisen sähköpostiosoitteen vaikka gmailiin. Jos ei tarvi olla asiallisen kuuloinen, niin sittenhän voi keksiä mitä vaan hulluttelua, mutta kun etu.suku ja etu.toinen.suku ja etu.t.suku ja suku.etu jne kaikki on jo käytössä, ja pakko olis keksiä asiallisen kuuloinen osoite, niin se on jo vähän hankalampaa...

Onneksi ei ole itsellä ollut tätä ongelmaa.

Minä annoin lapselleni nimen jota ei moni suomessa kanna, koska itselläni on niin yleinen nimi että kaimoja tulee ovista ja ikkunoista :/ Olen tästä ikäni kärsinyt ja en halua että lapseni siitä kärsii. Hänen toinen nimensä kuitenkin on nätti suomalainen "perusnimi" joten vaihtakoot siihen jos ei eka miellytä :)

[QUOTE="Eee";24272015]Joo on. Esim. jo ihan siinä vaiheessa, kun haluaa tehdä itselleen asiallisen kuuloisen sähköpostiosoitteen vaikka gmailiin. Jos ei tarvi olla asiallisen kuuloinen, niin sittenhän voi keksiä mitä vaan hulluttelua, mutta kun etu.suku ja etu.toinen.suku ja etu.t.suku ja suku.etu jne kaikki on jo käytössä, ja pakko olis keksiä asiallisen kuuloinen osoite, niin se on jo vähän hankalampaa...

Onneksi ei ole itsellä ollut tätä ongelmaa.[/QUOTE]

Joo, onneks mulla on harvinainen sukunimi sentään.

Yhteistyössä