yhteishuoltajuus ja hoitomaksut? pikaista apua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten menee lain mukaan jos vanhemmilla vko/vko systeemi lasten hoidossa? Määräytyykö hoitomaksu ainoastaan sen vanhemman tulojen mukaan jonka luona lapsi on kirjoilla? Vai otetaanko siinä huomioon molempien tulot ja maksut puoliksi? SIIS LAIN MUKAAN?

Jos en nyt ihan väärin muista omalta kohdaltani niin tarhamaksut määräytyy juurikin noin että lähivanhemman tulot vaikuttaa vain tuohon tarhamaksuun. Meidän tytön tarha-ajasta jo jonkin aikaa joten en nyt ihan varmaksi muista

Olkkis ja ötökkä 16+3

Vain lähivanhemman (sen jonka luona lapsi on kirjoilla) tulot vaikuttavat! Sen takia lapsi on kirjoilla VAIN toisen luona, oli sitten luonaolo miten vaan. Se ei tarhalle kuulu. Menispä tosi vaikeaksi hoitomaksun määrittäminen jos pitäs ottaa luonaolo huomioon. Sekun voi olla mitä vaan: vuoroviikoin, 2pv/vk, joka toinen vkl, jne.jne. Eihän siitä hullukaan ottas selvää.

[QUOTE="shihtzu";25370194]Minä kysyn tässä, että mitkä kaikki tulot vaikuttaa päivähoitomaksuihin palkka tietysti ja elaritkin, mutta ei kait lapsilisät vaikuta.[/QUOTE]

Ei kai elareita makseta jos lapsi vuoroviikoin vanhemmillaan? Mun tietääksen hoitomaksussa ei huomioida muuta kuin palkka? Voin olla väärässäkin. Mun lapset on jo koulussa ja siitä on aikaa kun hoitomaksuja makselin.

Yhteistyössä