Yhden yösyötön väliin jättäminen, APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pipuli

Uusi jäsen
25.07.2007
8
0
1
Joudun jättämään pylleröni, 5kk (matkan ajankohtana 6kk) isänsä hoiviin yön yli. Tyttö syö rintaa öisin aamuyöstä alkaen n. 3krt. Ongelmana on etten raski vielä yrittääkään yösyöttöjen lopettamista ja tyttö ei syö ollenkaan tuttipullosta. Nokkamukista neiti juo itse päivällä korviketta(yli puolet sylissä), mutta empäs tiedä olisiko tuo yöllä aika hankalaa puuhaa. Kiinteitä ja iltapuuroa tytteli kyllä syö, että nälkään hän ei ainakaan matkani aikana kuole :kieh:

Eli, oisko hyviä neuvoja miten mies sais tyynnyteltyä tytön yöllä uneen uudestaan ilman että välttämättä tarvisi syöttää mitään?? Vai onkohan vauveleilla niin nälkä öisin ettei ne nukahda jos ei saa mahan täytettä...
Kuitenkin kun tyttö syö ennen nukkumaan menoa iltapuuroa masun täyteen.
'Tassuttelu' ei aina auta, sitä kokeilin itse viime yönä.

Neuvoja! Neuvoja!!! :heart:

Tuossa ennen matkaasi/sen yhteydessä saattaisi olla hyvä sauma yösyöttöjen lopettamiselle. Itse yritin olla iltaa viettämässä tyttöni ollessa tuon ikäinen. Mies sitten soitti mut kahdelta kotiin, kun oli huudettu 2 tuntia... Menin kotiin, lapsi rinnalle ja minuutissa nukahti!
Tapa siis, kun ei pullokaan ollut kelvannut. Ei vaan voi nukahtaa ilman tissiä!

Jos vauva syö jo reilusti kiinteitä ja erityisesti iltapuuron, ei oikean nälän enää pitäisi iskeä yöaikaan. Varatkaa joitakin öitä asialle ja ottakaa itse rauhallisesti, vaikka lapsi ei ottaisikaan :) .

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalainen:
Tuossa ennen matkaasi/sen yhteydessä saattaisi olla hyvä sauma yösyöttöjen lopettamiselle. Itse yritin olla iltaa viettämässä tyttöni ollessa tuon ikäinen. Mies sitten soitti mut kahdelta kotiin, kun oli huudettu 2 tuntia... Menin kotiin, lapsi rinnalle ja minuutissa nukahti!
Tapa siis, kun ei pullokaan ollut kelvannut. Ei vaan voi nukahtaa ilman tissiä!

Jos vauva syö jo reilusti kiinteitä ja erityisesti iltapuuron, ei oikean nälän enää pitäisi iskeä yöaikaan. Varatkaa joitakin öitä asialle ja ottakaa itse rauhallisesti, vaikka lapsi ei ottaisikaan :) .

Tsemppiä!

Hei, ihan mielenkiinnosta kysyn: miten te saitte tuon tapatissin lopetettua myöhemmin ja missä iässä?

Uu...kiitoksia paljon vinkeistä!
Ois tietty helpompaa pitää hauskaa reissussa, kun lopettas vaan yösyötöt niin ei tarvis sitten siitä stressata. ....mutta kun se on niin suloinen kun saa ahmaistua yöllä tissin suuhun :whistle:
nooh, voihan sitä fiilistellä sitten vaan päivällä jos nyt vaan lopettas yölliset syötöt.
Saas nähä kuinka käy!

Elinan äidin tiedusteluun:

Pehmeähköllä unikoululla seitsenkuisena! Toimimalla seuraavasti:
Tarkat päivärytmit, petiin hereillä (torkahtaa tissille, mutta havahdutan, kun nostan sänkyyn). Kun itkee, käyn silittämässä ja menen pois. Odotan tovin, jos yhä itkee käyn silittämässä jne. Tätä iltaisin, öisin ja myös päiväunilla, jos uhkaa jäädä pätkäksi. Tärkeintä meillä on, että missään vaiheessa ei anneta periksi ja esim. nostella vauvaa pedistä. Siitä saakin sitten maksaa tulevina öinä...

Nykyisin pyllerö nukkuu yhtäjaksoisesti 20.30-7. Joskus herää illan aikana itkeskelemään, mutta nukahtaa pian ilman apuja. Kiinteitä syödään jo reilusti joten voin olla varma, ettei nälkä herätä.

Yhteistyössä