xtra kahvi tai euroshopperkahvi, onko ihan kamalaa

  • Viestiketjun aloittaja tulisitko vieraakseni
  • Ensimmäinen viesti
Rampo
Pirkan kaffi lienee halvin, jota kehtaa hyvällä omalla tunnolla vieraille tarjota. Lidlin kahveja en ole tainnut testata.

Olen käytännössä kahvinarkkis ja joskus kun piti todella kirjaimellisesti pennejä laskea, ostin euroshopperin euron paketin. Kaikissa muissa elintarvikkeissa halvin mahdollinen toimi vähintään välttävästi, mutta kahvi jäi tuon yhden kissankusisahanpurukorvikkeen vuoksi pois kokonaan. Se ei oikeasti maistunut kahville lainkaan. Ei vaalealle tummasta nyt puhumattakaan.
 
"Vieras"
Hei. Mä asun Tanskassa ja kahvi on niin kallista, että tulee joskus ostettua tuota xtraa. Siihen tottuu. Merrild (parempi kahvi täällä meillä) oli viime viikolla tarjouksessa lähkaupassa ja se olis maksanut tarjouksessakin DKK 96,-/2 pakettia. Huh.

Mitäs maksaa kahvipaketti nykyisin Suomessa? Joku ihan peruskahvi elim. Juhlamokka tai Kulta Katriina? Josko sitä kahvia kannattaisi raahata tänne kesälomareissulla. Autossa on varmaan tilaa :)
 
-----nisti
Osta Ruotsin puolelta ketjussakin mainittua Löfbergs Lila. Sen jälkeen mikään ei ole kuten ennen, ja et saa edes tuota Juhlamokkaa enää alas.
Siinä ainoa kunnon kahvi :p
En pysty sanomaan, mitä nuo juhlamokat täällä nyt maksaa - ehkä noin neljä euroa. Löfbergin Lila on yli viisi euroa täällä.
Suosittelen maistamaan kuitenkin tuota Lidlin vihreää "hieno mokka" kahvia.
Suomessa se maksaa kolmen euron paikkeilla. On ihan ok, vaikka minä myös epäilen, että ei ole arabicaa.
Nämä ketjussa mainitut extrat ym. on kyllä siis aivan todella kauheaa tököttiä. Kahvia se ei ole, ja jopa juhlamokat ja presidentit on ihan juotavia kuitenkin, jos noihin vertaa.
Noita ei tosiaan vaan pysty juomaan, eli käyvät hyvin kyllä vieraille :D ainakin jos ei heitä enää halua kotonaan sen jälkeen nähdä... :D :D
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23835880]Hei. Mä asun Tanskassa ja kahvi on niin kallista, että tulee joskus ostettua tuota xtraa. Siihen tottuu. Merrild (parempi kahvi täällä meillä) oli viime viikolla tarjouksessa lähkaupassa ja se olis maksanut tarjouksessakin DKK 96,-/2 pakettia. Huh.

Mitäs maksaa kahvipaketti nykyisin Suomessa? Joku ihan peruskahvi elim. Juhlamokka tai Kulta Katriina? Josko sitä kahvia kannattaisi raahata tänne kesälomareissulla. Autossa on varmaan tilaa :)[/QUOTE]

Nelisen euroa maksaa, mutta tarjouksesta saa usein huomattavasti edullisemmin. Yleensä noissa tarjouskahveissa on rajoitus, että saa ostaa vain yhden paketin/talous.

Isäni osti joskus noita halpiskahveja ja koko perheellä meni vatsa tosi kipeäksi. En muista minkä merkkistä oli, mutta lidlistä se ei ollut.
 
Makuasioita
Tykkään vahvan makuisista tummista kahveista. Yllätyin että Xtra kahvi oli varsin sopivaa omaan makuuni. Voittaa itselläni mennen tullen Kulta Katriinan ja Juhla mokan. Yleensä tulee kyllä juotua Arvidin Franskrostia, jossa on vahva savuinen ja hiukan suklainen maku, eikä huonoa jälkimakua tai rasvaista tunnetta, kuten joissan kahveissa on. Tulee kyllä Xtra kahvia jatkossakin välillä ostettua.
 

Yhteistyössä