YHTEISÖLLISIÄ alueita Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä kiitos :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä kiitos :)

Vieras
Osaisitteko auttaa? :)

Meillä on lapsen ja asokodin "hankinta" ajatuksissa, sellainen pesänrakennusmeininki, ja haluaisimme asettua pysyvämmin jollekin alueelle. Kumpikin on muualta muuttaneita ja hitaita tutustumaan, joten olisi tärkeää päästä sellaiselle alueelle, missä olisi lämmin ja naapureita symppaava meininki. Ettei ihan kivellä heitettäisi jos menen kaakun kanssa oven taakse tutustumaan :). Arabianrannasta olen kuullut paljon hyvää, ja vaikka sen arkkitehtuuri ei visuaalisesti miellytä, niin ihmisten ystävällisyys on tärkeämpää. Mitä muita alueita olisi jotka sopisivat kriteereihin? Ainoa Helsingin ulkopuolinen mitä voisimme ajatella on Kartanonkoski, millaista siellä on? Entä muut alueet, esim. Torpparinmäki, Paloheinä ym.?

Alue saisi mielellään olla myös luonnonläheinen ja sellainen, että lähimetsiä ei rakenneta täyteen seuraavina vuosina.

Niissä paikoissa Helsingissä missä itse olen asunut, tai muulla tavalla on kokemusta, niin ei ole paljoa hyvää sanottavaa. Mä kyllä lämpimästi suosittelen harkitsemaan alueita Espoon puolelta. Eroa on kun yöllä ja päivällä.

Kumpula , Käpylä ja Viikki mullekin tuli mieleen. Sellaiset alueet, joilla on vahva "oma" yhdistys, Tapanilassa taitaa myös olla, mutta se on tuolla omakotitaloalueella.
Eli alueet, joilla on pientaloja, omakotitaloja jne, siellä on myös yhteisöllistä tekemistä ja yrittämistä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kumpula, Käpylä

Nämä ehkä vähän liian kantakaupunkia ja tiiviisti rakennettua, pitäisi olla kunnon metsä/lenkkeilyreitit lähellä... Tiedän, olen vaativa ;). Ja noissa ei taida olla asumisoikeusasuntoja, jota havittelemme. Muuten kyllä, yhteisöllisyyttä varmasti löytyy. Kiitos sulle :).

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä:
Kumpula, Käpylä

Nämä ehkä vähän liian kantakaupunkia ja tiiviisti rakennettua, pitäisi olla kunnon metsä/lenkkeilyreitit lähellä... Tiedän, olen vaativa ;). Ja noissa ei taida olla asumisoikeusasuntoja, jota havittelemme. Muuten kyllä, yhteisöllisyyttä varmasti löytyy. Kiitos sulle :).

Ja Arabianranta ei ole tiiviisti rakennettua?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Niissä paikoissa Helsingissä missä itse olen asunut, tai muulla tavalla on kokemusta, niin ei ole paljoa hyvää sanottavaa. Mä kyllä lämpimästi suosittelen harkitsemaan alueita Espoon puolelta. Eroa on kun yöllä ja päivällä.

Espoo on liian kaukana ja aivan liian porvarillinen (meille!). Kiitos kuitenkin :). Missä asuit siis? Olemme asuneet Helsingissä useita vuosia ja viihtyneet, tosin aivan kantakaupungissa en itse niin tykännyt olla.

Ja Arabianranta ei ole tiiviisti rakennettua?

Onhan se, älä tykkää huonoa. Mutta siitä olen kuullut niin monelta taholta hyvää, että siksi on harkinnassa. Taitaa tosin olla suosittua aluetta... Käpylästä yritimme joskus saadakin asuntoa, mutta se oli vielä mahdottomampaa, siksi en pidä niin realistisena vaihtoehtona.

Ja Arabianrannassa on kuitenkin kunnolliset metsät lähellä heti Vanhankaupungin takana, ja se koski on todella magee :).

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä:

Espoo on liian kaukana ja aivan liian porvarillinen (meille!). Kiitos kuitenkin :). Missä asuit siis? Olemme asuneet Helsingissä useita vuosia ja viihtyneet, tosin aivan kantakaupungissa en itse niin tykännyt olla.

No mä olen asunut meri-rastilassa, kivikossa, kontulassa, laajasalossa, herttoniemessä, kalliossa, puistolassa ja viikinmäessä. Myös ystävien ja tuttavien kokemukset vaikuttaa mun näkemykseen useista asuinalueista. Vielä en ole kuullut että Helsingin puolella olis niin mielettömän yhteisöllisiä ja ihania alueita. Sen sijaan tänne Espooseen pien- ja omakotitalovaltaiselle alueelle muuttaminen on ehkä parasta mitä mulle on tapahtunut sitten lasten syntymän jälkeen :D

No mä olen asunut meri-rastilassa, kivikossa, kontulassa, laajasalossa, herttoniemessä, kalliossa, puistolassa ja viikinmäessä. Myös ystävien ja tuttavien kokemukset vaikuttaa mun näkemykseen useista asuinalueista. Vielä en ole kuullut että Helsingin puolella olis niin mielettömän yhteisöllisiä ja ihania alueita. Sen sijaan tänne Espooseen pien- ja omakotitalovaltaiselle alueelle muuttaminen on ehkä parasta mitä mulle on tapahtunut sitten lasten syntymän jälkeen :D

Oho, no sulla todella on paljon kokemusta eri alueista :). Harkitsen asiaa, vaikka ei minua kovin helpolla Espooseen saa! Pitäisi varmaan unohtaa ennakkoluulonsa ja muistaa että asuu siellä (paljon) muitakin kuin Länsiväylää kaahaavia bisnesmiehiä.

Helsingissä on paljon ihania ja yhteisöllisiä alueita, myös idässä. Mm. Mellunmäessä ja Vesalassa on ihan mukaviakin alueita. Itse komppaan aiempia: Arabia, Kumpula, Käpylä, Toukola ja Vanhakaupunki ovat aivan ihania alueita. Olen kuullut paljon hyvää myös Pukinmäestä ja Savelasta, Puistolasta ja Pakilasta.

Uusimmat

Yhteistyössä