Wau, millaisen sarjakuvan löysin, tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille

Minusta tuo sarjakuva oli hyvin tehty ja se oli oivaltava, siksi wau. Tarkoitin sen kaikille eronneille ja eroperheiden ehkä aikuisille, täällä palstaileville lapsille. Ihan siks, että noinkin voi tapahtua, ja että aikuiset miettisivät omaa käytöstään lastensa kanssa. Ei tuollainen ole ihan tavatonta täälläkään päin maailmaa, valitettavasti. Vanhempien sanat satuttaa pitkään ja osuvat syvälle, siitä tuo kertoo.

Olen pahoillani tuon piirtäjän puolesta, ja aika pahoillani olen siitä miten te jotkut reagoitte tähän. Aika voimakkaasti, hämmentävää ja pelottavaa.
 
"Kiira"
"Wau, tästä aiheesta on tehty hieno sarjakuva!" "Wau, en tiennytkään että eroamisesta on tehty sarjakuvia!"

Ei hän suosittele sitä pienille lapsille, vaan ymmärsin että hän suosittelee sitä meille palstailijoille joiden vanhemmat ovat eronneet. Että herättääkö se mitään tunteita siitä miten on aikanaan omien vanhempien eron kokenut.

Siis tosi jännä miten eri tavoin ihmiset pystyvät parin sanan lauseen ottamaan..!!
Mä olen kokenut vanhempien eron eikä tuo kyllä herättänyt mussa mitään ajatuksia omalta osalta. Mitä tuon pitäisi mussa herättää? Mä olen kiitollinen, että vanhemmat tajusivat erota koska se oli meille kaikille kaikkein parasta. Vaikea elämä ja riitelyjen kuuntelu loppui siihen. Miksi tätä ei haluta tajuta vaan tehdään väkisin kaikista eroperheiden lapsista traumatisoituineita ja vanhemmista itsekkäitä paskiaisia.
 
Blue
[QUOTE="Kiira";28317133]Mä olen kokenut vanhempien eron eikä tuo kyllä herättänyt mussa mitään ajatuksia omalta osalta. Mitä tuon pitäisi mussa herättää? Mä olen kiitollinen, että vanhemmat tajusivat erota koska se oli meille kaikille kaikkein parasta. Vaikea elämä ja riitelyjen kuuntelu loppui siihen. Miksi tätä ei haluta tajuta vaan tehdään väkisin kaikista eroperheiden lapsista traumatisoituineita ja vanhemmista itsekkäitä paskiaisia.[/QUOTE]

"Että herättääkö se" kirjoitin.... Eihän se välttämättä kaikissa mitään tunteita herätä.

Hitto kun aina pitäisi kommentoidessaan muistaa laittaa se "tämä ei sitten koska aina ja joka kerta kaikkia vaan poikkeuksiakin löytyy"-lause ettei joku vedä palkoa nenuun....
 
"vieras"
Minusta tuo sarjakuva oli hyvin tehty ja se oli oivaltava, siksi wau. Tarkoitin sen kaikille eronneille ja eroperheiden ehkä aikuisille, täällä palstaileville lapsille. Ihan siks, että noinkin voi tapahtua, ja että aikuiset miettisivät omaa käytöstään lastensa kanssa. Ei tuollainen ole ihan tavatonta täälläkään päin maailmaa, valitettavasti. Vanhempien sanat satuttaa pitkään ja osuvat syvälle, siitä tuo kertoo.

Olen pahoillani tuon piirtäjän puolesta, ja aika pahoillani olen siitä miten te jotkut reagoitte tähän. Aika voimakkaasti, hämmentävää ja pelottavaa.
Mikä tässä sua pelottaa ja hämmentää?

Ei-eronneilla on ehkä vaikeuksia ymmärtää millaisen rumban siinä joutuu käymään läpi, totta kai normaalit vanhemmat ajattelevat miltähän nyt lapsesta tuntuu ja potevat siitä huonoa omatuntoa. Tällaiset hämmästelyt saavat helposti puolustuskannalle koska nämä asiat vellovat omassa mielessä ja huoli lapsesta on kova vaikka kokeekin tehneensä oikean ratkaisun.

Tämä sarjakuva ei toivottavasti ole kaikkien erolapsien kokemus vaan päinvastoin, hyvin pienen osan. Koen kuitenkin, että tässä nyt haluttiin vain päivitellä miten surkeasti erolapset voivat ja osoitella sormella. Ehkä se johtuu vain lauseiden muotoilusta eikä ap:n mielipiteestä, mutta nämä ovat asian kokeineille herkkiä juttuja enkä lähtisi yleistämään kaikkia erolapsia ja eronneita koskevaksi.
 
[QUOTE="vieras";28317165]Mikä tässä sua pelottaa ja hämmentää?

Ei-eronneilla on ehkä vaikeuksia ymmärtää millaisen rumban siinä joutuu käymään läpi, totta kai normaalit vanhemmat ajattelevat miltähän nyt lapsesta tuntuu ja potevat siitä huonoa omatuntoa. Tällaiset hämmästelyt saavat helposti puolustuskannalle koska nämä asiat vellovat omassa mielessä ja huoli lapsesta on kova vaikka kokeekin tehneensä oikean ratkaisun.

Tämä sarjakuva ei toivottavasti ole kaikkien erolapsien kokemus vaan päinvastoin, hyvin pienen osan. Koen kuitenkin, että tässä nyt haluttiin vain päivitellä miten surkeasti erolapset voivat ja osoitella sormella. Ehkä se johtuu vain lauseiden muotoilusta eikä ap:n mielipiteestä, mutta nämä ovat asian kokeineille herkkiä juttuja enkä lähtisi yleistämään kaikkia erolapsia ja eronneita koskevaksi.[/QUOTE]

Niin, mutta kun en yleistänyt koskemaan kaikkia.
 
Aika raaka kuvaus ja tuotahan joillekkin on elämä eroperheen keskellä. Mutta onneksi ei kaikilla. Toivoisin, että aikuiset pysähtyisivät miettimään kun eroavat, että mitä noille tenavilleen saattavat tehdä. Sekin on väkivaltaa kun väkisin yritetään erottaa toisesta vanhemmasta ilman mitään syytä.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Blue
[QUOTE="vieras";28317647]Miksi sitten sanoit että tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille?[/QUOTE]

"....sarjakuva siitä mitä ero voi tehdä lapsille jos sitä ei hoideta hyvin."
 

Yhteistyössä