A
allll
Vieras
Olen syönyt pidemmän aikaa minipillereitä nimeltään mini-pill. Sopivat oikein hyvin muuten mutta pillerin ottoajan kanssa joutuu olemaan todella tarkkana, muutoin alkaa ärsyttävä tiputteluvuoto joka ei sitten lopu millään. Ainoa keino lopettaa se on lopettaa pillerit 1-2kk ajaksi ja aloittaa sitten uudestaan. Nyt viime gyne käynnillä vähän pohdin josko olisin ottanut yhdistelmäpillerit käyttöön. Kokeilin yhdistelmiä (zoely ja qlairaa) viime vuonna. Nuo merkit eivät kuitenkaan sopineet mulle gyne tuumasi että ovat liian matalahormonisia mulle ja ehdotti kokeiltavaksi jotain vanhempia pilleri merkkejä. Sain kaksi reseptiä microgynon ja femoden. Tällä hetkellä syön noita mini-pillejä vielä. Mutta nyt rupesi nuo yhdistelmät houkuttelemaan kun tuossa 2viikkoa sitten väsyksissä ja kiireisenä otin pillerin 2tuntia myöhemmin kun normaalisti ja sehän sitten tietysti käynnisti tiputteluvuodon. Yhdistelmiä olen vältellyt lähinnä koska yhdistelmiin liittyy kohonnut tulppariski. Zoelya ja qlairaa uskalsin kokeilla kun gyne sanoi niissä olevan matalampi tulppariski koska sisältävät estradiolia eikä etinyyliestradiolia.
kuinkahan sitä uskaltaa kokeilla ja kumpaa kokeilis ensin microgynon vai femoden?
kuinkahan sitä uskaltaa kokeilla ja kumpaa kokeilis ensin microgynon vai femoden?