Yhdistelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annastiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annastiina

Vieras
Mietin, että onko yhdistelmävaunut kannattava ostos? Tuleeko niitä käytettyä sinne kolmivuotiaaksi asti, kun lapsi niihin mahtuu?

Ihmettelen vaan, kun esim. huuto.netissä on niin paljon myynnissä vaunuja, jotka ovat ostettu viime -tai jopa tänä vuonna. Miksiköhän niitä ei ole käyetty pidempään...?

Itse vaunujen osto edessä tulevalle vauvalle, mutta en viitsisi ostaa kalliita yhdistelmiä, jos ei niitä sitten tule käytettyä..

Kiitos, jos vastaatte!

Suosittelen kevyitä yhditelmiä pehmeällä kantokopalla. Meillä oli kovakoppaiset vaunut/rattaat, mutta olivat jotenkin hirveän korkeat ja kömpelöt, joten vauvan ollessa 4kk rinnalle ostettiin kuomurattaat. Nuo meidän kuomurattaat ei paljon eroa esim. Emman yhdistelmistä.

Meillä yhdistelmät (Brion duot) ovat olleet erittäin kannattava ostos. Olivat esikoisella käytössä 2v 9kk ikään asti, kunnes uusi käyttäjä valtasi vaunut. Myöhemminkin on isompi satunnaisesti ollut kyydissä. Ja kärryjä on käytetty todella paljon.

Kannattaa ehkä yrittää miettiä omia tarpeita ja mahdollisuuksia pidemmällä aikavälillä. Jos säilytystilaa on rajallisesti ja ajattelet tarvetta olevan useammalle käyttäjälle, voin suositella yhdistelmiä. Jos taas et aio säilyttää samoja vaunuja ja rattaita mahdollisille seuraaville lapsille tai kuvittelet muuten innostuvasi vaunujen shoppailusta,
voi olla hyvä ajatus hommata alkuun hyvät vaunut ja vaihtaa sitten hyviin tarpeiden mukaisiin rattaisiin.

itse olen ehdottomasti rattaiden kannalla. Meillä olisi yhdistelmät olleet rahantuhlausta. "City" käytössä meillä oli talvella matkaattaat ja kantokoppa. Auratulla lumella kulki mainiosti. Kesäksi ostin kunnon rattaat metsälenkeille, mökille jne.

Mieti tarvettanne ja käyttöänne. Varsinainen "koppa" aika on lyhyt. Kun lapsi kasvaessa miltei jokainen ostaa yhdistelmien lisäksi matkarattaat tai jopa vielä rattaatkin.

Pidemällä aikavälillä yhdistelmien kanssa liikkuminen on työlästä, on isot, kömpelöt ja tilaa vievät verrattuna rattaisiin tai matkarattaisiin.

Mutta taasen tämä oma mielipiteeni :) Mieti käyttöänne ulkeiletteko talvella "umpihangessa", teettekö pitkiä kävelylenkkejä talvella, onko vaunut mukana kauppa käynneillä jne jne. Lisäksi tarvitseeko mahtua hissiin, autoon. Meillä pieni auto, pieni hissi jne jne. Itse olisin välittömästi ostanut kääntyvä pyöpäiset kevyt rattaat jos olisin erehtynyt yhdistelmät ostamaan. Itse satsaisin rattaisiin koska niiden käyttöikä on paljon pidempi, kuin parin kuukauden "koppa/makuuaseno/vauva-aika".

Minä ostaisin käytetyt perusvaunut (uusia ei enää myydä) alkuun koska on paremmat käsitellä pientä vauvaa varsinkin jos on selkävaivoja ja sitten kun vauva on lähemmäs vuoden ikäinen niin ostaisin vasta rattaat.
Yhdistelmät on hyvät joko rattaina TAI vaunuina mutta ei molempina.

Ehdottomasti yhdistelmät, meillä Dorjanin Univarsal Sport malliset y.vaunut kovalla kantokopalla, menevät neidillämme pitkälti yli kolme vuotiaaksi asti vaunuiän mentyä ohi kuomurattaina ja makuutilakin on iso ilman kantokoppaa. Ostimme lisäksi matkarattaat ostoskeskusten kauppareissuja varten alennusmyynnistä (Ovh.179€, alennuksessa 90€). Itselläni kokemusta myös aikaisemmilta lapsiltani noista perusvaunuista ja rattaista... kalliimmaksi se lopulta tuli ostaa ne erikseen ( tinkimällä saat kalliimmatkin yhdistelmät halvemmalla jollei alennuksia muuten ole)Itse maksoimme yhdistelmistämme 520€.

Lisäisin vielä, että ulkoilen vaunujen kanssa päivittäin, kuten ratasfriikkikin sanoi on pitkälti käytöstä kiinni millaiset vaunut/rattaat kannattaa hankkia omaan käyttöön.

Kevytyhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla olleet tosi käytännölliset. Niissähän ratasosa (meillä Teutonian Mistralit) on lähes yhtä pieni kuin "pelkissä" rattaissa ja pehmeästä kopasta saa lämpöpussin talveksi. Päivittäin teemme pitkiä lenkkejä ja ketterät ovat + menevät pieneen tilaan.

Yhteistyössä