WHO: koronarokote suojaa tartunnoilta vain 40 prosentilla. FFP2-maskin teho 90 %. Eli miksi koronapassi?

vierailija
Hmm, ja jossain oli jo tilastoa että 30-40 % teholla olevista on tuplarokotettuja?

Siis valitettavaa on, että rokottamattomat eivät suojaudu. En mä heitä työpaikoilta tai julkisista kulkuvälineistä häätäisi, mutta pitäkööt maskia. Ja pysykööt nyt ees puoli vuotta pois baareista.

Ei mua haittaisi jos teho-osastopaikoissa ja kiireellisten leikkausten jonoissa otettaisiin rokotetut ensin.
Koska teholle joutumisen riski on työikäisellä todella pieni.

Mutta tehtäköön sama raakkaaminen myös tupakoijille ja alkoholisteille.
Eli paikkoja saataisiin vapaaksi, jos ihmiset rokottautisi.

Eli koska itsellä (tai niillä, joilla on väliä) ei ole suurta riskiä, niin mitäs niistä vanhuksista tai niistä, joilla ei ole väliä.... Just.
 
Kai tuon valehtelun ja mustamaalaamisen haistaa jo kauas. Echo on sellainen katujyrä, että ei varmasti kukaan uskalla sanoa sille olevansa rokotemyönteinen. Tulee saarna illujen maailmanlopusta.

Tai sit on muuten tosi kieroutunut ilmapiiri työpaikalla. Ihme, että tuollaisia asioita edes nostetaan esiin. Meillä ihmiset on itse puhuneet, jos on tahtoneet.
Oletuksia, oletuksia - ja vääriä sellaisia. Mä osaan käyttäytyä IRL ja tiedän, milloin on sopivaa ja ei-sopivaa jostain asiasta puhua.
-Me ei työpaikalla ehditä jauhaa koronasta kuin harvoin.
-työpaikalla monille tuli nyt syksyllä yllätyksenä että olen vieläkin rokottamaton, eli se siitä "mun katu-jyrä"-imagosta.
-täällä kylällä tietää mun rokottamattomuudesta ehkä 2-3 ihmistä. Rokotehaitat on tabu.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Hmm, ja jossain oli jo tilastoa että 30-40 % teholla olevista on tuplarokotettuja?

Siis valitettavaa on, että rokottamattomat eivät suojaudu. En mä heitä työpaikoilta tai julkisista kulkuvälineistä häätäisi, mutta pitäkööt maskia. Ja pysykööt nyt ees puoli vuotta pois baareista.

Ei mua haittaisi jos teho-osastopaikoissa otettaisiin rokotetut ensin.
Koska teholle joutumisen riski on työikäisellä todella pieni, todennäköisyys mulla joutua teholle on pieni.

Mutta tehtäköön sama raakkaaminen myös tupakoijille ja alkoholisteille.



Mistä olet saanut käsityksen, ettei koronarokotetut pitäisi maskeja tai pese käsiään? tai käy koronatesteissä tarvittaessa
Rokotetut ajattelevat muita ihmisiä suojaten itsenäsä ja vähentämällä todennäköisyyttä kuormittaa terveydenhuoltojärjestelmää ja tukevat hoitojonossa olevia ihmisä, jotta pääsevät edes joskus tarvitsemiinsa operaatioihin. Rokotetut vähentävät virusten eritystä/levittämistä muihin ihmisiin.

Rokottamattomat ovat kuin Ano Turtiainen mielipiteineen.
 
Eli paikkoja saataisiin vapaaksi, jos ihmiset rokottautisi.

Eli koska itsellä (tai niillä, joilla on väliä) ei ole suurta riskiä, niin mitäs niistä vanhuksista tai niistä, joilla ei ole väliä.... Just.
Voi sua. Rokotetut tartuttavat myös.
Mutta mitä rokotetut tekee?
Bilettää, pyörii massatapahtumissa - ja menevät sitten katsomaan sitä Seppo-pappaansa isänpäivänä vanhainkotiin tai joululomalla Terttu-mummin luo, biletettyään ensin pikkujoulukauden oikein urakalla.
 
vierailija
Rokotemyönteisyys on sosiaalinen normi nykyään, valitettavasti. Ja tiukka sellainen. Mä rinnastaisin 5-10 vuotta sitten ma_mumyönteisyyteen tai nyt vallalla olleeseen wokeen.
Huhhuh. Olet kyllä niin pihalla tämän asian kanssa. :rolleyes:

Rokotemyönteisyys ei ole millään tavalla irrallinen ilmiö, vaan osa uskoa länsimaiseen lääketieteeseen sekä tieteeseen ylipäätänsä. Rokotekammoiset ovat niitä new age puunhalaajia, wiccanoitia, suolakidelamppunaisia ja salaliittoteoreetikoita. On äärimmäisen hyvä asia, että hörhöporukat ovat vielä vähemmistössä länsimaalaisissa sivistysvaltioissa. Jossain Afrikassa voi olla toisin, Siellä uskotaan jumalaan, shamaaniin ja kamelin kusen parantavaan vaikutukseen eikä sen takia tarvita rokotteita.
 
Sen mitä olen kuullut 2 eri suositun artistin viimeaikaisesta keikasta täälläpäin, niin toisella keikalla oli vain yhdellä kävijällä maski, ja toisella keikalla oli ehkä 4-5:llä.

Sadoilla ei ollut. Koronapassi oli toisella keikalla jo voimassa, eli rokotettuja/koronan sairastaneita/testattuja oli sillä keikalla.
 
vierailija
Oletuksia, oletuksia - ja vääriä sellaisia. Mä osaan käyttäytyä IRL ja tiedän, milloin on sopivaa ja ei-sopivaa jostain asiasta puhua.
-Me ei työpaikalla ehditä jauhaa koronasta kuin harvoin.
-työpaikalla monille tuli nyt syksyllä yllätyksenä että olen vieläkin rokottamaton, eli se siitä "mun katu-jyrä"-imagosta.
-täällä kylällä tietää mun rokottamattomuudesta ehkä 2-3 ihmistä. Rokotehaitat on tabu.
Et parempi antaa tuhannen ihmisen kuolla, kuin kärsiä hetki päänsärystä.

Come oooon!
 
vierailija
Voi sua. Rokotetut tartuttavat myös.
Mutta mitä rokotetut tekee? Bilettää, pyörii massatapahtumissa - ja menevät sitten katsomaan sitä Seppo-pappaansa isänpäivänä vanhainkotiin tai joululomalla Terttu-mummin luo, biletettyään ensin pikkujoulukauden oikein urakalla.
Nii? Sehän ei juurikaan ole rokotettujen ongelma. Tauti lusitaan lievänä, jos lusitaan. Mahdollisuus taudin saamiseen rokotettuna on äärimmäisen pieni.
 
vierailija
Sen mitä olen kuullut 2 eri suositun artistin viimeaikaisesta keikasta täälläpäin, niin toisella keikalla oli vain yhdellä kävijällä maski, ja toisella keikalla oli ehkä 4-5:llä.

Sadoilla ei ollut. Koronapassi oli toisella keikalla jo voimassa, eli rokotettuja/koronan sairastaneita/testattuja oli sillä keikalla.
Vau. Pikku kylä, satoja ihmisiä keikoilla!! Ei tartuntoja, ei maskeja.. Miks maskeja pitäisi käyttää, jos vaan 1% sairastanut?
 
Nii? Sehän ei juurikaan ole rokotettujen ongelma. Tauti lusitaan lievänä, jos lusitaan. Mahdollisuus taudin saamiseen rokotettuna on äärimmäisen pieni.
Itsehän just syyllistit että me rokotettamattomat tartutetaan. No jos "se ei juurikaan ole rokotettujen ongelma", niin missä ongelma jos rokottamattomalta saadun tartunnan jälkeen se vanhainkodin rokotettu Selma ei saa pahaa tautia, tai keski-ikäinen rokotettu joudukaan teholle? Mistä sä urputat?
 
vierailija
Vau. Pikku kylä, satoja ihmisiä keikoilla!! Ei tartuntoja, ei maskeja.. Miks maskeja pitäisi käyttää, jos vaan 1% sairastanut?

Jos ei usko koronaa olevan olemassakaan tai se koetaan flunssankaltaiseksi sairaudeksi, ei silloin tule tartuntojakaan. Ei käydä koronatesteissä eikä oteta koronarokotteita.
Pistetään pää pensaaseen siellä maaseudun peräkylillä, no kyllä se virus sinnekin rantautuu tavalla tai toisella.
 
Jos ei usko koronaa olevan olemassakaan tai se koetaan flunssankaltaiseksi sairaudeksi, ei silloin tule tartuntojakaan. Ei käydä koronatesteissä eikä oteta koronarokotteita.
Pistetään pää pensaaseen siellä maaseudun peräkylillä, no kyllä se virus sinnekin rantautuu tavalla tai toisella.
Vääristelyä.
En ole koskaan
-kieltänyt koronan olemassaoloa
-pitänyt sitä pelkkänä flunssana.

Se on influenssaa vaarallisempi leviävyyden takia, mutta ei niin vaarallinen, että kaikki tarvitsisi rokottaa ja 3 kertaa vuoteen. FFP2-maskipakon kyllä laittaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Itsehän just syyllistit että me rokotettamattomat tartutetaan. No jos "se ei juurikaan ole rokotettujen ongelma", niin missä ongelma jos rokottamattomalta saadun tartunnan jälkeen se vanhainkodin rokotettu Selma ei saa pahaa tautia, tai keski-ikäinen rokotettu joudukaan teholle? Mistä sä urputat?
Luitko viestisi ennen vastaamista? :D
Rokottamattomathan ne varaa itselleen valtaosan sairaaloista. Vaaditte jopa lisää paikkoja miljardeilla.
 
Maskipakko on paljon suurempi loukkaus vapaudelle kuin pakkorokote.
En ole kuullut kenenkään joutuneen henkihieveriin pidettyään maskia, joutuneensa 1-60 päivän sairaslomalle, halvaantuneen välittömästi, menneen tajuttomaksi, kärsineen monen kuukauden kuukautishäiriöstä, saaneen keskenmenoja turvallisilla viikoilla rv 17-20 (keskenmenot just rokotteen takia on toki asia jota on vaikea todistaa).
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
WHO: koronarokote suojaa tartunnoilta vain 40 prosentilla. FFP2-maskin teho 90 %. Eli miksi koronapassi?
Rokotevouhottajat alkavat ehkä tulla järkiinsä? Mutta WHO:n pääjohtaja sanoi että rokotettujen on myös käytettävä maskia.
Pyh. Sitä sinistä talouspaperin ja Wiledan harsorätin välimuotoa, joka ei suojaa mitään.
FFP2 auttaa paremmin kuin rokote, koska sen teho on 90 %.
FFP2 suojalla ei pidetä MaRan koronalinkobisneksiä auki epidemiatilanteen pahentumisesta huolimatta, kuten "lupa tartuttaa" -koronapassilla. Tässä ajetaan yksinomaan bisneksen etuja pitämällä korkean koronatartuntariskin paikat mm. kapakat ym. juottokat auki ja asiakkaissa.
Kepu lobbaa näitä Timo Lapin joukkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria ja Echo
WHO: koronarokote suojaa tartunnoilta vain 40 prosentilla. FFP2-maskin teho 90 %. Eli miksi koronapassi?

FFP2 suojalla ei pidetä MaRan koronalinkobisneksiä auki epidemiatilanteen pahentumisesta huolimatta, kuten "lupa tartuttaa" -koronapassilla. Tässä ajetaan yksinomaan bisneksen etuja pitämällä korkean koronatartuntariskin paikat mm. kapakat ym. juottokat auki ja asiakkaissa.
Kepu lobbaa näitä Timo Lapin joukkoja.
Juu.
Mirkku ei näytä hyvältä maskissa vaikka pikkujouluissa on glitterimekko päällä, Make ei saa pildeä kun maski on komean naaman peittona, maskin kans on vaikea ryypätä.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
vierailija
En ole kuullut kenenkään joutuneen henkihieveriin pidettyään maskia, joutuneensa 1-60 päivän sairaslomalle, halvaantuneen välittömästi, menneen tajuttomaksi, kärsineen monen kuukauden kuukautishäiriöstä, saaneen keskenmenoja turvallisilla viikoilla rv 17-20 (keskenmenot just rokotteen takia on toki asia jota on vaikea todistaa).
Tos oli vasta 5. Mitä ne loput 10 oli? Sun tutuistahan sä puhut, etkö?
 
vierailija
WHO: koronarokote suojaa tartunnoilta vain 40 prosentilla. FFP2-maskin teho 90 %. Eli miksi koronapassi?

FFP2 suojalla ei pidetä MaRan koronalinkobisneksiä auki epidemiatilanteen pahentumisesta huolimatta, kuten "lupa tartuttaa" -koronapassilla. Tässä ajetaan yksinomaan bisneksen etuja pitämällä korkean koronatartuntariskin paikat mm. kapakat ym. juottokat auki ja asiakkaissa.
Kepu lobbaa näitä Timo Lapin joukkoja.
"Maailman terveysjärjestö WHO varoittaa erityisesti eurooppalaisia siitä, että koronaviruksen leviämisen estämiseksi vaaditaan rokotteiden lisäksi muitakin terveystoimia.

”Olemme huolissamme väärästä turvallisuuden tunteesta, jonka mukaan rokotteet olisivat lopettaneet pandemian ja rokotettujen ei tarvitsisi käyttää muita varotoimenpiteitä”, pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus sanoi tiedotustilaisuudessa keskiviikkona.

WHO:n mukaan koronavirusrokotteet vähentävät tartuntoja noin 40 prosentilla deltavariantin kohdalla. Ennen deltavarianttia rokotteiden arvioitiin estävän noin 60 prosenttia tartunnoista.

Myös rokotettujen tulisi Tedroksen mukaan käyttää nykytilanteessa kasvomaskia, pitää etäisyyttä ja välttää ihmisjoukkoja.

”Vaikka olisit rokotettu, jatka varotoimia välttääksesi tartunta ja se, että välittäisit tartunnan jollekin, joka voi kuolla.”

Euroopasta on tullut koronaviruspandemian keskus. Viime viikolla 60 prosenttia kaikista koronavirustartunnoista ja kuolemista todettiin Euroopassa.

WHO:n johtava epidemiologi Michael Ryan kertoi tiedotustilaisuudessa, että Euroopassa ihmiset ovat palanneet pandemiaa edeltävälle sosiaalisten kontaktien määrään huolimatta siitä, että useat alueet kärsivät sairaalahoidon merkittävästä kuormituksesta.

”Tosiasia on, että virus tulee jatkamaan voimakasta leviämistä tällaisissa olosuhteissa”, Ryan sanoi."


Hulluja nää eurooppalaiset lupa tartuttaa -koronapassilla maailmanlopun bailaajat, parveilevat ja matkailijat, täällä pelastetaan bisneksiä covidilta ihmisten terveyden, turvallisuuden ja hengen sijaan. Raha ratkaisee!
 
vierailija
En ole kuullut kenenkään joutuneen henkihieveriin pidettyään maskia, joutuneensa 1-60 päivän sairaslomalle, halvaantuneen välittömästi, menneen tajuttomaksi, kärsineen monen kuukauden kuukautishäiriöstä, saaneen keskenmenoja turvallisilla viikoilla rv 17-20 (keskenmenot just rokotteen takia on toki asia jota on vaikea todistaa).
Tässä oli kyse vapaudesta. Minä en ole saanut mitään oireita rokotteesta. Kun niin mielelläsi tilastoihin vetoat, mikä ihan oikein onkin, niin suhteuta nyt hyvä ihminen ne rokoteriskitkin oikein.
 

Yhteistyössä