K
kiehukas
Vieras
Onko noi päättäjät ja tutkijat niin helvetin tyhmiä etteivät tajua että yhteiskunta ajaa ihmiset ahdinkoon. Turha ihmetellä miksi Suomessa paljon päihde -ja mielenterveysongelmaisia ihmisiä. Tässä esimerkki perhe omasta elämästä: Erosin ja eron myötä kaikki velat jäi minun maksettavaksi. Palkka on riittänyt juuri ja juuri vuokraan, puh -ja sähkölaskuun+pankkilainojen lyhennyksiin. Elatusmaksuihin ei ole jäänyt mitään. Mies saa Kelalta ne. Nyt kela on laittanut ulosmittaukseen maksut. Nyt kun olen päässyt melkein kuiville eka liiton aiheuttamista veloista, onkin ok että alan maksamaan ulosotossa olevaa velkaa, mutta rahaa ei jää jatkossakaan elatustukeen, joten velkaa tulee koko ajan kelalle. Palkka on niin pieni, että tilanne tämä. Yritin ehdottaa että saisin joksikin aikaa elatusmaksut nollille, niin ettei siitä tulisi uutta velkaa. Ei onnistu kun olen "oikeissa" töissä. Jos olisin työtön tai työttömyystuki työssä niin saisin sen nollille vaan kun en ole. Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä työttömäksi, jolloin saan päivärahaa+asumistukea ja ei tarvitse maksaa elatustukea, eikä ulosotto saa mitattua mitään eli velka on edelleen maksamatta. Tästä voi koitua vaan yhteiskunnalle lisää kuluja jos masennun ja alan käyttämään päihteitä....kun pienellä vastaantulemisella saisin pitää työpaikkani, olisin veronmaksaja, maksaisin velkani ja jatkossa taas elatustuet. Vaan näin ajetaan pieni ihminen kuilunpartaalle