Wolt - Töitä klo 11 - 01 ja 3 000 euroa kuussa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Perjantaidokkarissa Wolt-yrittäjä kertoi tekevänsä yleensä 11-23 hommia, mutta 11-01 tienaa kuukaidessa jopa 3 000 euroa. Tosin ei saa kesälomalla tuloja. Alkaisitko?
 
vierailija
On aivan sairasta, että tuo sallitaan. Tässähän ei ole kyseessä aito yrittäminen, vaan törkeä alipalkkaus. Tuomioita pitäisi ropista ja hallituksen pitäisi välittömästi ryhtyä lainsäädännöllisiin toimiin tuon estämiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
??? Tuosta sepustuksesta nyt ei ottanut selvää. Montako päivää viikossa/kuukaudessa kun noin pitkät päivät ovat?
Hän (maahanmuuttaja Afrikasta) tekee 80h/vko ja 7pv/vko. Eikä ole koskaan saanut niin paljoa palkkaa kertomansa mukaan. On tyytyväinen, ja kaikki on vapaaehtoista. Voi tehdä vaikka tunninkin viikossa jos niin haluaa. Hakijoita hommiin on vaikka kuinka paljon jonossa Woltille.
 
vierailija
On aivan sairasta, että tuo sallitaan. Tässähän ei ole kyseessä aito yrittäminen, vaan törkeä alipalkkaus. Tuomioita pitäisi ropista ja hallituksen pitäisi välittömästi ryhtyä lainsäädännöllisiin toimiin tuon estämiseksi.
Yrittäjiä saa riistää. Marinin hallitus ei tee mitään sen eteen, että yrittäjöt selviäisivät kohtuullisella työmäärällä.
 
vierailija
Yrittäjiä saa riistää. Marinin hallitus ei tee mitään sen eteen, että yrittäjöt selviäisivät kohtuullisella työmäärällä.
Tässä ei ole kyseessä yritystoiminta. Aidossa yritystoiminnassa yrittäjä myy palveluksiaan usealle eri maksajalle ja pystyy vapaasti hinnoittelemaan työnsä. Woltin tapauksessa kumpikaan ehto ei täyty.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
14 tunnin päivät, 7 päivää viikossa ja 3000 bruttona. Mihin allekirjoitan?
Sä et varmaan ollut tosissasi. :D

Pikaisella laskutoimituksella tuossa on tuntipalkka bruttona n.7,6€. Aivan surkeaa. Pitkiä työpäiviä eikä vapaita ollenkaan. Ja joku kirjoitti, että jos lomaa pitää niin ei ole tulojakaan.

Itse en tuollaiseen suostuisi. En ole mitenkään huippupalkkainen kun tuntipalkka on 12,70€, mutta mulla on vapaapäiviä ja palkallinen kesäloma. Kolmivuorotyössä ja ylitöitä tehden vuosiansiot tulee tänä vuonna olemaan n.36 000€. Olen siis hoiva-alalla töissä.
 
vierailija
Sä et varmaan ollut tosissasi. :D

Pikaisella laskutoimituksella tuossa on tuntipalkka bruttona n.7,6€. Aivan surkeaa. Pitkiä työpäiviä eikä vapaita ollenkaan. Ja joku kirjoitti, että jos lomaa pitää niin ei ole tulojakaan.

Itse en tuollaiseen suostuisi. En ole mitenkään huippupalkkainen kun tuntipalkka on 12,70€, mutta mulla on vapaapäiviä ja palkallinen kesäloma. Kolmivuorotyössä ja ylitöitä tehden vuosiansiot tulee tänä vuonna olemaan n.36 000€. Olen siis hoiva-alalla töissä.
En jaksa laskea, mutta tuossahan pitäisi ottaa ylityöt ja sunnuntain tuplapalkka ja lauantailisä ja ilta-/yölisä huomioon sekä se loma-ajan palkka eli 1/12 osa vuosiansioista ja mahdollinen lomaltapaluuraha ja niiden lisäksi sairausvakuutusmaksa ja eläkemaksu, joka on n. 25 prosenttia bruttopalkasta yms. Ihmettelen, jos tuntipalkka on edes kaksi euroa oikein laskettuna. Veikkaan, että tämä "yrittäjä" (ei siis ole oikeasti yrittäjä) ei maksa edes eläkettä itselleen kuin pakollisen minimin. Laskee siis kansaneläkkeen ja toimeentulotuen varaan.
 
vierailija
En jaksa laskea, mutta tuossahan pitäisi ottaa ylityöt ja sunnuntain tuplapalkka ja lauantailisä ja ilta-/yölisä huomioon sekä se loma-ajan palkka eli 1/12 osa vuosiansioista ja mahdollinen lomaltapaluuraha ja niiden lisäksi sairausvakuutusmaksa ja eläkemaksu, joka on n. 25 prosenttia bruttopalkasta yms. Ihmettelen, jos tuntipalkka on edes kaksi euroa oikein laskettuna. Veikkaan, että tämä "yrittäjä" (ei siis ole oikeasti yrittäjä) ei maksa edes eläkettä itselleen kuin pakollisen minimin. Laskee siis kansaneläkkeen ja toimeentulotuen varaan.
Eikä varmaan maksa vapaaehtoista yrittäjän sairausvakuutustakaan, eli sairastaa omaan laskuun.
 
vierailija
En jaksa laskea, mutta tuossahan pitäisi ottaa ylityöt ja sunnuntain tuplapalkka ja lauantailisä ja ilta-/yölisä huomioon sekä se loma-ajan palkka eli 1/12 osa vuosiansioista ja mahdollinen lomaltapaluuraha ja niiden lisäksi sairausvakuutusmaksa ja eläkemaksu, joka on n. 25 prosenttia bruttopalkasta yms. Ihmettelen, jos tuntipalkka on edes kaksi euroa oikein laskettuna. Veikkaan, että tämä "yrittäjä" (ei siis ole oikeasti yrittäjä) ei maksa edes eläkettä itselleen kuin pakollisen minimin. Laskee siis kansaneläkkeen ja toimeentulotuen varaan.
Jep, noinhan se on kuten kirjoitit. Mä laskin pikaisesti vain ihan tuntipalkan huomioimatta mitään noista. Tosiaan kun itse saa esim. sunnuntailta tuplapalkan niin siinä tulee 7 tunnin päivän tienestiksi bruttona n. 178€. Ja joskus tulee tehtyä sunnuntaisin 13-14 tunnin päivä. Siihen päälle mahdollisesti ilta- tai yölisät. Toki iltalisä ei ole paljoa. Yölisä on n.5€/h ja sitä saa ajalta 21-06. Kaikkein rahakkain on yö on lauantai yö.

Ja kun itsellä tavallisena palkollisena on vapaapäiviä ja palkalliset lomat.
 

Yhteistyössä