Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

kuu kiurusta kesään, puoli kuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen

pääskystä ei päivääkään
Muistit sitten väärin.
Sehän menee niin, että puu kiurusta pesään, puoli puuta peipposesta, västäräkistä vähäisen ja pääskynen ei sano päivääkään.
Juu, ja muutenkin ihan kiva päivä takanapäin. Oli tota jälkikasvun jälkikasvua haikkuja kattomassa ja kampaamassa. Ne on kaikki sen verran jo olevinansa kaupunkilaista, että tollasella kevätsontasella laitumella tarpominen käy elämyksestä. Varsinkin, kun siellä joukon jatkona taapersi yks vajaan viikon ikänen vasikka. Ei ne sitä nähny kun kauempaa vaan, kun se emo on sitä arvonsa tuntevaa Fifin sukua ja kattoi, että tollanen monenkirjava joukko ei oo mitään soveliasta suraa ja vei vassunsa paein siirtolohkareen taa piiloon.
Mut muuten meni ihan mukavasti.
 
Muistit sitten väärin.
Sehän menee niin, että puu kiurusta pesään, puoli puuta peipposesta, västäräkistä vähäisen ja pääskynen ei sano päivääkään.
Juu, ja muutenkin ihan kiva päivä takanapäin. Oli tota jälkikasvun jälkikasvua haikkuja kattomassa ja kampaamassa. Ne on kaikki sen verran jo olevinansa kaupunkilaista, että tollasella kevätsontasella laitumella tarpominen käy elämyksestä. Varsinkin, kun siellä joukon jatkona taapersi yks vajaan viikon ikänen vasikka. Ei ne sitä nähny kun kauempaa vaan, kun se emo on sitä arvonsa tuntevaa Fifin sukua ja kattoi, että tollanen monenkirjava joukko ei oo mitään soveliasta suraa ja vei vassunsa paein siirtolohkareen taa piiloon.
Mut muuten meni ihan mukavasti.
on vinha perä siinä, että meikämandoliinin muistiin ei ole enää juuri luottamista
 
Jahas, että taas voidaan sitten veisata että yksi Ruusa on kasvanut Korsossa ja se kauniisti kukoistaa.
Ei tätä talvee oo ennustettu huhtikuun puoltaväliä pitemmälle jatkuvaksi, että kai se sitten niillämain alkaa kevääksikin muuttua. Täälläkin satelee lunta, kolmen seuraavan vuorokauden aikana pitäis tulla 15 - 30 senttiä lisää. Mut niihän se on että uus lumi on vanhan surma sano mustalaispoika jouluaattona.
 
Moikka murut. ❣
Täällä on kans lunta satanut viime yöstä asti.
Oli rankka päivä, 11.15 bussiin lähdin,bussi myöhässä 20 min,kiva ootaa lumisateessa ja miettiä että ehtiikö tk:n diabeteshoitajalle oli aika 12.30, olin perillä n 12.26.
Vähän yli tunti meni siellä hoitajalla. Verensokeri paineet ja leposyke korkeella,samoin kolesteroli ja maksa-arvo,no onneksi munuaisarvo oli ok. Diabeteslääkitys pitää saada nyt ensisijaisesti kuntoon,hoitaja soittaa kun keskustelee diabeteslääkärin kanssa. Sain myös paperit täytettäväksi astmapuhalluksiin.
Bussi oli taas myöhässä, n 30 min ja typin lääkäri ootti minua puoli 3 jälkeen.
Lääkäri kirjoitti lisää sairaslomaa syyskuulle asti ja mietitään sopivaa kuntoutusta.
Välillä hyviä päiviä ja välillä ei jaksa / pysty mitään tekemään.
Toivottavasti tulis nyt keväällä parempia päiviä ja sais nuo arvot tasaantumaan.
Toivottavasti teillä on ollut ja on mukavia /hyviä päiviä. 💖
Kävin vielä kaupassa ennen kotia niin olin vasta 16.40 kotona ja kauhee nälkä.
Onneksi olin eilen tehnyt valmiiksi appelsiinilohta perunoilla ja kermalla sekä lihapullia. Kyllä ruoka maistui kun venyi ruokaväli liian pitkäksi.
 
Moikka murut.
Täällä on kans lunta satanut viime yöstä asti.
Oli rankka päivä, 11.15 bussiin lähdin,bussi myöhässä 20 min,kiva ootaa lumisateessa ja miettiä että ehtiikö tk:n diabeteshoitajalle oli aika 12.30, olin perillä n 12.26.
Vähän yli tunti meni siellä hoitajalla. Verensokeri paineet ja leposyke korkeella,samoin kolesteroli ja maksa-arvo,no onneksi munuaisarvo oli ok. Diabeteslääkitys pitää saada nyt ensisijaisesti kuntoon,hoitaja soittaa kun keskustelee diabeteslääkärin kanssa. Sain myös paperit täytettäväksi astmapuhalluksiin.
Bussi oli taas myöhässä, n 30 min ja typin lääkäri ootti minua puoli 3 jälkeen.
Lääkäri kirjoitti lisää sairaslomaa syyskuulle asti ja mietitään sopivaa kuntoutusta.
Välillä hyviä päiviä ja välillä ei jaksa / pysty mitään tekemään.
Toivottavasti tulis nyt keväällä parempia päiviä ja sais nuo arvot tasaantumaan.
Toivottavasti teillä on ollut ja on mukavia /hyviä päiviä.
Kävin vielä kaupassa ennen kotia niin olin vasta 16.40 kotona ja kauhee nälkä.
Onneksi olin eilen tehnyt valmiiksi appelsiinilohta perunoilla ja kermalla sekä lihapullia. Kyllä ruoka maistui kun venyi ruokaväli liian pitkäksi.
Aika turhaa on lääkärin mittailla verenpainetta, jos asiakas on tarponut pää märkänä lumihangessa ehtiäkseen ajoissa vastaanotolle...
 
Siis tuota paskalunta sataa vieläkin! Korsossa on kohta puolen metrin hanki! Ja meidän piti aloittaa duunit tänään.

Ois voinut hyvin olla vielä pari viikkoa reissussa. Ärsyttää enemmän kuin ikinä!
Lunta taitaa olla enemmän kuin reissuun lähtiessänne? Seuraavalla kerralla voit tehdä kuten muuttolinnut nyt - lentokentällä katse ulos ikkunasta ja seuraavalla koneella takaisin etelään....
Katselitko muuten netistä pidemmän aikavälin sääennusteita ennen paluuta?
 
Lunta taitaa olla enemmän kuin reissuun lähtiessänne? Seuraavalla kerralla voit tehdä kuten muuttolinnut nyt - lentokentällä katse ulos ikkunasta ja seuraavalla koneella takaisin etelään....
Katselitko muuten netistä pidemmän aikavälin sääennusteita ennen paluuta?

Katseltiin. Mut työmaalla pitää nytkin käydä (eilen oli liki etten juuttunut pikkuauton kanssa hankeen ku ei oltu aurattu) koska tilaaja niin haluaa.

Tää on ihan persiistä. Pitäisi muka tehdä vaikkei voi tehdä. Turhauttavaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Kais

Yhteistyössä