WAB+ 25

  • Viestiketjun aloittaja Kk ja uusi onni
  • Ensimmäinen viesti
senora
Sunni: ajanvaraus ultraan klo 11-14. Kattelin siitä ohjelapusta, että ultraavissa lääkäreissä olis myös Ilkka Järvelä, joka teki np-ultran... Olispa niin hyvä tuuri, että saisi hänet myös rakenneultraajaksi... Oletko kokeillut kaikkia mahdollisia ässiä, jotta synnytys käynnistyis???
 
senora
Aika rakenneultraan varattu... joulukuun puolenvälin jälkeen. Enkä saanu Ilkaa ultraamaan, vaan joku toinen lääkäri. Nyt sitten peukut pystyyn, että miehellä sattuis vapaapäivä että pääsee mukaan. Aika on klo 17.
 
safiiri,
Laitoin äsken pitkän selostuksen Ex-Kermeihin, josta kopsaan tänneki omat kuulumiset:

"Mää tosiaan kävin aamulla terveyskeskukessa. Alunperin olin koirakansalaisen kanssa matkalla samassa rakennuksessa olevaan eläinlääkäriin rokotusta hännänheiluttajalle ottamaan. No, eläinlääkäri ei ollukaan paikalla ja marssin lääkärin vastaanottovaraustiskille kysymään eläinlääkärin yhteystietoja, jos hälle vaikka soittaisin ja varmistaisin etukäteen sopivan rokotusajan. Siinä samalla kysäisin, että mitekäs saisin itselleni maanantaiksi lääkäriajan, kun saikkua pitäis vielä jatkaa. Kello oli 8.07 ja kävi ilmi että vapaana ois samana päivänä eli tänään lääkäriaika klo 8.45. Mää kipitin siis kotiin (kadun toiselle puolelle), suihkuun, hiusten kuivaukseen, puhtaisiin vaatteisiin ja takas vastaanotolle klo 8.35. Tämä tosiaan osaa tarvittaessa panna tuulemaan. Mies ei meillä ois ikinä selvinny yhtä vauhilla. Joka tapauksessa lääkäri totesi, että on kaikin puolin järkevää, jos en mee enää ollenkaan töihin. Saan olla itse rauhassa, Kelalta alkaa saamaan saikkupäivärahaa, joka ei katkea missään vaiheessa ja sitte työnantaja pystyy järkkäämään jo lopullisen sijaisen tilalleni. Sijainenhan siellä jo on, mutta nyt tämä saa jatkaa rauhassa marraskuuhun -08 asti.

Siinäpä kuulumiset meikäläiseltä. Nyt jatkan matkaa. Joten terveisiä ja hyvää viikonloppua kaikille!

Safiiri ja Nelkku 21+jotain (sekasin meni heti ku ei oo kalenteria käytössä)"
 
Piitu 1
Senora painaltaa kyllä hurjaa vauhtia eteenpäin, miten minusta tuntuu että sinulla menee tuo aika nopeaan ja minä olen juminut tänne 25-30 välillä hurjan pitkäksi aikaa.

Ajan kuluminen hitaasti johtunee siitä että minulla on riitaa työsopimukseni kanssa ja odotan asian käsittelyä koko ajan. Jotenkin ei ole oikein pystynyt nauttimaan raskaudesta kun koko ajan mietityttää tämä työasia, stressi on asiasta ja lentsukaan ei meinaa lähteä pois (epäilen että johtuu tästä stressistä). Ahdistaa epävarmuus...

Sunnuntaina vietettiin minun synttäreitä :) Tehtiin tosi hyvä porkkanakakku, siis löytyi oikea unelmaresepti. Sillä ohjeella voisi tehdä myös pellillisen porkkanapaloja, olisivat varmasti tosi hyviä.. Sluprs..

Mulle pärähti elämäni ensimmäinen hiivatulehdus, että on ikävä kun kutittaa ihan hulluna... Soitin neuvolaan ja käskivät ostaa Canestenia. Eilen sitten kävin ostamassa Canesten Kombin, siinä kun on yksi puikko ja sitä salvaa. Riittääkö se yksi puikko vai pitääköhän käydä vielä ostamassa kaksi puikkoa erillään, kun jossain suosittelivat että kolmen päivän kuuri pitäisi pitää. Kuitenkin sitä rasvaa kyllä käytän koko tuubin.. Ei ole kokemusta, täytyy kyllä sanoa että onneksi ei ole.. Tämänkin sain varmaan kahdesta peräkkäisestä antibioottikuurista.

Mutta nyt taas siivoamaan :)

Piitu rv 29+1
 
MinttuO ejk
hei vaan!

Mä en ole kirjoitellut pitkään aikaan. Olen ollut niiiiiiiiiin väsynyt, että nukun päikkärit poikien kanssa joka päivä. Pahoinvointi on päällä 24h ja tällä hetkellä en todellakaan "hehku". =) Raivoan miehelleni iltaisin kaikista maailman asioista ja pyytelen hetken kuluttua anteeksi. Olen vaan niin väsynyt.

Rv 7+3 ja torstaina olen menossa ultraan. Jännittää ihan pirusti onko kaikki ok.

senoralla jo paljon viikkoja kasassa. Musta tuntuu että nuo viikot ennen puoltaväliä menee nopeasti mutta alkaa sitten hidastumaan...mistä lie johtuu. =)

Anteeksi omanapa...en millään jaksa paneutua tähän nyt kovin syvällisesti. Tsemiä kaikille odotukseen ja toivotan kovasti vähäisiä vaivoja!!
 
senora
Jotenkin nuo muitten viikot näyttää menevän nopeammin kuin omat...
Aatteles Piiitu, ens viikolla sun viikkolukemat alkaa jo kolmosella!! Huisii! Paljon onnea vaan ... näin jälkikäteen synttäreiden johdosta... *laulaa epävireisesti* Kurjempi homma tuo sun työsopparijuttu. Millaisen porkkanakakun teit... Marttakerho vois taas välillä kokoontua... :) ja voi hiiva.. Toivottavasti lähtee puikolla. En osaa neuvoa, kun en oo moiseen törmänny. Et tietenkään hoksannu apteekissa kysyä kun kävit puikon ostamassa? Tai sitten pitää soitella neuvolaan ja kysyä. Joko muuten tiijät kumpi teille on tulossa?
Voi rähmä, Minttu... Toi väsytys on kyllä rankkaa. Mutta toivotaan että se menee pian ohi. Paraskin sanoja, kun itse on iltaisin niin rätti-poikki-väsyny. Mutta töissä jaksaa kuitenki käydä. Pari yötä vielä ja pääset ultraan. Toivottavasti siellä syke näkyy.
 
Piitu 1
Minusta tuntuu että minun jälkeen plussaneet saa kohta minut kiinni, viikot kun menee tosiaan muilla nopeammin ;) Uskomatonta minusta on se että Safiirillakin on jo viikkoja 21-22, siis mitäh?? Ihan kuin minä olisin ollu jo pitkällä silloin kun Safiiri plussasi, mutta ei... Siis ihan utopistista!! Ja toinen mikä minusta on outoa, on se että minusta Omppu plussasi paljon ennen minua ja silti se on vain kuukaudella edellä minua :)

Ai, juu marttakerho :) Taisin jaella aina reseptejä tuolla haaveilupuolellakin.. Tein tämän porkkanakakun: http://www.ruokala.tv/Public/Reseptit?func=resepti&id=615&rec_title_part=porkkanakakku&recpa_id=&user_rec=&from=

Tuota teidän pitää ehdottomasti kokeilla, on siinä varmasti kaloreita mutta onhan siinä porkkanaa kuitenkin! Päällisen tein muuten Sunnuntain tuorejuuston tyypisestä kasvisarasvavalmisteesta. Toimii!

Nyt on marttakerhon reseptit jaettu :)

Hiiva tuntuu kyllä tosi ärsyttävältä, ihan kuin joku tauti. Yäk! Tahtoo pois tuon kutinan! Vähän on helpottanut. Pitää odotella jos se tuolla töhnällä lähtis, eikä tarviais käydä niitä puikkoja ostamassa lisää. Luulin että siinä kombi paketissa olisi kolmen päivän kuuri, kotona vasta tajusin että eihän tässä ole kuin yksi puikko ja ei niitä kombeja ole kolmella puikolla. Maksoi kyllä sen verran että ois tuossa saanut olla kolmekin puikkoa...

Nopeesti muuten tulee kiloja kun viettää jotain pirskeitä :) Voi että jouluna tulee varmaan 10 kiloa, kun lopussa mulla ainakin tuntuivat tarttuvan helpommin... Mutta jospa ne sitten lähtisikin yhtä nopsaan.
 
tuutikki2
Mulla on viikkoja jo 29+3 eli tuntuu tosi hurjan pitkältä itsestäkin.

Piitu, kolmen puikon kuuri on yleensä hiivaan parempi, ainakin mulla.Edellisessä raskaudessa oli paljon hiivatulehduksia, nyt on ollut vain kaksi.

Antibioottikuurien aikana kannattaa ottaa maitohappobakteereja ja juoda runsaasti vettä. Sokeria ja valkoisia jauhoja pitäis välttää, samoin hedelmämehujen rusasta käyttöä.

Ostimme tänään ihanat (ja kalliit) tuplarattaat vauvoille, Happybaby Spider-merkkiset, punaiset. ne olivat meille parhaat, koska kopat saa eri suuntiin ja molemmille on omat kuomut.Lisäksi on kohtuullisen iso ostoskori alla.Kevyet työntää.

Tällä hetkellä elän varmaankin tämän raskauden parhaita aikoja, kun pahoinvointi vihdoin loppui pari vkoa sitten ja jakasan muutenkin vähän paremmin.Joululahjaostokset olen tehnyt pikkuista vaille valmiiksi jo.Yöt on vähän repaleisia, kun on milloin vilu, milloin hiki, sitten nälkä, vessahätä, pahoja unia,jalat särkee, huono asento..Mutta en valita, kun muuten voin kohtuullisen hyvin.

Onnellisia odotuspäiviä kaikkien syksyyn!!!

Tuutikki rv 29+3
 
Kk rv10
Neuvolaterveisiä!
Tänään oli taas kauan kaivattu neuvola ja vihdoinkin selvisi ultrassa suunnilleen raskauden kesto. Eli raskausviikkoja pyöreästi 10, np-ultra 3 vk päästä ja silloin selviää "virallinen" laskettu aika, joka nyt joka tapauksessa on liki 3vk myöhemmin kuin menkkojen mukaan laskettuna. No hällä väliä, tänään siellä kuitenkin näkyi 2,5cm pitkä ihmisen alku, jolla sydän vipatti kovasti ja pikkukädet ja -jalatkin sieltä oli havaittavissa!!! Mies oli ensimmäistä kertaa mukana alkuraskauden ultrassa ja taisi olla mieleen, vaikka taitaa hällä parhaillaan pyöriä autonvaihto mielessä :) (miehet!!!)
Esikoinen 3v mietti että äiskän masussa taitaa olla nöyhtää :p

Päällimmäiset ajatukset tällä hetkellä on vaan että koskahan sais nukkua, kun esikoinen sairastui just, ja yskii yöt pitkät lääkkeestä huolimatta, ja kuopus 5kk pähkäilee yöllä konttaamisen saloja, joten koko perhe on vähän puulla päähän lyöty väsymyksestä. Mieskin juuri lopetteli 6vk yhtäjaksoisen työputken (14h/7), joten en raaski häntäkään vielä vaivata. Kyllä kai tää menee vaikka päällään seisoen, onneksi mies on nyt kuitenkin kotona, joten edes se henkinen tuki tulee tuikitarpeeseen.
Sori omanapa, ihanaa vaan vihdoinkin nauttia raskaudesta. Sukulaisilta ja tuttavilta halutaan tosin vielä salata jokunen viikko :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
riikkaa.
Kk:lle onnittelut ultranäkymistä! Mitenkäs Mintun ultrakuulumiset?

Jokohan Sunni on jakautunut? Viimeksi ilmoittautunut yli viikko sitten. Uutta ketjuakin voisi kohta väsäillä, vai odotetaanko Sunnin päivitystä?

Omaan napaan ei kovin ihmeitä. Kohtu on noussut ilmeisesti jo aika ylös, kun napa meinaa muuttaa muotoaan. Madaltunut se kuoppa ainakin on ja jotenkin levinnyt. Liikkeitä tuntuu kun malttaa kuulostella ja vähän töniä kaveria hereille. =) Jostain luin että vasemmalla kyljellä maatessa tuntuu parhaiten. Ja totta se on ainakin mun kohdalla. Selällään tai oikealla kyljellä ei tunnu mitään, mutta vasemmalla kyljellä ihan selvästi. Tuohonkin on varmaan joku selitys olemassa.

Olen innostunut kestovaipoista ja surffannut pääni pyörälle... Kävin tuolta wab-vauvoistakin kyselemässä vinkkejä. Haluan ainakin kokeilla kestoilua, mutta mitään paineita en siitä aio ottaa.

Mukavia syyspäiviä kaikille!

Riikka 17+6
 
MinttuO ejk
Pikaisesti tännekkin...=)

Ultrassa eilen käytiin ja siellä oli kaikki hyvin!
Sydän sykki kovasti ja oikeassa paikassa yksi sikiö oli.

Rv passasi tuohon epäilemääni 31pv kiertoon eli nyt on sitten rv 7+3. Katsotaan sitten marraskuussa mitä neuvola tuohon sanoo...laskettuaika joskus 10.6.2008. =)

Nyt ruuan laittoon!!
 
MinttuO
Odottajat:

15.10.07 Sunni, -79, ensimmäinen
12.12.07 Omppu -75, toinen
7.1.08 Piitu1 -81, toinen (poika 12/04)
8.1.08 Tuutikki -71, neljäs (poika -96, tyttö -99 ja poika -06)
24.2.08 Safiiri, neljäs (lapset 10/00,03/03 ja 06/05)
29.3.08 Riikka, -78, ensimmäinen
26.4.08 senora, -65, ensimmäinen
10.5.08 Kk, -84, kolmas (poika 04 ja tyttö 07)
10.6.08 MinttuO, kolmas (12/04 ja 10/06)

Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
1.10.07 Lumi81, toinen, TYTTÖ 3420g 49cm


Kävin nyt lisäämässä itseni tähän listaan! Jospa kaikki menisi loppuun asti hyvin! La voi vielä muuttua, katsotaan mitä mieltä neuvola on. Se on mulla vasta marraskuussa.

Nyt lasten kanssa touhuamaan. Kaikille hyvää viikonloppua!!
 
senora
Onnittelut listautumisesta Minttu... Jospas uudet tulokkaat aktivoisivat muitakin kirjoittelemaan...
Koitahan Kk kestää... Löytyiskö sukulaisista apua noihin öihin tai päiväksi, että saisit ottaa päikkärit.
Kovasti on Riikan masu kasvanu... Mulla ei kasvamista juuri huomaa, kun on noita muotoja ennestään... kai läskit lähtee ja masuasukki kasvaa tilalle...
 
Piitu 1
JEE! Mulla menossa kolmikymppiset :D Baila baila baila!! Maaginen rv 30 rikki siis tänään!

Olen ollut tosi maassa työsopimukseni takia, en muista olenko kertonut tänne. Mutta kysyin syyskuussa että jatketaanko sopimustani äitiyslomastani huolimatta ja sain kieltävän vastauksen. Mutta minäpä kysyin siis liitosta ja liitto sanoi työsuhteen luettavan jo vakituiseksi. Edelleen odottelen vastausta työnantajalta, ja olen nimittäin ihan masentunut asiasta kun asia pitkittyy ja pitkittyy koko ajan. Soitin perjantaina henkilöstöpäällikölle ja kyselin asiasta, muuten puhelu meni hyvin, mutta kun kerroin että olen valmis tekemään töitä äitiyslomalla niinkuin tein viimeksikin. Henkilöstöpäällikkö sanoi näin: Onko se lapsesi etu tai ajattele lastasi! Minä en enää tarkkaan muista kun menin ihan shokkiin ja loppupuhelu on ihan pimennossa, ainut minkä muistan sanoneeni oli että: kuule, minusta on aina ollut ihan sama kumpi siellä kotona on, isä vai äiti. Reagoin aika kovasti tuohon lauseeseen siksi että minusta työnantajan ei tarvitse huolehtia minun lapsen edusta tai arvioida minun kykyä huolehtia lapsistani/lapsestani. Minun lapseni tulevat aina saamaan turvan kotona ja siellä on joko isä tai äiti. Minusta tuntuu että, jos olenkin epätäydellinen äiti niin on meillä kuitenkin täydellinen isi. Nimittäin ekan lapsen syntymän jälkeen menin töihin kun poika oli 3 kk, isi irtisanoi itsensä määräaikaisesta työsopimuksesta ja jäi kotiin omasta tahdostaan, oli vuoden koti-isänä ja palasi takaisin samaan työpaikkaan. Olen siis 100% varma tuosta ratkaisusta että se oli hyvä meille, mutta kyllä se äiteen sydämeen koskee jos epäillään kykyä ajatella lapsensa etua. Minä tiedän että monikaan teistä ei hyväksy meidän perheen ratkaisua mutta minusta se on jokaisen perheen oma päätös ja siksi en ole ikinä pelännyt kenenkään kommentteja tai mielipiteitä. Enkä siis edelleenkään pelkää mutta työnantajan edustajan ei minusta pitäisi kommentoida mitenkään meidän valintoja ja tuossa asemassa olevan!

Ilmoitin tämän puhelun jälkeen pomolleni että takaisin en tule (Tarjosivat äitiysloman jälkeen uutta sopimusta jo ajat sitten) jos tämä jää tähän. Koska työ vaatii paljon joustoa työajoissa ja kaikessa muussa jaksamisessa, että ei tämä ole sen arvoista jos työantaja ei osaa sitä arvostaa. Neljä vuotta olen tehnyt tätä ja tykännyt, mutta raja kaikella. olen erittäin helpottunut nyt tuosta että sanoin noin, koska minä olen nyt sitten vapaa. Ja minä olen aina halunnut lähteä kaupunkiin kokeilemaan kaupunkielämää, joten nyt minulla suodaan se mahdollisuus jos en sopimusta saa. Asenne on nyt se että ei haittaa vaikkei jatku, siinäpähän etsivät toisen hölmön joka jaksaa määräaikaisena tehdä tuota tahtia.

Sori, vuodatus mutta kun elämä tökkii niin se tökkii... Mutta nyt ne kolmikymppiset :) Ottaisko joku kakkua med kaffe?

Meidän muru on kova potkimaan, ihan koko kroppa heiluu kun jätkä potkii. Joka suuntaan ja kipeästi. Onkohan siellä sittenkin kaksi ;)

Piitu rv 30
 
Piitu 1
Senora: Minulla kans tuota löllyä mahassa, mutta kyllä se sieltä vaan se vauvamaha paljastuu. Maha/kohtu on muuten ihan kova kun se kasvaa, että löllyvä jää vaan "pintaan" :)
 
senora
Onnittelut Piitulle rv 30:n saavuttamisesta... 3/4 takanapäin. ja usko pois kyllä nuo loput 10 vk kuluu nopeasti. Kiitokset kakusta ja kahvista... Kyllä nyt taas jaksaa.
Ikävä juttu tuo sun työnantajan suhtautuminen... Pätkiksi ollaan kyllä valmiita työsoppareita tekemään, mutta vakainaistaminen on jo kinkkisempi juttu. ja luvataan uutta pätkää heti äippäloman loppuun. Toivottavasti liitto / luottamusmies saa taottua järkeä työnantajan päähän. Ei ihmisiä nykyaikana saa pitää pätkätyössä, varsinkin kun hommiin tarvitaan joku. Aika paljon olet luvannut, että äippälomallakin voisit jotain tehdä. hmm...

 
Piitu 1
Minun työnantaja on iso pörssiyritys, mutta teen töitä toiselle firmalle. Joka on sitten ihan pieni yritys, joka pyörittää vähällä väellä isoa kompleksia. Joten töitä meillä riittää ja minulla on joitain erikoisosaamisia mitä muilla ei ole, joten siksi olen valmis tekemään töitä myös äippälomalla. Eikä se minua haittaa, minusta on ihan kiva tuntea olonsa tarpeelliseksi. Luottamusmies on hoitanut kyllä hommansa hyvin asian suhteen, kävi miten kävi ja liitto on valmis menemään oikeuteen asti jos ei työnantaja suostu hevillä. Katsotaan mitä tuleman pitää...

 
tuutikki2
Piitu, mulla tuli jo eilen rv30, mutta ihan yhtä jalkaa tässä sinun kanssa mennään=)

Työnantajat on kyllä näiden raskausjuttujen kanssa toisinaan nIIN lyhytnäköisiä:/ Ärsyttää pätkätyökulttuuri muutenkin.itselläni on työt aina pätkissä eikä minkäänlaista tulevaisuuden suunnittelua voi harjoittaa. On esim.pakko asua kallliissa vuokra-asunnossa, kun ei voi sitoutua asuntolainaan, koska miehellä ja minulla on molemmilla epävakaat työkuviot.

Kaikille onnea kenellä on ollut mukavia ultrakuulumisia!
 
Piitu 1
Tuutikki: Minä kun en ole ihan varma noista päivistä, mutta la on se 8.1. Mutta laskurin mukaan tänään ois rv 30+0, ihanpa se on sama kun vaan suurinpiirtein :) Harmi että teilläkin epävakaat työkuviot. Meillä myös mies tekee pätkiä ja eri paikoissa, mistä nyt sattuu töitä saamaan. Eli mikään ei ole varmaa ikinä, mutta tähän mennessä on hyvä ollut kun mulla kuitenkin suhtkoht varma työpaikka ollu vaikkakin määräaikainen. Mutta pätkätyöt on peestä!

Ostettiin talo yhdeksän vuotta sitten, silloin hinnat oli puolet nykyisistä. Asunnot on täälläkin nowhere ihan sairaan kalliita, että voin vaan kuvitella esim. etelässä...
 
MinttuO ejk
Tänne ei uutta kuulu.

Pahoinvointia, väsymystä ja kiukuttelua. Ja nämä siis minun toimestani...lapsi raukat =)
Yritän tsempata kovasti etten lapsille olisi ikävä...mutta joskus...on pinna vaan niin kireällä. Olen nukkunut tänään taas päiväunet...saapa nähdä miten käy ensi yön unien...=/ Tämä tässä on ongelma kun päivällä nukuttaa ihan pirusti ja sitten kun nukut niin yöunien laatu kärsii ja oravan pyörä on valmis...=)

Piitulle ja tuutikki2 onnea 30:sistä!! Enää vain 10 viikkoa (+/- 2vko) Ja tsemiä Piitulle työjuttuun! Ikävää tuollainen mutta kannattaa varmaan kääntää myös se viimeinen kivi tommosessa jutussa! Eihän se henkisesti kivaa ole. Itsekkin aikani työnantajani kanssa tapelleena...tiedän tunteen...mä sitten sanouduinirti vakituisesta työstä kun ei siitä työnteosta olisi tullut mitään enää. Olen sen jälkeen kouluttautunut uudelleen joten enää ei haittaa! =)

Mutta nyt lasten perään...kaikille kivaa viikkoa!!
 
Piitu 1
Kiitos kaikille tsemistä työjutun kanssa!

Kyllä minä olen sitä mieltä että liikaa ihmisiä, varsinkin nuoria jallitetaan kympillä näissä määräaikaishommissa. Lakikinhan sanelee paljon ja siksi minä tappelenkin. Ja sitä paitsi minulle on jo palkattu sijainen, siis on palkattu mutta ei tietenkään nimellisesti minun sijaiseksi vaan siinäkin kieroiltiin, mutta hän tulee jos ensi kuun alussa meille avuksi ja jatkaa siinä sitten minun tilalla (ennen kuin ilmoitin raskaudestani niin hänelle oli luvattu korkeintaan kaksi kk sopimusta ja tietenkin omalla puolellaan). Tuossa jo tulee toinen laki vastaan, nimittäin että raskaushan ei saisi estää sopimuksen tekoa. Eli minä kapinoin kovasti työnantajani suhtautumista minun raskauteeni ja sopimukseeni. Jossain vaiheessa pomoni muuten kysyi että rauhoittaisko määräaikainen sopimus mieltäni, sanoin että rauhoittais se jos siinä ei olisi mitään syytä eli siis vastaisi vakituista. Minua ei oikeastaan pelota yhtään että jos ei jatkukkaan olen oikeasti jo niin vihainen että sama on mitä tekevät, mutta tietysti loppuun astihan tämä viedään.

Tuutikille unohdin onnitella kolmekymppisiä myös! Niin eihän tässä ole kuin himpun yli 2 kk la:aan ja tasan kk äippälomaan :)))))) Ihanaa!
 
senora
Jokos Piitu oot tehny aamukamman?? työaamuille meinaan :)
Tänne ei mitään uutta. Mälsää kun liikkeitä ei vielä tunnu, on sellainen ufo-olo, että onko tämä ihan oikein..
 
Thelma82 ejk
No niin, joskos uskaltautuisin tänne puolelle ja huolitte mut ketjuun? :O)
Eli nyt on rv 8+5 ja oireet on kadonneet, en tie pitäiskö olla tyytyväinen, mut kattellaan. Seuraava ultra vasta 26.11.

Senora, mikä viikko menossa? Kaveri tunsi ekat liikkeet vasta viikolla 21 ja se on kait aika yleistä. Joten hetken voit joutuu ootteleen:)

Piitulle tsemppiä työasian kanssa. On kyllä törkeetä kun nykyään työnantajat voi käyttäytyy miten vaan! Pidä puolesi!!!

Niin ja Piitulle ja Tuutikille onnittelut 30vee rapsahtamisesta mittariin!
 

Yhteistyössä