Yh:t mitä lukee sopimuksessa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh vai ei? :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh vai ei? :)

Vieras
Hei,katselin tuossa sopimusta lapsen tapaamisista ja huollotsa ja huomasin ettei meillä ole raksittu tuota "huollosta vastaa äiti,isä ,yhteishuoltajuus"-kohtaa ollenkaan!

Emme siis olleet avoliitossa lapsen isän kanssa ikinä,ja lv sanoi jo alkuun ettei näe mitään syytä yhteishuoltoon koska emme saaneet mistään ansioita sovittua.
Lapsi kuitenkin nyt jo kohta 4 vuotias,pitääkö tästäkin vielä erikseen käydä sopimassa vai onko tämä yksinhuoltajuus ns. automaattinen tilanteessa jossa ei erikseen ole tehty paperia yhteishuollosta?

Mitein vain että onko tämä asia jäänyt kirjaamatta ja huoltajuusasia on avoin?
Olemme käyneet useaan otteeseen lastenvalvojalla esim elatusasioissa eikä kukaan ole ottanut asiaa sen kummemmin esille,itse ajattelin että se on automaatio mutta nyt kun paperissa ei ole merkattu mitään niin jäin empimään.
Ja entäs jos joskus jompikumpi päättää lähteä käräjille ja sopimuksessa ei ole huoltomuotoa?

No, kannattaisko käydä lastenvalvojalla tarkistuttamassa, mitä se tätskä on niihin omiin muistiinpanoihinsa merkannut? Jo se lukee koneella jossakin tiedostossa, mutta unohtunut raksittaa siihen soppariin. Itsellä raksi löytyy siitä mistä pitääkin, eli lapsen huoltajuus on uskottu äidille... ;) Tapaamisesta on sitten laadittu erikseen oma sopparinsa (joka ei ole kyllä pitänyt enää vuoteen).

Joo täytyy soitella maanantaina sinne..hmm,ihan vain tulevaisuuden varalle täytyy otaa selvää ja sitte jos sitä ei vain ole tehty (joka kuulosta aminun korvaan aika uskomattomalta) niin se täytyy tehdä..ihan vain tulevaisuuden varalle..mistä sitä tietää jos joskus tlee tilanne että se tieto ipitäs olla selventämään ja sitä ei olekaan tehty :o

Jo pelkästään väestörekisteristä osaavat tuon kertoa.
Meillä kävi niin, että kaksi lapsista on ollut ainoastaan mun huoltajuudessa yli 8 vuotta, eikä asia tullut missään ilmi, ennen kuin hain muksuille passit, ja kun yhden asiat meni eritavalla rupesin sitä siinä luukulla kysymään, että miksi näin? Niin virkailija kertoi, että olen vanhempien lasten ainoa huoltaja, kun taas nuorin on merkattu molemmille.

Muutaman puhelun siinä sai soittaa, että asia oikaisttin ja tuli vahvistus vielä kirjallisena kotiin.

Yhteistyössä