wilma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Näin joku aika sitten jutun jossakin ohjelmassa wilma-järjestelmästä (se,jolla koulu pitää yhteyttä vanhempiin/tietoa saa oppilaan tekemisistä meilkeimpä reaaliajassa) ja jotkut nuoret totesivat, että wilma pilasi heidän elämänsä.

Musta alkaa vanhempanakin tuntua, että wilma tosiaan rasittaa. Jos olisikin muutamia kertoja useamminkin opettajilla jotakin positiivista viestintää, mutta kun aina on tekemättömiä läksyjä tai myöhästymisiä. Siis eihän se opejen vika ole, mutta rasittaa. Oon väsynyt jankuttamaan aina läksyistä..

tosi hyvä juttu, että saan tietää poikani tekemättömät tehtävät! Vai etkö sinä halua tietää, että on unohtuneita läksyjä? Meillä ainakin auttanut unohteluun

Alkuperäinen kirjoittaja äiti2:
tosi hyvä juttu, että saan tietää poikani tekemättömät tehtävät! Vai etkö sinä halua tietää, että on unohtuneita läksyjä? Meillä ainakin auttanut unohteluun

Tottakai haluan ja niitä unohduksia yritetäänkin vahtia, mutta minua se silti rasittaa.

mä en jaksa joka päivä kirjautua kahden lapsen tietoihin, olisi niin paljon helpompaa jos sähköpostiin tulisi ilmo siitä että siellä wilmassa on jotain luettavaa.

mä en suostu käyttämään wilmaa, siellä on todella paljon täysin tarpeettomia tiedotuksia, mua ei esim. kiinnista lukea toisten oppilaiden urheilumenestyksestä tms, mua kiinnostaa vain oman lapsen asiat. Ope sitten tulostaa wilmatiedotuksensa mulle ja tyttö tuo ne kotiin. Niin kauan kun laki ei velvoita käyttämään wilmaa en käytä sitä...eikä se kaiketi toistaiseksi voi tulla pakolliseksi, koska vieläkin on olemassa perheitä joilla ei tietokonetta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
mä en suostu käyttämään wilmaa, siellä on todella paljon täysin tarpeettomia tiedotuksia, mua ei esim. kiinnista lukea toisten oppilaiden urheilumenestyksestä tms, mua kiinnostaa vain oman lapsen asiat. Ope sitten tulostaa wilmatiedotuksensa mulle ja tyttö tuo ne kotiin. Niin kauan kun laki ei velvoita käyttämään wilmaa en käytä sitä...eikä se kaiketi toistaiseksi voi tulla pakolliseksi, koska vieläkin on olemassa perheitä joilla ei tietokonetta ole.

Tosi kiva asenne sulla! Onnea vaan lapsesi opettajalle, kun sulle tulostelee kaiken maailman lappuja. Ei sua todellakaan voi sitä pakottaa käyttämään, ei tietenkään, sinähän vetäisit moisista pakoista oikeusjutun.

Yhteistyössä