Xtravaganzalaisia tai VLCD:lla olevia?

Alkuperäinen kirjoittaja humbe:
mulla toka päivä menossa, jotenkn oon koko ajan huolissani, että onkohan tää ne varmaan terveellistä...pudotettavaa on sellanen 20-30kg. mutta kilo kerrallaan.
mikä toi xrtavaganza on ? nimen kuullu mutta siihen se jäi..
oon ollu joskus vlcd :lla ja pudotin noin 3-5kg per kerta, olin maksimissaan viiden päivän kuureilla, mulla ei onnistuisi tuota samaa jatkaa 2 viikkoa putkeen..
ainkin nutraaminen on kuulemma ihan terveellistä, näin vakuutti mulle omalääkärikin ja niissähän on kaikki vitskut yms..

Minäkin odotan humben juttua tuosta xtravaganzasta. Olen ymmärtänyt, että myös se on tälläinen pussijuoma dietti/paasto, olen kai ymmärtänyt oikein? :eek:

Minulla tämä nutraaminen aloitettiin sairaalan valvonnassa, joten luotan, että on turvallista.
Ja miksipä ei olisi, näistähän saa kaikki tykötarpeet =)
Ainoa mikä minulla tökkii on näiden maku! Ja ajatus, että tätä pitäisi jaksaa 2-3 kk :$
Mutta toisaalta ajattelen, että tähän on tultu ja näillä eväillä on nyt mentävä eteenpäin, ei ole muuta vaihtoehtoa.

Toinen asia mikä 'ärsyttää' on telkkarista tulevat ruokamainokset! Joka toinen mainos on ruuasta |O

googlatkaa xtravaganza, sieltä löytyy tietoa. on siis laihdutusryhmä, 26 viikkoa. siinä valittavana täysvauhti tai puolivauhti. eli täysvauhdilla, jolla oon nyt viidettä päivää, veetään vaan niitä pussipirtelöitä, 500kaloria päivässä ja tavotellaan ketoosia, eli elimistön tilaa, jossa rasva palaa. siihen kuuluu sit ryhmäliikuntatunteja ja henkistä valmennusta. puolivauhdilla mentäessä syödään pussien lisäks vähähiilihydraattista ruokaa ohjeiden mukaan. mulla nyt tosiaan viides päivä ja pudonnut sellanen 2.3 kg neljän vuorokauden aikana. e,i tavotellaan nopeeta pudostusta ja sit enempi huomio kiinnitetään sen painon säilyttämiseen ja oikeisiin ruokailutottumuksiin.

tää päivä ollu selvästi helpompi, kaks edellistä tosi tuskallisia, koska mulla paniikkihäiriö ja kun verensokerti ajetaan alas, niin vaikuttaa myös serotoniineihin. tätähän ois jatkaa jopa 12 viikkoa, mutta mulla nyt tavotteena 2 viikkoa ja sit puolivauhdille.

Tsemppiä Humbe =) Hyvin oot onnistunut, laskeskelin sulle sellaista reilun puolen kilon päiväpudotusta, aika hienosti :)

Mie nutraan 800 kcal/päivä, vaihtoehtona oli 600 kcal mutta lääkäri ei suositellut minulle tätä (sappi oirehtinut) joten nyt tuolla määrällä. Vaakaan en ole mennyt, ehkä huomen aamulla
;)
Eilen söin ylimääräisenä kaurapuuron, tänään kolme palaa näkkäriä :ashamed:
Mulle tämä syöminen on vaikeasti hallittavissa oleva... pakko se on uskoa.

Paniikkilainen myös täällä. Kohtaukset on pysyneet kivasti kurissa näiden päivien ajan, ilmeisesti verensokerini ei ole laskenut liian alas.

Tsemppiä alkavalle viikolle!

Alkuperäinen kirjoittaja TheBigXL:
Tsemppiä Humbe =) Hyvin oot onnistunut, laskeskelin sulle sellaista reilun puolen kilon päiväpudotusta, aika hienosti :)

Mie nutraan 800 kcal/päivä, vaihtoehtona oli 600 kcal mutta lääkäri ei suositellut minulle tätä (sappi oirehtinut) joten nyt tuolla määrällä. Vaakaan en ole mennyt, ehkä huomen aamulla
;)
Eilen söin ylimääräisenä kaurapuuron, tänään kolme palaa näkkäriä :ashamed:
Mulle tämä syöminen on vaikeasti hallittavissa oleva... pakko se on uskoa.

Paniikkilainen myös täällä. Kohtaukset on pysyneet kivasti kurissa näiden päivien ajan, ilmeisesti verensokerini ei ole laskenut liian alas.

Tsemppiä alkavalle viikolle!
heips!
miksi et kokeile syömishimoon porkkanoita, terveellisiä ja vähäkalorisia ja jatkuva pureskeleminen vie tehokkaasti himot syömiseen ja mahdolliseen ahmimiseen..

huoh, seittemäs päivä menossa ja tänä aamuna + 100g! ihan kummallista, kun nyt oon kuitenkin ketoosissa ketotikkujen mukaan ja paino nousee! enkä mitään oo muuttanu, ihan samalla vauhdilla menny. no, tyytyväinen toki oon kokonaissaldoon: 2,4kg kuudessa päivässä. mutta vakaasti harkitsen heittäytymistä ns. puolivauhdille, koska voin henkisesti pahoin tästä kuurista johtuen.

Alkuperäinen kirjoittaja humbe:
jiihaa! eilen ryhmässä ja kaikkinensa pudotus viikossa 3,3kg! jatkan vielä täydellä vauhdilla, päivä kerrallaan, oloani seuraillen.
Hienoa! :hug:

Tänä aamuna kävin itsekin vaa´assa vaikka olo on "täysi", kun vessaan ei ole ollut asiaa pariin päivään |O Pudotusta tasan -2 kg :)
Kummallista miten ummettaa vaikka sitä syö kasviksia... pitänee käydä kaupasta ostamassa pellavansiemeniä.

Millaisia tuntemuksia sinulle Humbe on tullut? Onko iho kuivanut, paleltanut yms muuta mukavaa?

moikka!
mä aloin tänään syömään, eli pois täysvauhdilta, koska oli niin huono olo psyykkisesti. ekan kerran yeksään päivään on ollut nälkä tänään! mut ohjeiden mukaan oon vetäny pienen aamiaisen ja kaksi ruokaa, miniannoksin. muuten sit pusseja. juominen olu tänään liian vähästä, sen huomas päänsärystä. ketotikuja sa apteekista, ketostix-nimellä ainakin. makso purkki jotain 13?, siin on 50kpl tikkuja. mä tikuttelen nyt, kun kokeilen, et pysnkö ketoosissa, vaikka vähän syönkin.

TheBigXL: millanen dieetti sulla menossa? mitä muuta syöt kun noita jauhejuttuja?

Heippa tänne =) Olen ihan iloisella mielellä, paino on pudonnut tasan -3 kg/viikko. Tuntuu hyvälle...
Ravitsemusterapeutin luona käynnistä (27.5) laskien on painoni tippunut -5.1 kg.
Nestettä on varmasti poistunut paljon (vessassa saa juosta ja hiottaa kovasti), luulen, että itse läskiä ei ole vielä palanut juuri mitään.
Mutta tästä on oikein hyvä jatkaa :)

Humbe, mie laittelen sinulle yksityisviestiä vkl aikana (nyt töissä niin ei ole aikaa kirjoitella...)

TBXL, laita vain yytä.
Mulla menee ihan jes paino on pudonnut, vaikka olen alkanut syömään. tänä aamuna oli -400g eilisestä ja kaikkinensa nyt 9 päivän pudotus 3,7kg. että oon kyllä tosi tyytyväinen. ja varsinkin, kun nyt taas saan syödä. ja hämmästyttävää kyllä: mä olen tikkujen mukan edelleen ketoosissa, ainakin tänä amulla vielä ihan kohtalaisesti, silleen kun oon lu koko ajan.

tota ketoosiasiaa sit funtsailin, niin eikös karppaajatkin oo ketosisa, vaikka syövät? että kyllä siihen näköjään pystyy syömään jotain. toki hiilareita oon välttäny.

Alkuperäinen kirjoittaja suikku:
kertokaas mikä tää VLCD/ENE paasto on? toimiiko kuin hyvin? onko se kamalaa, siis onko kamala nälkä jatkuvasti vai? kaikki tieto kiitos :D jos sais itsekin noita läskejä tippuu helpommin..
no on kamala ja ei oo kamala. siis mulla on tosi lyhyt kokemus, mutta nälkä ei ollu kertaakaan viikon aikana, koska niistä pusseista saa kaikki ravintoaineet yms. enempihän ne syömistottumukset on sellasta, että tekee mieli syödä, kun se, että söis oikeesti nälkäänsä. mä pudotin reilu 3kg viikossa, se on aika tyypillinen pudotus, joku voi vetästä yli neljäkin kiloo. mut mä kuulun siis ryhmään, jossa on asiantuntijaryhmä tukena, en lähtis yksikseni kikkailemaan noilla jauhesysteemeillä. mutta nyt siis syön taas, äsken vedin pihviä ja salaattia...slurps.

Alkuperäinen kirjoittaja suikku:
kertokaas mikä tää VLCD/ENE paasto on? toimiiko kuin hyvin? onko se kamalaa, siis onko kamala nälkä jatkuvasti vai? kaikki tieto kiitos :D jos sais itsekin noita läskejä tippuu helpommin..
Minulla paasto alkoi sairaalan kautta. Ensimmäisinä päivinä tuntui nälkä ja mieliteot olivat aikamoisia, nyt kun olen pitänyt paastoa viikon on tilanne toinen. Ei ole nälkä eikä ole myöskään mielitekoja :p

Kaverini aloitti (lääkärin luvalla) paaston tällä viikolla, annoin ohjeet tuosta omasta oppaastani. Hänellä on takana pari päivää, ensimmäinen ilta oli ollut vaikea, saas nähdä kuinka hän skarppaa viikonlopun yli.
Kyllähän Nutrilett/Allevo ja mitä näitä nyt onkaan pussijuomia. voi kuka tahansa käyttää. Joten en näe estettä vaikka Suikku aloittaisitkin paaston. Nyt taitaa olla sellaisia starttipakettejakin saatavilla? Minulle rav.terapeutti sanoi, että kaikki laihtuvat tällä paastolla. Kiloja ei tietysti voi verrata tai ennustaa, koska jokaisella ne lähtevät erilailla. Ja että kk on liian lyhyt aika kunnon tuloksen saavuttamisessa.... Minulla tämän paaston on tarkoitus jatkua 3-4 kk :eek:

En olisi itse uskonut, että olo voi olla näin hyvä! Jaksamista on paljon enemmän ja mieli on myös iloisempi. Ainainen sokeriväsymys alkaa olla poissa! Aivan ihanaa :heart:

täällä paino jumittaa, mutat taitaa olla syynä se, että ketoosin jäölkeen hiilarivarastot täyttyy ja siksi paino ei nyt lakse. eilisessä punnituksessa oli kuitenkn hineo tulos: rasvaa on mun kehosta lähteny kahessa viikoss 4,9kg! tosin osa siitä on muuttunu lihakseks.

olotila on hyvä, kun saa syödä. vanhana painonvartijana laskeskelin, että tällä ruokavaliolla tulee syötytä noin 16 pistettä päivässä, joten kaiken järjen mukaan painon pitäis laskea.

Terve!

Hienoja pudotuksia teillä!! TheBigXL mäkin mielellään kuulisin millainen sun dietti on.

Mulla menossa neljäs päivä VLCD diettiä. Tarkoitus olla 2 vk. Käytän Nutrifast pusseja + "sallittuja" kasviksia max 200-300 kcal/vrk, eli yhteensä alle 800 kcal/vrk. Olen tässä viime vuodet yrittänyt pudottaa painoa itsenäisesti ja sitten työterveyshoitajan "seurannalla" mutta paino junnannut paikallaan. Nyt aloitin tämän kuurin terveydenhoitajan neuvoilla ja seurannassa. Mulla on painoindeksi pyöriny siinä 30-29 tienoilla ja tarkoitus olis päästä normaalirajoihin.

Vielä en ole käyny vaa'alla vaan käyn perjantaina. Olo on ollut yllättävän hyvä ei oo särkeny päätä eikä kummemmin oo nälkä ollu. Oon huolehtinu juomisesta minkä seurauksena vessassa on saanu ravata. ;)

Miten olette saaneet jauheet sekoitettua veteen? Mulla meinaa jäädä paakkuja varsinkin kylmiin sekotettaviin (metsämarja ja suklaa). Oon yrittäny Tupperwaren pikasekottajalla sekä kaiken mallisilla vispilöillä mitä laatikosta löytynyt. Parhaaksi tavaksi oon todennu että laittaa veden ensin pyöreäpohjaiseen kulhoon ja sit pikkuhiljaa kaataa jauhetta ja vispilällä sekottaa. Jos jollakin jotain ideoita sekottamisen onnistumiseen, kuulisin mielellään!!

täällä porskutellaan nyt neljättä viikkoa ja paino on pudonnut kolmessa viikossa 5kg ja rasvaa on lähteny päälle 6kg. olen oikein tyytyväinen, koska nälkä ei todellakaan ole ja olen jopa pikkuisen herkutellut. paino on laskussa, vaikkei vuorokausipudotukset enää niin huimia (tyyliin 700g) olekaan, kun en ole pelkillä pusseilla. tänään pistin jalkaani housut, joita keväällä kokeilin ja silloin ne ei mahtuneet jalkaan, tai siis eivät menneet kiinni!

olisi kiva kuulla muidenkin edistymistä!

Eilen kävin vaa'alla ja 7 pv Nutrifas kuurilla -2,8 kg. Aika on mennyt yllättävän hyvin, ei oo ollu fyysiä ongelmia eikä juurikaan henkisiäkään. Vähän on nyt ruvennu mietityttämään mitä tämän 2 viikon jälkeen. Täytyy varmasti ruveta laskemaan kaloreita...

Päivitystä pitkästä aikaa. Tänään oli "anette palssan" luona käynti, paino on laskenut kk aikana vajaan kilon |O Eli nousee-laskee-taas nousee-ja taas laskee -jojoilua tiukastakin paastosta huolimatta (alkuviikoilla muutamia repsahduksia, mutta ruotuun on palattu) :headwall:
Tästäpä syystä ensi viikolla minulla on aineenvaihduntatutkimus, "anette" oli sitä mieltä, että nyt ei voida enää sulkea pois myös sairauden mahdollisuus. Niinpä tietysti, minun tuurilla...ihan kuin näitä sairauksia ei jo olisi tarpeeksi
:'(
Summasummarum: paastoa jatketaan, mittaukset tehdään ja sit mietitään tulokset saatua, että mitä tehdään.

Tsemppiä itsekullekin :wave:

Yhteistyössä