Yhyy! pikkupojat kiusaa mua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kerran erehdyin yhden erittäin huonon yön jälkeen sanomaan pojille "hiljaa", kun olin lasta nukuttamassa ulkona kävelytiellä päikkäreille. Ajoivat melkein vaunuja päin ja huusivat ja melttosivat. Lapsi juuri nukahtanut pitkän yrityksen jälkeen.
Eivät he tietenkään ymmärtäneet mikä tilanne oli, ja lasten kuuluukin mekastaa.

Suuri virhe tämä yksi sana minulta oli, eihän lapsille saa sanoa mitään. Viisaampi olisi ollut hiljaa.
Nyt joka kerta kun tulevat vastaan, niin kiusallaan karjuvat täysiä kohdallamme. Keskaria näyttelevät. Hiljaa sanomisesta on jo monta viikkoa.
Juttelisin kyllä tilanteesta heille, mutta painelevat täysiä ohi.

Miten pienet alakoululaiset ovat jo tuollaisia kiusaajia? Pitäisikö kouluun ottaa yhteyttä?
Miten voivat olla noin pitkävihaisia yhdestä sanasta?
Mihin maailmaan lapseni joutuu jos nyt jo tavallaan kiusataan...

Tuollaisia lapset ovat, kun joukossa tyhmyys tiivistyy. Jollakin heistä saattaa olla kurja elämä ja se vaikuttaa kaikkiin muihin, pitää purkaa ahdistusta tuollaisella käytöksellä. :sick: Ehkä lapsen vanhemmat ovat alkoholisteja, tai jotain muuta juttua taustalla, ei voi tietää. Ehkä lapsesta ei välitetä ja tuo on sen hätähuuto ihmisille "huomatkaa mut!" "Haluan tulla kuulluksi!" :(

Niinpä, eivät varmaan yksin vastaan tullessaan karjuisi, mutta kavereitten kanssa on niin kiva kiusata.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Kun en voi heidän elämäänsäkään parantaa, vaikka kuinka haluaisin. Miksi lapsilla on niin paha olla? Nyt tulee maailmantuska mulle..

Kerran erehdyin yhden erittäin huonon yön jälkeen sanomaan pojille "hiljaa", kun olin lasta nukuttamassa ulkona kävelytiellä päikkäreille. Ajoivat melkein vaunuja päin ja huusivat ja melttosivat. Lapsi juuri nukahtanut pitkän yrityksen jälkeen.
Eivät he tietenkään ymmärtäneet mikä tilanne oli, ja lasten kuuluukin mekastaa.

Suuri virhe tämä yksi sana minulta oli, eihän lapsille saa sanoa mitään. Viisaampi olisi ollut hiljaa.
Nyt joka kerta kun tulevat vastaan, niin kiusallaan karjuvat täysiä kohdallamme. Keskaria näyttelevät. Hiljaa sanomisesta on jo monta viikkoa.
Juttelisin kyllä tilanteesta heille, mutta painelevat täysiä ohi.

Miten pienet alakoululaiset ovat jo tuollaisia kiusaajia? Pitäisikö kouluun ottaa yhteyttä?
Miten voivat olla noin pitkävihaisia yhdestä sanasta?
Mihin maailmaan lapseni joutuu jos nyt jo tavallaan kiusataan...
Saman tyyppistä kokenut :D
Yritän pääsääntöisesti pitää mölyt mahassa, mutta välillä aina lipsahtaa, kun erityisen huonokäytöksisiä lapsia näkee. Sitten taas keskarit jo viuhuvatkin ja vittua länkytetään.

Itseasiassa tuo voisi toimia. Monesti huumorilla pääsee lasten kanssa pitkälle.
Seuraavalla kerralla huuda ja älämöi samalla tavalla takaisin: joko tajuavat tai pitävät sinua hulluna, jolloin ehkä pysyvät kaukana :D
tuon voiskin muuten toteuttaa, kyllä mulla pokaa siihen riittäisi leikkiä pöpiä, mutta kun.. ideana on että lapsi nukkuisi.. eihän se älämölö hereillä ollessa haittaa

Eikö olisi mitenkään mahdollista että ihan nätisti juttelisit noiden poikien kanssa ? Kertoisit että koska he ovat nokkelan oloisia niin sinä jotenkin oletit että se yhden kerran sanomasi "hiljaa" olisi kertonut heille lapsesi nukkuvan.

Pyydä heiltä vaikka anteeksi jos sanasi loukkasi heitä ja ehdota että sopisitte salamerkin jonka nähdessään tietäisivät että lapsesi nukkuu. Ja aina kun ovat hiljaa salamerkin nähtyään voisit näyttää heille peukkkua merkiksi siitä että kiität heitä. Selitä vaikka että voidakseen kasvaa yhtä reippaaksi lapseksi kuin mitä he ovat sinun lapsesi tarvitsee unta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kahta vaihtoehtoa mietin, joko olla ihan hiljaa ja toivoa että unohtaisivat armollisesti edes joskus. Tuntuvat olevan pitkävihaista sakkia.

Tai juurikin puhua kuten joku ehdotti, mutta kuten sanottua, painelevat vauhdilla ohi, vaikea saada juttuun.
Kumpikohan toimisi paremmin..?

Itse asiassa olen samaa mieltä edellisen kanssa ,mihin maailma menee kun lapsia ei kasvateta kovemmalla kädellä.. näinhän ei saisi sanoa.
En tiedä oliko ennen paremmin.
Nyt saa tappaakin ihmisiä ja silitetään päähän vaan, että "voivoi, ethän enää tee noin", mutta se onkin jo eri juttu se.

Yhteistyössä