yhdysvaltoihin matkustaminen

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Tämmöisen ohjeen löysin:
Passi

Yhdysvaltain turvallisuusministeriö (Department of Homeland Security) ja Yhdysvaltain suurlähetystö tiedottavat passivaatimuksista viisumitta Yhdysvaltoihin matkustaville seuraavaa:

* passin on oltava koneellisesti luettava
* passeissa on oltava skannattu valokuva
* 26.10.2006 jälkeen myönnetyissä passeissa on oltava biometrinen tunniste (Suomi otti käyttöön bio-tunnistepassit 21.8.2006)
* passin on oltava voimassa koko matkan ajan (suositellaan kuitenkin passin olevan voimassa vähintään 3 kk matkan jälkeen)
* lapsilla on oltava oma passi

Väliaikaisella (pikapassilla) matkustava ei voi käyttää viisumivapausohjelmaa, vaan hän tarvitsee viisumin.

Olenko siis ymmärtänyt oikein että kun mulla on 10/03 myönnetty 10 vuoden passi niin se kelpaa eikä ole pakko hankkia sellaista missä on biometrinen tunniste? Vai onko biometrinen tunniste ehdottomasti oltava?

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sun passin pitäis kelvata.

Pirhana sentään! Pitäsköhän sitten lähteä... Aaaaapuuuva, miehen kanssa kaksin vai otettaisko lapset mukaan?

Lähde ihmeessä. Me suunnitellaan miehen kanssa sellasta parin kuukauden reissua sinne :) Ei siis ole lapsia, niin ei tarvitse miettiä että ottaako mukaan :D

Pirhana sentään! Pitäsköhän sitten lähteä... Aaaaapuuuva, miehen kanssa kaksin vai otettaisko lapset mukaan?

Lähde ihmeessä. Me suunnitellaan miehen kanssa sellasta parin kuukauden reissua sinne :) Ei siis ole lapsia, niin ei tarvitse miettiä että ottaako mukaan :D

Miehellä olis sinne työreissua ja mä olen lomautettuna joten hyvin vois lähteä mukaan. Lapsille on sovittuna muuta menoa kesällä joksikin aikaa joten riippuen miehen matkan ajankohdasta (saa vaikuttaa siihen itse) voitas lähteä kaikki tai kaksin.

Kyllä se vähän uhkailee, että voitais vaikka muuttaa sinne joksikin aikaa (2-3 vuotta kai).

Miehellä olis sinne työreissua ja mä olen lomautettuna joten hyvin vois lähteä mukaan. Lapsille on sovittuna muuta menoa kesällä joksikin aikaa joten riippuen miehen matkan ajankohdasta (saa vaikuttaa siihen itse) voitas lähteä kaikki tai kaksin.

Kyllä se vähän uhkailee, että voitais vaikka muuttaa sinne joksikin aikaa (2-3 vuotta kai).

Aika kiva tilanne, kun pääsis noin hyvin reissuun :) Lähde vaan, kadut myöhemmin jos et lähdekään. Meilläkin on vähän muuttosuunnitelmia, osittain senkin takia suunnitellaan pitkää reissua että tulis paremmin tutustuttua.

Aika kiva tilanne, kun pääsis noin hyvin reissuun :) Lähde vaan, kadut myöhemmin jos et lähdekään. Meilläkin on vähän muuttosuunnitelmia, osittain senkin takia suunnitellaan pitkää reissua että tulis paremmin tutustuttua.

Pelottaa vaan vähäsen, mä kun en juurikaan ole matkustellut mihinkään. Mutta tosiaan nyt olis vaan niin hyvä tilanne lähteä. Ainahan tuo mies on reissannut ja me oltais voitu mennä mukana, mutta pienten lasten kanssa en ole uskaltanut (matkakohteet silloin maita joissa ei yhteistä kieltä välttämättä löydy, niin mitäs sitten jos lapsille jotain sattuu). Nyt lapset olis jo isompia (menevät syksyllä kolmannelle ja ekalle) ja tosiaan mäkään en olis just nyt töissä.

Minnepäin te olisitte menossa?

Yhteistyössä