yasmin=(

  • Viestiketjun aloittaja Hellu
  • Ensimmäinen viesti
Hellu
Olen aloittamassa yasmineja ja luin huvikseni ellien kommenteja niistä ja kauhukseni huomasin, että melkein kaikki olivat negatiivisia! Migreenia, selluliittia, painon nousua...kääk sitäkö on odotettavissa... niin kai sitten=( Hassua vain, että Yasmineja kehutaan (lääkärit yms...) matalahormoniseksi valmisteeksi jossa vähän sivuvaikutuksia....
 
Jane
Yasmin on uusin(?) pillerimerkki ja totta kai sillä on paljon käyttäjiä, joten kommenttejakin tulee paljon. Kovin usein ne positiiviset kommentoijat eivät näillä palstoilla vaan saa tilaa.

Itse olen käyttänyt Yasmineita yli vuoden kokeiltuani sitä ennen Melianea, Mercilonia ja NuvaRingiä. Mikään edellämainituista ei sopinut pitemmän päälle. Toistaiseksi Yasmin on kuitenkin pitänyt pintansa (kop kop). Ei kamalia PMS-vaivoja - aiemmin saatoin voida pahoin viikkoakin ennen menkkoja. Myös menkkojen aikainen olo on helpottunut huomattavasti. Lisäksi ihoni pysyy kerrassaan mainiossa kunnossa, nykyään minulla on tosi harvoin finnejä! Toivottavasti Yasmin sopii sinullekin. Äläkä säikähdä parin ensimmäisen kuukauden sivuvaikutuksia, ne menivät minullakin ohi.
 
Jane
En enää kovin tarkasti edes muista :) Luultavasti mielialan vaihteluja (väliin ärsytti ja itketti ihan mitättömästä syystä) + päänsärkyä ennen menkkoja tai taukoviikolla. Ihan parina päivänä taisi olla jotain tiputteluvuotoa. Joka tapauksessa ei mitään radikaalia.
 
helmi
Mä olin myös ihan kauhuissani kaikista negatiivisistä kirjoituksista, joita luin ennenkuin aloitin pillerit.

Olen nyt syönyt melkein kokonaan ensimmäisen laatan yasmineita eikä juuri mitään sivuvaikutuksia ole ainakaan vielä tullut. Rinnat ovat olleet arat ja nestettä on ehkä hieman välillä kertynyt. Pientä päänsärkyä on myös ollut, mutta en tiedä johtuuko se pillereistä vai kipeistä niskoista...

Mielialat vaihteli jo ennen pillereitäkin, joten nyt on melkein tasapainoisempi olo. :)

En sitten tiedä missä vaiheessa noitten sivuvaikutusten pitäis tulla...

Millos muuten varma ehkäisyteho saavutetaan?
 
Tanjuzka
Oon syöny Yasmineita vuoden ja mitään muuta pahaa ei niistä ole sanoa, kuin että tuppaa se ottaminen unohtua.. Ja on jotenkin ahdistavaa raahata sitä pillerilaattaa joka reissussa ja koittaa muistaa se pilleri..

Mitään sivuvaikutuksia mulla ei mielestäni ollut ja olisin halunnut jatkaa käyttöä, mutta päätimme gynen kanssa, että rengas voisi toimia kohdallani paremmin, niin ei pääsisi noita unohduksia sattumaan.. Renkaan vaihto kerran kolmessa viikossa riittää..=)
 

Yhteistyössä