VVV vauvojen vessaviestintä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli tarkoitus kokeilla tuota heti vastasyntyneen kanssa, mutta itse olin synnytyksen jäljiltä niin kipeä, että se jäin. Onneksi huomasin tämän ketjun nyt, koska tämän innoittamana aion ainakin alkaa kokeilemaan.

=) mikä kauhee polemiikki tästä nyt nousi! siis musta ainakaan oo kellekään MITÄÄN haittaa siitä jos mä pissatan vauvani ennen kuin laitan vaipan. kun hän herää unilta, seuraavaksi tulee pissa, miksi sotkea heti vaippaa kun tietää, että se on sieltä tulossa? mukavampihan se vain on näin, enkä tosiaan VAADI vauvaa pissaamaan tai pyri opettamaan puolivuotiasta kuivaksi, vaan säästän vähän vaippapyykkiä. kun on pissannut eka, niin voi ottaa rauhassa sit ilmakylpyäkin ilman kosteusvaurioita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
en suostu uskomaan että 6 vkon ikänen vauva päästelee merkkiääniä kun pissattaa.

Eipä se uskon asia olekaan.. :) Meillä oli oikein selkeä pisukitinä jo ihan vastasyntyneellä; etukäteen en ollutkaan VVV:tä suunnitellut vaan se lähti sitten käytännön elämästä kun huomattiin että vauva teki tarpeensa mielellään tiettyinä aikoina ja ilman vaippaa.

en suostu uskomaan että 6 vkon ikänen vauva päästelee merkkiääniä kun pissattaa.

Miksei päästelisi? Kyllähän vauvan hoitaja oppii tunnistamaan vauvan äänistä myös nälän, väsymyksen ja sylin tarpeenkin. Miksi tälläinen yhtä luonnollinen tarve olisi sellainen, jota lapsi ei tunnistaisi?

juu niitä todellakin on erilaisia kitinöitä lapsella jotka kukin tarkoittaa eri asioita.. esim tietty kitinä on sille jos on epämukava olla ja tietty sille jos on nälkä jne.. ei voi ymmärtää et se niin hirmusen ihmeellistä olis :) Hyvä vain et ei turhaan tuu vaippapyykkiä sit :)

Uskoksä sitten että pissa yllättää vauvan? Että vauva ei tiedä koska sen rakko on täynnä ja se pitäis tyhjentää? Että vauva huomaa inhottavan olon vasta kun se kastelee itsensä?

Tarkoitus olisi VVV: tä alkaa kohta harjoittelemaan, jos vain suinkin jaksan. Poju on nyt 3kk vanha. Hieman olen jo tarkkaillut, millaista ähkinää kuuluu milloinkin :) kakkahädän osaan jo tunnistaa, pissahätää en vielä. Asiasta en aijo mitään suurta projektia ottaa, kunhan vain kokeilen, miten onnistuu. Enkä nyt ole siis valmentamassa lasta kuivaksi superpienenä, kunhan vain kokeilen, opinko itse ymmärtämään lapseni viestejä.

Yhteistyössä