Yhtäkkiä tänä aamuna alkoi pissatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AUTS"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AUTS"

Vieras
Ja tulee kirkasta verta kun pissaan :( Alkoi kovalla vatsakivulla ja alapään kirvelyllä. Sitten alkoi verta tulla. Samanlainen oli pari kuukautta sitten.
Olen sairastanut pissa tulehduksia useamman myös ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen mutta siitä on aikaa jo 9 vuotta. Silloin ei ikinä tullut verta :/

Mistä tuo veri voi olla merkki?

Ja miten voisin helpottaa oloani ennen huomista kun pääsen lääkäriin?

Inhottavaa, vti:t voivat olla todella kipeitä. Yhdyn edelliseen, jos virtsaat kirkasta verta kannattaisi ehdottomasti mennä heti lääkäriin, ennenkuin tulehdus nousee munuaisaltaaseen asti.

Särkylääkettä, paljon vettä ja puolukka tai karpalomehua.
Mahdollisemman nopeasti lääkäriin.

Itsellä on yhden kerran ollut pissatulehdus, ja tajusin yöllä lähteä päivystykseen vasta kun pissatessa tuli vain verta... Auts, oli ihan kamalaa. Päivystyksessä sain ekan lääkkeen ja sitten menin kotiin huilimaan karpalomehun kera. Nopeasti helpottikin olo sitten. Ensi kerralla en odottelisi liian pitkään lääkäriin menoa!

Meillä kun on päivystykseen reilu 70km matkaa :( Siksi olen koettanut huomiseen sinnitellä kun silloin pääsisin terveyskeskukseen.

Tiesinkin että juoda pitäis paljon mut pissalla käyminen on niin kamalaa että ei millään viitsisi juoda - pissata vielä useammin... :( Hitto että inhotan tätä!

Onko sulla särkylääkkeitä, ota muutama, juo paljon ja yritä tyhjentää virtsarakko kokonaan.

Soita sinne päivystykseen ja kysy mitä mieltä ovat. Aiak pitkä matka on kyl ja kurja keli ainakin täällä päin. voi olla että jäis mullakin lähtemättä. Kipulääkettä kannattaa ottaa reilusti, esim 800mg buranaa ja 1g panadol kerralla.

Mä lähtisin jo tänään, saat heti lääkkeet ja alkaa samantien helpottamaan.

Pissatulehdus on tuskaa jo ihan ilman vertakin. Aamulla saattaa olla jo TOSI pahana

Otan lääkettä ja koetan juoda paljon.

Tuo veri ei siis automaattisesti tarkota mitään tosi pahaa ja kamalaa? Vähän pelotti kun kirkasta verta valui pönttöön ja jäi paperiin pyyhittäessä.

Yhteistyössä