Vuotoa vk 6+3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tinttis

Vieras
Vuotoa vk 6+3

Vuodan runsaasti eilisestä asti. Äippäpolilla kävin eilen. Ainakin silloin vielä vauvan syke näkyi. Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta? kuinka kävi? mistä voisi olla kysymys? Valuttelen edelleen.

Epätietoisuus on tässä pahinta. Jos edes joku vastaavaa ehkä kokenut jakaisi kokemuksensa, voisi helpottaa...oli se sitten ihan mikä tahansa

Tämä ei ehkä ole se vastaus jonka haluaisit kuulla, mutta itselläni alkoi km juuri samalla tavalla ja samoilla viikoilla. Pari päivää vuotelin enemmän ja vähemmän, tuona aikana ultrassa näkyi vauva ja syke, mutta kolmantena päivänä vuoto yltyi kipuineen ja sikiö tuli pois.. Toivottavasti sinulla kuitenkin olisi ihan "normaalia" vuotoa.

Mutta mulla on jo neljä lasta ennestään. Tämä vauveli on siis iltatähtönen...Ei koskaan mitään vastaavanlaista ole tapahtunut. Nyt pelottaa vallan kamalasti, jo senkin takia että näinkö enää saataisiin uutta edes alullekaan.
jotain tuollaista toki toivon mielessäni, mutta onkohan se realistista...Siis pelkään elätellä turhia toiveita...

vastaajalle äiti...kuullostaa ihan minulta...välillä tuntuu, että vuoto vähenee mutta jatkuu sitten runsaana. ainakin tähän asti juuri prikulleen samaa tahtia mennään...älä ole pahoillasi. Toki itkeskelen täällä ja pahalta tuntuu, mutta ahempaa olisi jos kaikki vaan lohduttelisivat. Vähän lohduttavaakin, jos nyt sitten tämän vauvelin menetän että joku muukin on kokenut saman. voih...

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttis:
Vuotoa vk 6+3

Vuodan runsaasti eilisestä asti. Äippäpolilla kävin eilen. Ainakin silloin vielä vauvan syke näkyi. Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta? kuinka kävi? mistä voisi olla kysymys? Valuttelen edelleen.

Epätietoisuus on tässä pahinta. Jos edes joku vastaavaa ehkä kokenut jakaisi kokemuksensa, voisi helpottaa...oli se sitten ihan mikä tahansa

Mulla alkoi vuotamaan samoilla viikoilla ja väliin tuli kuin hanasta,kolmannella ultraus reissulla syyksi selvisi hematooma (4cmx4cm) ja vuotoa kesti yli kuukauden.Lapsi syntyi terveenä,joskin keskosena ja on tätä nykyä erittäin vilkas 1v :)

Mulla on alkanut vuodot rv7+3 ja rv9+1 mutta lääkärille/päivystykseen eivät ottaneet edes sisälle kun totesivat ettei keskemenolle kuitenkaan mahdeta mitään,luonto hoitaa.Kun vuoto väheni niin käytiin ultrassa tarkastamassa että kaikki on tullut pois.

Rv18+5 alkanut vuoto kyllä tutkittiin heti ja silloin sydän sykki vielä kaksi päivää vuodon alusta,mutta sitten pieni ei enää jaksanut ja synnytin hänet kuolleena.

Omalla kohdalla ainakin vuodot ovat olleet lopun alkua :(

3 onnistunuttta raskautta ja niissä ei mitään vuotoja ole ollut eikä tullut.

äiti....millaiset ne kivut olivat? selvisitkö niistä ja vuodosta ihan kotikonstein? miten selvitettiin että vauva oli tullut ulos? ts.mistä tiedän että jos/kun keskenmeno on alkanut?

Vastaaja vierailija...Otan osaa menetykseesi... Tämä on oikeasti ihan surujen suru. Luulisi, että näillä viikoilla olisi edes vähän helpompaa, mutta kyllä tämä luopumisen uhan tuska on kamalaa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuotoa vk 6+3

Mulla alkoi vuotamaan samoilla viikoilla ja väliin tuli kuin hanasta,kolmannella ultraus reissulla syyksi selvisi hematooma (4cmx4cm) ja vuotoa kesti yli kuukauden.Lapsi syntyi terveenä,joskin keskosena ja on tätä nykyä erittäin vilkas 1v :)

anteeks tyhmyyteni, mikä on hematooma

Kivut olivat menkkamaisia, mutta paljon pahempia polttoja/kramppeja. Siinä vaiheessa ei ollut epäilystäkään mitä oli tapahtumassa. Kovia kipuja oli, mutta kotona niistä selvisin, särkylääkkeiden voimin. Niin kauan kipuja oli, kun sikiö tuli ulos, sitten kivut helpottivat, vuoto tosin jatkui useamman päivän. Vuoto oli samanlaista kun kuukautistenkin aikaan, ehkä hieman runsaampaa, mutta ihan kotona pystyin olemaan. Minä tiesin km alkaneen, kun näin isojen hyytymien valuvan suihkun lattialle ja lopulta sinne tippui myös sikiö :( Muutama päivä tapahtuneen jälkeen kävin uudestaan ultrattavana, jossa todettiin kaiken tulleen itsestään pois.

Mulla oli toisen raskauden alussa vuotoja. Ensimmäisen kerran kun vuotoa tuli, sitä tuli ihan yhtäkkiä ja kauheesti kerrallaan. Mut otettiin päivystykseen, lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että se on keskenmeno. Mutta laittoi kuitenkin varmuuden vuoksi lähetteen seuraavaksi aamuksi ultraan. Ja siellä näkyi pienen syke oikein selvästi, kaikki oli ok. Sen jälkeen mulla tuli vuotoja useemman kerran alkuraskauden aikana. Mutta ne vuodot ei olleet enää niin runsaita kuin tuo eka kerta. Mulla se ekakin vuoto loppui saman illan aikana ainakin suurimmaksi osaksi. En muista enää, tuliko seuraavana päivänä vielä vähäsen. Ja ei ollut mitään kipuja. Vaan tuo vuoto.

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Vuotoa vk 6+3

Verenpurkautuma,oli kohdussa ja ei selvinny mistä oli tullut

Kiitos äiti....vähän huono omatunto kun availee täällä ihan vieraiden ihmisten syviä haavoja. Kiitos kuitenkin. Tärkeää oli tietää, mitä voi pahimmillaan tapahtua. Ja että toivoakin VOI olla...

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Vuotoa vk 6+3

Verenpurkautuma,oli kohdussa ja ei selvinny mistä oli tullut

okei... =)

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Kiitos äiti....vähän huono omatunto kun availee täällä ihan vieraiden ihmisten syviä haavoja. Kiitos kuitenkin. Tärkeää oli tietää, mitä voi pahimmillaan tapahtua. Ja että toivoakin VOI olla...

Eihän minun olisi tarvinut koko aloitukseen edes vastata, jos olisi tuntunut liian rankalta muistella asiaa. Ikäviä asioitahan nämä tosiaan ovat, mutta itse olen tyytyväinen että km tapahtui niin alussa, eikä vasta myöhemmillä viikoilla. Vaikka ikäväähän se on missä vaiheessa tahansa. Itse selvisin km helposti fyysisesti, henkisesti otti aika koville alkuun. Onneksi on yksi lapsi ennestään, kaksi vuotias poika. Pian km jälkeen jäin kuitenkin uudestaan raskaaksi, nyt mennään jo puolessa välissä ja kaikki mennyt paremmin kuin hyvin :)

Itselläni oli itseasiassa ekassakin raskaudessa vuotoa (rv8), silti kaikki meni hyvin lopppuun asti. Vuoto oli kyllä paljon lievempää eikä kipuja ollut. Tässä raskaudessa ei ole vuotoja tai muutakaan ollut.. Toivotaan kuitenkin että sinulla olisi kaikki hyvin, ja vuoto johtuisi jostain ihan muusta!! pidän peukkuja!

jokin saattaa olla pielessä pikkuisella.luonto kyllä hoitaa, mutta muista sitten surra jos km tapahtuu. Itse olin vaan urhea koko ajan ja asia jäin käsittelemättä kokonaan. Meinasin tulla pöpiksi. Tsemppiä, kävi miten kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mulla oli toisen raskauden alussa vuotoja. Ensimmäisen kerran kun vuotoa tuli, sitä tuli ihan yhtäkkiä ja kauheesti kerrallaan. Mut otettiin päivystykseen, lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että se on keskenmeno. Mutta laittoi kuitenkin varmuuden vuoksi lähetteen seuraavaksi aamuksi ultraan. Ja siellä näkyi pienen syke oikein selvästi, kaikki oli ok. Sen jälkeen mulla tuli vuotoja useemman kerran alkuraskauden aikana. Mutta ne vuodot ei olleet enää niin runsaita kuin tuo eka kerta. Mulla se ekakin vuoto loppui saman illan aikana ainakin suurimmaksi osaksi. En muista enää, tuliko seuraavana päivänä vielä vähäsen. Ja ei ollut mitään kipuja. Vaan tuo vuoto.
Mulla juuri tällä hetkellä samalla tavalla, nyt viikkoja tasan 13, viime pe oli np-ultra ja sitä aiemmin 10-viikolla tarkistus runsaan vuodon takia ja tähän asti ainaki ollu kaikki hyvin, odotellaan nyt maanantain nla-käyntiä, jotta kuullaan sykkiikö siellä masussa vielä pieni sydän :heart:

Yhteistyössä