HannaH77
Odotan yllätyksenä tulostaan ilmoittanutta lasta yksin, miehen jänistettyä. (Minun ei pitänyt voida tulla raskaaksi.) Olen väsynyt, maassa, pahoinvoiva ja kaikki energiani kuluu tällä hetkellä töissä jaksamiseen. En ole vielä osannut iloita edes sisälläni kasvavasta elämästä (3kk). Olen vapaaehtoisessa velkajärjestelyssä, ja kuukaudessa vuokran jälkeen käteen jää noin 350e. Lapsen synnyttyä tätä lainajärjestelyä (Takuu Säätiö) on jäljellä vielä 4kk. Asun pikkuruisessa yksiössä, josta täytyy ennen lapsen tuloa muuttaa isompaan, todennäköisesti kaupungin vuokrakaksioon.
Miten ihmeessä tulen toimeen, etenkin nuo viimeiset lainajärjestelyn kuukaudet? Olen ollut töissäkin vasta kaksi vuotta tässä vakipaikassani, enkä usko saavani huiman isoa äitiyspäivärahaa. Lapsen isä tulee maksamaan elatustuen, eikä muuta. Millä ihmeellä ostan lastenvaunut, pinnasängyt?
Tämä elämä sisälläni on kuitenkin lahja, vaikka siitä en vielä olekaan jaksanut iloita. Onko jotain tahoa jonka puoleen kääntyä -joka auttaisi suunnittelemaan arkea tästä eteenpäin? Paperisota ja lomakkeet kauhistuttavat jo etukäteen. Kiitos mahdollisista vastauksista.
Miten ihmeessä tulen toimeen, etenkin nuo viimeiset lainajärjestelyn kuukaudet? Olen ollut töissäkin vasta kaksi vuotta tässä vakipaikassani, enkä usko saavani huiman isoa äitiyspäivärahaa. Lapsen isä tulee maksamaan elatustuen, eikä muuta. Millä ihmeellä ostan lastenvaunut, pinnasängyt?
Tämä elämä sisälläni on kuitenkin lahja, vaikka siitä en vielä olekaan jaksanut iloita. Onko jotain tahoa jonka puoleen kääntyä -joka auttaisi suunnittelemaan arkea tästä eteenpäin? Paperisota ja lomakkeet kauhistuttavat jo etukäteen. Kiitos mahdollisista vastauksista.