Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Ku on jo monta päivää tehnyt mieli "ihan oikeaa" ruokaa.

Kun on syöty ja syöty mereneläviiä ja paellaa ja kanipataa ja vuohimuhennosta ja vaiks mitä ja kyllästytty.

Mut täällä potut maistuvat laimeilta. Ja kun tein kaalipataa, ni tuli aivan liian suolaista kun en tajunnut että täällä jauhelihassakin voi olla suolaa 1.3 prosentti.

Tyhmät espanjalaiset!


Ni mitä sit tehdään? Arvatkaa! Missä me käytiin ostoksilla ja mitä kotoista valmisruokaa popsittiin tänään?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ku on jo monta päivää tehnyt mieli "ihan oikeaa" ruokaa.

Kun on syöty ja syöty mereneläviiä ja paellaa ja kanipataa ja vuohimuhennosta ja vaiks mitä ja kyllästytty.

Mut täällä potut maistuvat laimeilta. Ja kun tein kaalipataa, ni tuli aivan liian suolaista kun en tajunnut että täällä jauhelihassakin voi olla suolaa 1.3 prosentti.

Tyhmät espanjalaiset!


Ni mitä sit tehdään? Arvatkaa! Missä me käytiin ostoksilla ja mitä kotoista valmisruokaa popsittiin tänään?
kävitte ikeassa vetämäs lihapulleroiset
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
No kieltämättä kun pau-la joskus sanoi jostain lisäainejutusta että nahka lähtee käsistä, niin mietin että kummassako on vika, lisäaineessa vai puhujassa...
Mua himottaisi nyt kertakaikkisesti semnen juhlavehnänen mitä säkin leivot. Oikein KUNNON pullaa kardemummalla ja voilla :p

Ikeassa ois ollut kardemummaa mutten sit viitsinyt ku edellisestä leivonnasta tuli kuivaa känttyä. Eivät osaa ees venhäjauhoja täällä jauhaa!
 
Mua himottaisi nyt kertakaikkisesti semnen juhlavehnänen mitä säkin leivot. Oikein KUNNON pullaa kardemummalla ja voilla :p

Ikeassa ois ollut kardemummaa mutten sit viitsinyt ku edellisestä leivonnasta tuli kuivaa känttyä. Eivät osaa ees venhäjauhoja täällä jauhaa!
Jännä että Kanariallakin on Ikea. :D No kaipa se firma on sinnekin ehtinyt.

Juu, juhlavehnänen on naminami. :)
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Mutta eikö vois ajatella että prosessoitu=ajatuksella ja lämmöllä tehty? Sitä on ajatuksissa ja käytännössä prosessoitu, eli se ei ole joku suoraan kattilaan viskattu näätä.

Just tossa katselin miten täällä tehdään yhä käsipelillä juustoa.

Sekoitetaan isoilla puukauhoilla, käsipelillä leivotaan massaa jotta hera poistuu ja lopulta käännellän ja valellaan suolaliemellä tai mehulla tai viinillä kuukausin kypsyttämisen aikana.

Prosessointia mutta iänkaiken vanhalla tavalla enkä keksi miten herkkujuusto voisi olla haitaksi muulfle kuin sepelvaltimoille ja ylipainokiloille. :p
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja Echo
Jännä että Kanariallakin on Ikea. No kaipa se firma on sinnekin ehtinyt.

Juu, juhlavehnänen on naminami.

On, on! Teneriffalla omansa ja Gran Canarialla kans.

Suht sama valikoima mut tyynyt ovat täällä espanjalaistapaan pitkät pötkylät. -Tosin nyt ku oon noihin tottunut pyydän niitä suomenkin valikoimaan.


Nii ja epämiellyttävämpi havainto. Ne matot, hamppua vai mitä kuitua nyt ovatkaan, mitkä meillä molemmilla on, ovat täällä puolet halvempia!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Siis toisethan vaan ovat vähän vahvempaa tekoa ja voivat syödä jotain ei niin terveellistäkin
Nääh, kaikkee pystyn syyä, mut mä oon vaan toisinajattelija!😁
Ja mieti, pidän omalta osaltani huolta, että meillä kaikilla on jatkossakin eläinperäistä ravintoa saatavilla, koska olen sen suurkuluttaja.🤗

Huppista ja hik, ku venähti tää joulu vähän pitkäks taas.
*kyttää glögilasiaan räkä poskella ja siemailee pikkurilli pystyssä* 😬😁
 
On, on! Teneriffalla omansa ja Gran Canarialla kans.

Suht sama valikoima mut tyynyt ovat täällä espanjalaistapaan pitkät pötkylät. -Tosin nyt ku oon noihin tottunut pyydän niitä suomenkin valikoimaan.


Nii ja epämiellyttävämpi havainto. Ne matot, hamppua vai mitä kuitua nyt ovatkaan, mitkä meillä molemmilla on, ovat täällä puolet halvempia!
Olisit tehny reklamaation noista hinnoista!🧐😂
 
Soijarouheeseen tuli chili tehtyä ja makaroniloota kans. Ihan kesän vaellukselle reseptejä haen. Maku oli ok mut vatsa on ihmeissään.
Taitaa rasvaa kaivata, toisaalta on rankka antibioottikuuri päällä keuhkokuumeesta johtuen niin sekin saattaa pakin sekoittaa.
 
vierailija
Soijarouheeseen tuli chili tehtyä ja makaroniloota kans. Ihan kesän vaellukselle reseptejä haen. Maku oli ok mut vatsa on ihmeissään.
Taitaa rasvaa kaivata, toisaalta on rankka antibioottikuuri päällä keuhkokuumeesta johtuen niin sekin saattaa pakin sekoittaa.
Otapa maitohappobakteeritabletteja, ettei vatsa mene lääkekuurista aivan sekaisin. Ja toipumisia! Maltilla.
 
Soijarouheeseen tuli chili tehtyä ja makaroniloota kans. Ihan kesän vaellukselle reseptejä haen. Maku oli ok mut vatsa on ihmeissään.
Taitaa rasvaa kaivata, toisaalta on rankka antibioottikuuri päällä keuhkokuumeesta johtuen niin sekin saattaa pakin sekoittaa.

Mun maha menee aina ihan sekaisin soijaruouheesta!

Käytä tofua ja kuivaa sitä kesän reissuja varten. On paljon vatsaystävällisempää.
 
Soijarouheeseen tuli chili tehtyä ja makaroniloota kans. Ihan kesän vaellukselle reseptejä haen. Maku oli ok mut vatsa on ihmeissään.
Taitaa rasvaa kaivata, toisaalta on rankka antibioottikuuri päällä keuhkokuumeesta johtuen niin sekin saattaa pakin sekoittaa.
Estrogeeni (soija) se siellä möyrii, kohta sulla alkaa menkat.🧐😁
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä