yh-äidit

  • Viestiketjun aloittaja Emilia
  • Ensimmäinen viesti
Emilia
Miksi te naiset jotka eroatte jäätte yh-äideiksi ettekä jätä lasta isälleen?jos minulle ja miehelleni tulisi ero jättäisin lapsen isälleen ja olisin vkl-äiti.
 
Meillä lapset jää minulle siksi että miehellä on todella epäsäännöllinen työaika, lisäksi mies ei koe jaksavansa yksin lasten kanssa, minä en voisi kuvitellakkaan olevani vkl-äiti joten onneksi sovussa pystymme lasten asumiset ja tapaamiset sopimaan.

Kun itsellä on nyt tämä eroasia tapetilla, niin niille jotka olivat sitä mieltä ettei saa erota kun on lapsia niin joskus asiat menee siihen pisteeseen ettei ole muita keinoja kuin ero. Harvemmin avioliitto kaatuu ensimmäiseen vastoinkäymiseen vaan eiköhän monessakin perheessä ensin yritetä ratkoa niitä ongelmia ja yritetä korjata asioita ennen eroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no mä en lapsiani jättäis kenellekään.se on syy.ne on mun ja niistä en luovu.
Jos isä on kelvollinen huoltaja niin kai ne lapset on ihan yhtä paljon isänkin?
ehkä joissain tapauksissa,mutta näen etuoikeutena pitää lapseni koska ukko ei oo pväkään niitä hoitanu maksimissaan pari tuntia viikossa koko noiden lasten elossa olo aikana! ja tapaa lapsia mun luona en anna sille niitä viikonlopuksi.isommat saa olla joskus yhen yön.

 
vieras
Ei me yh-äidit aina olla ensimmäisestä vastoinkäymisestä yh:ksi ryhdytty, saati sitten omasta tahdostamme.
Lastani ei voi isälleen jättää, koska isä ei huoli, eikä aikanaan huolinut minuakaan vaan jätti kylmästi ennen kuin lapsi syntyi.
 
Jos lapsen "tekee", siis saa, on oltava valmis myös luopumaan. Tosin eihän se luopumista ole, jos näkee kuitenkin usein.
Ja kasvaahan ne lapset... lapsen mielipide ratkaisee huoltajuuskiistoissakin usein.
Ihan älytöntä ajatella, että vain äiti "omistaa" lapset ja voi ne hyvin kasvattaa...
 
Lunatic
Lapsesta tulis sekopäinen ja levoton jos se asuis exän kanssa kokoajan. Ei oo mitään rytmejä, ruokaa annetaan kun muistetaan jos sillonkaan.. jatkuvasti kyläillään yötämyöten. Onneksi äitipuolella on sentään jotain tolkkua päässä, vaikka exän pillin mukaan tanssiikin.

Vierailut vielä ok, mutta täytyy vaan toivoa että elän niin kauan että likka lentää omille siivilleen.

Jos ex ois säntillinen ja rauhallinen normaali(?) mies, voisin hyvin ollakin vkl-äiti. Ja jos lapseni ois poika. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Lapsesta tulis sekopäinen ja levoton jos se asuis exän kanssa kokoajan. Ei oo mitään rytmejä, ruokaa annetaan kun lapsi muistaa pyytää jne.. jos sillonkaan on mitään. Onneksi äitipuolella on sentään jotain tolkkua asioissa.

Vierailut vielä ok, mutta täytyy vaan toivoa että elän niin kauan että likka lentää omille siivilleen.

Jos ex ois säntillinen ja rauhallinen normaali(?) mies, voisin hyvin ollakin vkl-äiti. Ja jos lapseni ois poika. B)
tiedätkös, tytöt voi olla monta kertaa vaikeempia kun pojat. :D

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Overprotected:
tiedätkös, tytöt voi olla monta kertaa vaikeempia kun pojat. :D
Emmä sitä tässä tarkottanukaan, ajattelin vaan etten osais olla ilman tytärtäni.. mutta pojan kanssa voisin olla enemmän eri aaltopituuksilla.
Tai en tiedä mitä tarkotin.. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Overprotected:
tiedätkös, tytöt voi olla monta kertaa vaikeempia kun pojat. :D
Emmä sitä tässä tarkottanukaan, ajattelin vaan etten osais olla ilman tytärtäni.. mutta pojan kanssa voisin olla enemmän eri aaltopituuksilla.
Tai en tiedä mitä tarkotin.. :headwall:
no ei se mitään! En mäkään osaa kuvitella, et eläisin ihan yksin.
 
Meillä tuli ero miehen lähdettyä toisen miehen matkaan. Muutti toiselle paikkakunnalle eikä lapset sopineet uuteen kuvioon. Lasten kannalta ei edes olisi ollut järkevää vaihtaa paikkakuntaa, toiselle puolelle Suomea. Sitä paitsi mies ei ollut koskaan vastuuntuntoinen isä. Musta tuntui aina, että mulla oli kuusi lasta. Ero oli tavallaan helpotus. Sain yksin tehdä päätökset arjessa.
 

Yhteistyössä