Yhden lapsen versus monen lapsen äidin jaksavuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sintti

Vieras
Oon huomannu leikkiksillä ja perhekahvilassa että usean lapsen äidit on useimmiten hoikkia, hyväkuntoisia ja energisiä kun taas yhden tai kahden lapsen äidit pulleampia ja huonokuntoisia. Mistä se johtuu? Hankkiiko energiset äidit enemmän lapsia vai pitävätkö lapset äidin liikkeellä ettei ehdi plösähtää ja rapistua? Kunhan aikani kuluksi mietin taas aamulla perhekahvilassa kun seurasin mammoja. Minulla on yksi lapsi ja hoikka olen mutta en mitenkään jaksava. En jaksa koko ajan touhuta ja liikkua lapsen kanssa.

jos ne äidit jaksaa sinne perhekahvilaan tulla niin jaksavat varmasti muutenkin. ne usean lapsen äidit jotka eivät ole energisiä ja fittejä, eivät jaksa vaivautua edes sinne perhekahvilaan. minä kuulun niihin ylipainoisiin väsyneisiin kolmen lapsen äiteihin jotka eivät todella lähde hiekkalaatikon reunalle tai perhekerhoihin arvosteltaviksi.

Saman oon huomannut. Yhden lapsen kotiäideillä on varmaan liikaa aikaa keskittyä lököttelyyn ja herkutteluun. Monen lapsen äiti joutuu liikkumaan enemmän eikä ehdi istuksimaan niin paljon.

Ainakin itse olen huomannut sen että ensimmäisen lapsen ollessa pieni ja vielä toisen vauva-aikana sain herkutella mieleni mukaan. Nyt kun nuo ovat vähän isompia olisi tyttö heti mankumassa herkkuja joten ihan kasvatusmielessäkin pitää yrittää näyttää parempaa esimerkkiä. :D Ja muutenkin arki kiireisempää, ehkä se sitten pitää ainakin joitain liikenteessä...

Niin tai sitten sillä lasten lukumäärällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Oisko ihan ruokailutottumukset, geenit ja liikunnanmäärä jotka vaikuttavat...
Sorry, mut mua tää juttu vaan alko jotenkin huvittamaan.

Mä olen kolmen lapsen äiti, hoikka, toisinaan energinen. Mä olen ottanut tän lastenhoidon ihan urheilun kannalta, niin paljon tässä saa liikuntaa kun pitää koko ajan jotain tehdä ja hypätä ja kotikin hoitaa, lapset viedä puistoon ja kerhoon jne. Enkä mä ehdi syödä herkkuja, kun sitä ei voi enää tehdä lapsilta salaa (paitsi illalla).

No, aika hyvä päättely kenties!! Itse olen 5 lapsen äiti ja energinen olen todellakin!!
Monta rautaa aina tulessa, teen vähintään kolmea,neljää asiaa yhtäaikaa ja mies sanookin mua kärpäks kun hypin sinne ja tänne!
Musta on ihanaa tehdä lasten kanssa yhdessä asioita.
Enkä niin kaipaa sitä ihan omaa aikaa, mitä itse huomaan että yhden,tai kahden lapsen äidit sanoo.Onhan mulla sitä omaakin ainaa, se on sitä lasten kanssa olemista samalla vaan.

Tykkään harrastaa omiakin juttuja, olen niin hyvin ajoittanut että lasten harrastusaikana pystyn tekemään omiakin juttuja.Sekä esim karaten aloitin yhdessä kaksosten kanssa.
Sama harrastus siis!!

Ja mitä ulkomuotoon tulee, olen lyhyt ja hoikka-syön herkkujakin muttei kai ehdi tarttua runkoon!

Juur mikrokakku tuli uunista ja päiväkahvit kun pienet unilla..Isojen kanssa pelataan Aku Ankkaa juur kohta.Lumilinnaa rakennettiin aamupäivä ja isomman kanssa mopoilin.
Että menoa riittää ja tä on juur sellasta mukavan kiireistä ja hektistä josta pidän.
En tykkää siitä ettei ole mitään.
Mulla on vaikeus olla ihan vaan...
;)

Menee vähän aiheen vierestä mut mua huvittaa tuttavani jolla yksi lapsi miten rankkaa aina kaikki on, ulkoilu, kaupassa käynti jne. Siis miten voi olla? Äiti on plössö ylipainoinen joten eiköhän se raskas olo johdu ylikiloista eikä nelivuotiaasta lapsesta

Yhteistyössä