Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

vierailija
Wau, sää teit uuvven ketjun.🥰

Jeeeee!! Huomenna vapaapäivä!!!🤪🤩🥳
Teimpä rommitotit sen kunniaks!🥰
Meillä lähtee joulu vasta Nuuutinpäivänä, että eipä saada mitään rumpaa aikaseks täks viikonlopuks vielä.

Käytiin vävypojan kanssa äsken terottamassa luistimet jotta pääsevät pojan janssa uujiille huomenna.
Mä meinaan relata ihan huolella koko viikendin!
Kohta painun saunaan, otin pakkasesta vastan jo sulamaan.
Vousi katsella jotakin elokuvia ja ja ja. Jokohan Ginny ja Georgian uusi kausi tuli!!!😱

Ruokapolitiikka on huomenna savustettua lohta ja siikaakin olis, ehkä paistelen siiat ja kylkeen perunapyree - mahdollisesti tartarkastike.😋
Kalaviikendi koko viikendi.💪
Joulusta jäi vielä silliäkin, kyllä niitä vielä syö.🤗

Meillä on muuten ruokahävikki ollut aina puhdas nolla, mutta tänään meni puolikas purkki kermaa viemäriin kun oli jäänyt sillipurkin taakse piiloon. Joku vieraileva tähti oli ilmeisesti käyttänyt siitä muutamasti kahviin eikä säilynyt avattuna.😬

Mitä teillä syödään?
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Kais ja Elena777
a
Wau, sää teit uuvven ketjun.

Jeeeee!! Huomenna vapaapäivä!!!
Teimpä rommitotit sen kunniaks!
Meillä lähtee joulu vasta Nuuutinpäivänä, että eipä saada mitään rumpaa aikaseks täks viikonlopuks vielä.

Käytiin vävypojan kanssa äsken terottamassa luistimet jotta pääsevät pojan janssa uujiille huomenna.
Mä meinaan relata ihan huolella koko viikendin!
Kohta painun saunaan, otin pakkasesta vastan jo sulamaan.
Vousi katsella jotakin elokuvia ja ja ja. Jokohan Ginny ja Georgian uusi kausi tuli!!!

Ruokapolitiikka on huomenna savustettua lohta ja siikaakin olis, ehkä paistelen siiat ja kylkeen perunapyree - mahdollisesti tartarkastike.
Kalaviikendi koko viikendi.
Joulusta jäi vielä silliäkin, kyllä niitä vielä syö.

Meillä on muuten ruokahävikki ollut aina puhdas nolla, mutta tänään meni puolikas purkki kermaa viemäriin kun oli jäänyt sillipurkin taakse piiloon. Joku vieraileva tähti oli ilmeisesti käyttänyt siitä muutamasti kahviin eikä säilynyt avattuna.

Mitä teillä syödään?
Voi hanhi, sanoi voihanhi. Mutta voi, hanhi oli jo mennyt. Koitas arvata tän mun kakaroitten aikoinaan keksimän hokeman idea.
Mut siaan, miks heitit kerman pois, olisit antanut hpata kunnolla, tilkka piimää vauhdittamaan, ja pyöräyttänyt sen voiksi. Olisit takuulla saanutsellaista "vanhanajan" voin makuista voita.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
a

Voi hanhi, sanoi voihanhi. Mutta voi, hanhi oli jo mennyt. Koitas arvata tän mun kakaroitten aikoinaan keksimän hokeman idea.
Mut siaan, miks heitit kerman pois, olisit antanut hpata kunnolla, tilkka piimää vauhdittamaan, ja pyöräyttänyt sen voiksi. Olisit takuulla saanutsellaista "vanhanajan" voin makuista voita.
Keksijä Keksi keksi keksin, keksittyään keksin, keksijä Keksi keksi keksin keksityksi, ehkä. Oliko hanki jo masussa piilossa?😏

Se oli ihan klimpissä joten eipä se olis varmaan tosiaan tarvinnut kun sen vispilän ja olis ollut nopea keissi.🫣
Se oli ollut joulusta asti.
Sitä meni desi, mutta silti harmittaa!🫤
Ollaan porukalla sitouduttu nolla hävikkiin. Ehkä tämän voi laittaa laiskuudenkin syyks, hiivatti!🫣
Ens kerralla jos näin käy näin niin teen kyllä voita.
 
Keksijä Keksi keksi keksin, keksittyään keksin, keksijä Keksi keksi keksin keksityksi, ehkä. Oliko hanki jo masussa piilossa?

Se oli ihan klimpissä joten eipä se olis varmaan tosiaan tarvinnut kun sen vispilän ja olis ollut nopea keissi.🫣
Se oli ollut joulusta asti.
Sitä meni desi, mutta silti harmittaa!🫤
Ollaan porukalla sitouduttu nolla hävikkiin. Ehkä tämän voi laittaa laiskuudenkin syyks, hiivatti!🫣
Ens kerralla jos näin käy näin niin teen kyllä voita.
Se tuli Ruotsin sanasta smörgås, joka sananmukaisesti suomennettuna on voihanhi.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis ja Lispetti
Hups, tarkistin, se olikin Kake Randelin 🤫 Lol
En mää kyllä sille tajunnut nauraa että tuo henkilö meni vipuun. Lukematta loppuun lauloin jo täällä että on pakko painaa pitkää reikää, sitten aloin jo argumentoimaan itseäni että voi hitto se on 11cm! - ei siis mikään kaapparilaiva joka vaatii jonkun Gulliverille käteen sopivan pesismailan.🧐😁
Palsta tosin tietää, että meillä vanhoilla akoilla on messuhallit joissa kaikin puolin paras ja hyvin varustettu mies yrittää patonkiaan heilutella tuloksetta.😂
Ranteliinilla on kyllä kauniita värssyjä!🤗
 
En mää kyllä sille tajunnut nauraa että tuo henkilö meni vipuun. Lukematta loppuun lauloin jo täällä että on pakko painaa pitkää reikää, sitten aloin jo argumentoimaan itseäni että voi hitto se on 11cm! - ei siis mikään kaapparilaiva joka vaatii jonkun Gulliverille käteen sopivan pesismailan.🧐😁
Palsta tosin tietää, että meillä vanhoilla akoilla on messuhallit joissa kaikin puolin hyvä ja hyvin varustettu mies yrittää patonkiaan heilutella tuloksetta.😂
Ranteliinilla on kyllä kauniita värssyjä!🤗
Siis...mikä 11 cm...
Ootko sä mitannu ööö...ulkosynnyttimiesi pituuden viivottimella, tai interiöörisi syvyyden? :unsure:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Voiko täällä puhua mistä vaan? Nyt on kuulkaas sellainen ongelma alapäässä kun kyllästyin talven aikana ilmestyneeseen pehkoon ja laitoin Veet-karvanpoistoainetta "sinne" ja sain ihan ok-tuloksen vaikka tuntuihan se hieman karhealta. Mutta ok. Sitten tänään iho on ottanut koko ajan legginsseihin kiinni (en käytä alushousuja) ja nyt oli pakko vetää sheiverillä kun iho tuntuu niin piikkiseltä ja kauhealta. En siis ikinä sheivaa alapäätä ja tuli haavoja ja verta roiskui jne. Eikä tulos nyt niin häävi ole. Iho on nyt kipeä ja edelleenkin hieman karhea paikoittain. Nyt harmittaa. Mitä mä teen?
Normaalisti nypin ne pinseteillä ja vedän kylmävahaliuskoilla pois mutta kun siinä menee noin tunti niin ei ole ollut aikaa. Inhottaa tämä karvatilanne☹
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
Voiko täällä puhua mistä vaan? Nyt on kuulkaas sellainen ongelma alapäässä kun kyllästyin talven aikana ilmestyneeseen pehkoon ja laitoin Veet-karvanpoistoainetta "sinne" ja sain ihan ok-tuloksen vaikka tuntuihan se hieman karhealta. Mutta ok. Sitten tänään iho on ottanut koko ajan legginsseihin kiinni (en käytä alushousuja) ja nyt oli pakko vetää sheiverillä kun iho tuntuu niin piikkiseltä ja kauhealta. En siis ikinä sheivaa alapäätä ja tuli haavoja ja verta roiskui jne. Eikä tulos nyt niin häävi ole. Iho on nyt kipeä ja edelleenkin hieman karhea paikoittain. Nyt harmittaa. Mitä mä teen?
Normaalisti nypin ne pinseteillä ja vedän kylmävahaliuskoilla pois mutta kun siinä menee noin tunti niin ei ole ollut aikaa. Inhottaa tämä karvatilanne☹
Sen nimi on sänki+ärtynyt.😬
Voi ristus, koita puudutella sitä jollain? Kylmää vettä tai kylmäkalle liinaan ja pimpun päälle.

Anna kasvaa ja kandee nyppiä jatkossakin tai sitten vain totuttelet? Minun pimppu on jo tottunut jatkuvaan sheivaamiseen, mutta se vei kyllä hetken. Ennen minäkin nypin.
 
Voiko täällä puhua mistä vaan? Nyt on kuulkaas sellainen ongelma alapäässä kun kyllästyin talven aikana ilmestyneeseen pehkoon ja laitoin Veet-karvanpoistoainetta "sinne" ja sain ihan ok-tuloksen vaikka tuntuihan se hieman karhealta. Mutta ok. Sitten tänään iho on ottanut koko ajan legginsseihin kiinni (en käytä alushousuja) ja nyt oli pakko vetää sheiverillä kun iho tuntuu niin piikkiseltä ja kauhealta. En siis ikinä sheivaa alapäätä ja tuli haavoja ja verta roiskui jne. Eikä tulos nyt niin häävi ole. Iho on nyt kipeä ja edelleenkin hieman karhea paikoittain. Nyt harmittaa. Mitä mä teen?
Normaalisti nypin ne pinseteillä ja vedän kylmävahaliuskoilla pois mutta kun siinä menee noin tunti niin ei ole ollut aikaa. Inhottaa tämä karvatilanne
Nii että oikein veri lensi? Oikeinko Vallilan tapettiin? :)

Nyt mä oon käymäs nukkumaan mutta tuo palstasisko LisPentti vois omata asiantuntijuutta kaikenlaisten brasilialaisten ja erityisesti kolumbialaisten vahausten kanssa, mä kun enemmän oon tuota luonnonsuojelijaa eli Amazonaksen sademetsiä ei hakata luonnon monimuotoisuuden nimissä jii än ee...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti, mä viilennän! Pitää kai antaa kasvaa (hyi se sängen tunne!) ja alkaa heti nyppimään kun pinsetit ottaa kiinni, sheivaus ja voide ei sovi mulle sitten yhtään vaikka ihanan nopeita keinoja onkin. Nyppiminen on vain niin hidasta kun siellä on miljoona karvaa.
Ei se veri oikeasti roiskunut mutta pesin siinä sitten toimituksen jälkeen hampaita ja näin samalla peilistä miten kummulta valuu verta alaspäin useammasta kohdasta ja iho oli ihan pinkki😫
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Nii että oikein veri lensi? Oikeinko Vallilan tapettiin? :)

Nyt mä oon käymäs nukkumaan mutta tuo palstasisko LisPentti vois omata asiantuntijuutta kaikenlaisten brasilialaisten ja erityisesti kolumbialaisten vahausten kanssa, mä kun enemmän oon tuota luonnonsuojelijaa eli Amazonaksen sademetsiä ei hakata jii än ee...
Mun on myös laitettava pärssilmä syrjälleen, alkaa tässä olla jo vähän levottomat jutut ja silmä luppasee.

Laita tyyny hyvin, ota uni syvin. Nähdään siellä, unien tiellä. Että suojeltuja sademetsäboltsien kuvia sinne vaan!🥴
 
  • Haha
Reactions: Echo
Kiitti, mä viilennän! Pitää kai antaa kasvaa (hyi se sängen tunne!) ja alkaa heti nyppimään kun pinsetit ottaa kiinni, sheivaus ja voide ei sovi mulle sitten yhtään vaikka ihanan nopeita keinoja onkin. Nyppiminen on vain niin hidasta kun siellä on miljoona karvaa.
Ei se veri oikeasti roiskunut mutta pesin siinä sitten toimituksen jälkeen hampaita ja näin samalla peilistä miten kummulta valuu verta alaspäin useammasta kohdasta ja iho oli ihan pinkki😫
Ja jos on sheivannut niin ei mitään voiteita sen jlk. On olemassa erikseen viilentävä geeli, joillain se on auttanut. Myydään vaikka prismassa. Ja sheivauksen jlk kylmää vettä pimpulaan.

Sheivauksessa aina todella runsas viilentävä sheivausgeeli ja tuliterä terä, mielellään Venus tms. laadukas. Tällä on oikeasti merkitystä. Ja sheivaus niin, että ei tehdä kuin kertaveto, pieni sellainen, jotta ottaa kerralla mahd paljon silleen että ei mene tukkoon, ja, että et hinkkaa höylällä samaa kohtaa useasti, sitten höylän huuhtelu jne.
 

Yhteistyössä