Yh:t (ja muutkin) ilman tukiverkkoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViVa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ViVa

Aktiivinen jäsen
20.10.2007
1 506
0
36
Kun mun aikalailla ainut apu on ollut äiti miehineen. Siis ovat pariks tunniks voinut lapset ottaa jos mulla pakollista menoa tms.. tai jos kotona jotain mitä en itse osaa tehdä. (joku kodinkone pamahtanut tms)

Niin nyt meni vkl äitiin välit poikki (alkoholisti ja jätti lapseni heitteille).

Niin mietin vaan että siis miten mä ikinä pääsen esim. hammaslääkäriin,kun ei ole ketään joka lapsiani vahtisi?
Tai jos vaikka tarttee pesukone viedä huoltoon,ei ole ketään joka sen kuskais ja kantais..
Kyllä iski nyt aika yksinäinen olo kun näitä mietin :(

Niin onko ketään muita ilman tukiverkkoa? Oletteko miten saanut tälläisiä asioita hoitumaan..?

ONko sun lapset paivakodissa? Ma yleensa kayn laakarissa yms. aamulla ennen kuin menen iltavuoroon toihin, ja vien lapsen ennen sita hoitoon. Tai sit jos paasen aamuvuorosta aikaisin varaan ajan iltapaivaksi ja haen lapsen sen jalkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä kohtalotoveri. äitini ainut jolle voisin lapset hoitoon antaa ja hän ei tietenkään aina millään voi heitä ottaa silloin kun tarvis olisi.

Mullakin näin ollut. Nyt ei ole sitäkään..
Teki niin paskasen tempun että hevillä en anteeksi anna. Eikä sen puoleen näy häntä kiinnostavankaan.

Täällä ei mitään kotiapuakaan saa ellei ole ls-asiakas,enkä tiedä tahtoisinko siihenkään mennä.
Ja rahat on niin pienet että ketään palkata ei ole varaa.
Kyllä sitä on itsensä hienoon tilaan saanut :/

Ja ystäviä on jokunen,suurimmalla osalla itselläänkin lapsia,niin tosi korkea kynnys heitä vaivata.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
täällä kohtalotoveri. äitini ainut jolle voisin lapset hoitoon antaa ja hän ei tietenkään aina millään voi heitä ottaa silloin kun tarvis olisi.

Mullakin näin ollut. Nyt ei ole sitäkään..
Teki niin paskasen tempun että hevillä en anteeksi anna. Eikä sen puoleen näy häntä kiinnostavankaan.

Täällä ei mitään kotiapuakaan saa ellei ole ls-asiakas,enkä tiedä tahtoisinko siihenkään mennä.
Ja rahat on niin pienet että ketään palkata ei ole varaa.
Kyllä sitä on itsensä hienoon tilaan saanut :/

Ja ystäviä on jokunen,suurimmalla osalla itselläänkin lapsia,niin tosi korkea kynnys heitä vaivata.

Ei tuossa ls asiakkuudessa ole mitään hävettävää! Varsinkaan jos itse sieltä apua on pyytänyt eikä tilanne ole se että ne sieltä puuttuu kun sulta loppuu voimavarat!

viva mä luulin myös aiemmin että täytyy olla ls-asiakas että saa perhetyöntekijän mutta neuvolasta sitä mulle suosittelivat eikä siis olla ls-asiakkaita. Kannattaa siis kysyä tarkemmin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
viva mä luulin myös aiemmin että täytyy olla ls-asiakas että saa perhetyöntekijän mutta neuvolasta sitä mulle suosittelivat eikä siis olla ls-asiakkaita. Kannattaa siis kysyä tarkemmin!!!

Meillä kesällä kävi kuukauden kodinhoitaja ja perhetyöntekijä kun isompi oli kesälomilla ja pienempi ei nukkunut ja itki vain,oli voimat hiukka loppu.
Niin silloin sanottiin että 3kk saa heidän apuaan käyttää ilman sitä ls-asiakkuutta,ja sen jälkeen siirtyy ls-piiriin apu.
Noi on varmaan kaupunkikohtaisia?

Mun mielestä tosiystävältä voi pyytää apua! Mä olen aina tarjoutunut ystävieni avuksi ja hoitanutkiin heidän lapsiaan, vaikka itselläkin on lapsi. Kysy ystäviltäsi apua.

[Ja ystäviä on jokunen,suurimmalla osalla itselläänkin lapsia,niin tosi korkea kynnys heitä vaivata.

Olisko mahdollista tehdä ystävien kanssa sellainen rinki, että yksi hoitaa kerrallaan muiden lapsia ja muut pääsevät sillä aikaa asioille? Jaksamisia sulle. :hug:

Niin,kyllähän sen ls-asiakkuuden "saan" sittenkin jos tukipeheen joskus saan joka on haussa. Turha kai sitä on pelätä.

Munkin lapsi on tukiperheessä kerran kuussa.

Se ois kyllä tosi suuri apu kun kerran kuussa vaikka sais hetken huokasta :)

Vitsi kun musta tuntuu että mun elämä on yks vastoinkäymisten ketju -- Aina tulee uusia ja uusia vaikeuksia. Ja koskaan ei mitään hyvää. No,näin se on kyllä mennyt aina.. Kai se pitäs jo tottua :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
[Ja ystäviä on jokunen,suurimmalla osalla itselläänkin lapsia,niin tosi korkea kynnys heitä vaivata.

Olisko mahdollista tehdä ystävien kanssa sellainen rinki, että yksi hoitaa kerrallaan muiden lapsia ja muut pääsevät sillä aikaa asioille? Jaksamisia sulle. :hug:

Kaikilla muilla tuntuu olevan hoitajia ihan riittämiin,niin heillä ei tarvetta tuollaiselle ringille.

Ja oon tässä jo miettinyt että onkohan mulla yhtään niitä tosiystäviä,joilta kehtais kysyä..
Oon vielä jotenkin maailman huonoin pyytämään apua.

Kun kerran pyydät apua niin se kynnys madaltuu. Mä voisin hoitaa sun lapsia jos asuisit täällä päin. Eikä tarttis vastavuoroisesti ottaa meidän lasta hoitoon, hoitajia meillä riittämiiin.

[

Kaikilla muilla tuntuu olevan hoitajia ihan riittämiin,niin heillä ei tarvetta tuollaiselle ringille.

Ja oon tässä jo miettinyt että onkohan mulla yhtään niitä tosiystäviä,joilta kehtais kysyä..
Oon vielä jotenkin maailman huonoin pyytämään apua.

Tiedän kokemuksesta, että avun pyytäminen on ihan sairaan vaikeaa. Varsinkin silloin kun sille olisi eniten tarvetta. Sitten on helpompi pyytää, kun tarve ei ole niin kova, outoa?

Oletko varma, että toisilla on tarpeeksi hoitajia? Se saattaa vain näyttää siltä. Ja jokainen pienten lasten äiti (varsinkin ystävä) tajuaa varmasti avuntarpeesi, kun vain saat kysytyksi. Auttaisiko se kysymistä, että samalla lupaisit katsoa ystävän lapsia, kun hänellä on tarvetta avulle?

Yhteistyössä