Weetabix/puuro

  • Viestiketjun aloittaja äiti81
  • Ensimmäinen viesti
äiti81
Meidän lapset on syöneet ennen aina puuroa, mutta se ei aina meinaa maistua enää, ja olemme syöneet Weetabixia, muroja tosi harvoin. Eikös Weetabixkin ole ihan terveellinen lapselle, siis kun tuntuu, että sitä syödään melkein aina, aamuin illoin meillä?
 
Oon sitämieltä että puuron tilalla veetabix tai murot on ihan hyvä vaihtoehto. Viljaa nekin ovat,joskin erimuodossa! Ja kunhan ei kovin sokeri/suklaa/hunaja kuorrutteisia tarjoa niin aivan loistava aamu tai iltapala puuron sijaan!

Ei se puuro kaiken aa ja oo ole lapsenkaan ravinnossa, pääasiahan on että nälkä pysyy loitolla ja lapsi/aikuinen saa siitä kuituja ja viljatuotteita, noi täyttyy muroillakin!

Esim neljänviljan murot on hyviä puuron korvikkeita!

Tämä näin ruoka-alalle koulutuksen saaneen äitän mielipiteenä... *kokki* :)
 
Emppuliini75
Joo varmaankin murot tms. käy hyvin ainakin vaihteluksi. Minä olen aika kova vannomaan puuron nimeen kun tuntuu että sillä typy jaksaa vähän kauemmin. Kun aamulla syödään aamupalaksi jotain muuta alkaa ulkona ruuan kurmuaminen jo paljon aikasemmin. Teen monenmoisia puuroja ja tyttö onkin oikea puurohiiri... =)
 
Lilaloo
En mä tiedä muroista, ne on niin suolaisia, katot vaan paketista, niissä kaikissa lukee voimakassuolainen. Weetabixin suolaisuudesta en tiedä, kun itse en pidä niistä. Mä tarjoilen jugurttia ja rahkaa, jos puuro ei mee.
 
Wetabix on erittäin täyttävä ja hyvä vaihtoehto puuron sijaan. Meillä molemmat tytsyt on lopettaneet puuron syönnin reilun vuoden iässä ja sit siirryttiin Wetabix:iin. Muroja täytyy syödä aika paljon et massu täyttyis kunnolla ja ne on monetkin sokeroituja. Wetabix on runsaskuituinen, vähäsokerinen ja vähäsuolainen. Entisessä pakkauksessa luki, et sitä voi antaa jopa puolivuotiaalle vauvalle.
 
yksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2004 klo 12:31 Lilaloo kirjoitti:
En mä tiedä muroista, ne on niin suolaisia, katot vaan paketista, niissä kaikissa lukee voimakassuolainen. Weetabixin suolaisuudesta en tiedä, kun itse en pidä niistä. Mä tarjoilen jugurttia ja rahkaa, jos puuro ei mee.
Kannattaa lukea niitä tekstejä, nykyään kyllä löytyy paljonkin vähäsuolaisia muroja. Meillä on nuo isommat lapset tehneet totaalisen puurosyönnin lopettamisen aamuisin, joten murot ja leipä ajavat saman asian.
 
Olipa helpottavaa lukea että muutkin on weetabixia muksuilleen tarjonnu. Meillä syöty aamu- ja iltapuuron sijaan jo kohta vuoden verran (tyttö tulee parin kk:n päästä 2v.) Kun ei puurot maistu niin aattelin että tuo ois seuraavaks paras vaihtoehto. Nyt on ees suostunu maistamaan kaurapuuroa, aiemmin ei puhettakaan.
 

Yhteistyössä