yhteisöä tai jotain yh:lle?

Heippa!

Mä olen ollut yh jo yli 8,5 vuotta. Muksut ovat nyt 12v ja 10v ja kolmas tulossa. Yh:na tulen olemaan kaikille. Meillä on välillä ollut tosi tiukkaa, mutta aina sitä jotenkin on selvitty. Paljon ollaan kaikkea ostettu kirpparilta ja välillä syöty samaa soppaa monta päivää.
Muksut ovat kuitenkin tottuneet, ettei sitä rahaa yleensä ole. Ja sitten kun on vähän enemmän ollut, niin on ostettu jotain kivaa tai tehty jotain hauskaa. Mä ainakin mielummin olen köyhä yh ja onnellinen lasteni kanssa kuin onneton parisuhteessa jossa on enemmän rahaa käytettävänä.
 
  • Tykkää
Reactions: minävaan78
Hmm. Olen yksinhuoltaja ja köyhä jos rahassa mitataan. Mutta taisin rahallisesti olla köyhä jo ennen lastakin :).

Lapsi on vasta 11kk, enkä vielä ole kertaakaan tuntenut itseäni mitenkään erityisen köyhäksi. Tai siis netistä ja kirppareilta ja vaikka hm alesta löytyy kaikkea kivaa vaatetta. Noista olen ennen lastakin ostanut vaatteeni. Ja ihan uudenveroista tavaraa löytyy kun jaksaa/ehtii bongailla.

Ainoa milloin yksinhuoltajuus oikeestaan painaa taakkana, on se kun haluaisi joskus olla ja tehdä asioita yksin. Ja varsinkin jos tulee puhetta vaikka kuinka kaverit on bongannut jotkut tosi halvat lennot esim. Kreikkaan viikoksi niin silloin saattaa kirpasta. Kuka ottais taikka kelle luottaisin viikoksi lapseni :(.

Onneksi lapsen mummu asuu ihan viiden minuutin bussimatkan päässä, että on sellasta tilapäistä apua silloin tällöin. Ja kylässä yritetään käydä ainakin joka toinen päivä niin joskus voi jättää yöksikin, kun on ihan tuttu ihminen.

Eli köyhyydestä mun puolesta viis. Se oma valinnanvapaus tekemisessä aiheuttaa mielipahaa.. Tai näin mulla.
 
no siis, en minäkään välitä siitä että ei ole rahaa, ainoa on vaan ystävät jotka eivät oikeasti vissiin ymmärrä, että jos mie lähen kylpylään tai laivalle, täytyy miun miettiä sitä jo puoli vuotta etukäteen jolloin voin alkaa säästää rahaa.

mie en oikeastaan kaipaa rinnalleni ketään. en edes lapsen kasvatukseen, vieläkin tuntuu että lapsen isä on taakka, jota pitää raahata mukanaan. ainoa mitä kaipaan on seksi ja se kun sitä sai säännöllisesti.

tosin nyt olen viime aikana sekoittanut pääni jotenkin koska välillä tulee sellaisia hetkellisiä kaipuun tunteita, eikä se ole kovin mukavaa kun järki sitten sanoo aivan muuta.

kirpparit on muuten tosi hyviä paikkoja. itse olen tosin sen kokoinen että harvoin löydän mutta joskus sieltä löytää pojalle tosi hyvin tavaraa.
 

Yhteistyössä