Vuoto sisätutkimuksen jälkeen? (raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lääkäri teki aika kovakouraisen sisätutkimuksen aamupäivällä ja sen jälkeen ollut veristä vuotoa, ei ihan kirkasta ja epäsäännöllisiä supistuksia. Soitinkin jo asiasta ja kätilö totesi että seurata huomiseen mikäli runsastuu. Onkohan tässä synnytys käsillä vai säikähdänkö nyt turhaan. Viikkoja siis 36 ja tuplia odotan. Vuoto oli myös aika limaista (limatulppaako?)

Toi on ihan tavallista. Mulla ollut usein sama homma. Äitipolin vessassa oli lappukin tuosta, että se on ihan normaalia. Jos vuoto alkaa vastata kuukautisvuotoa ja/tai sulle tulee kovia kipuja/supistuksia niin sitten tietysti soitto synnärille. JAa kai sä tuplaraskaudessa soitat sinne muutenkin, jos sua huolettaa.

Nostan vielä jos jollakulla olisi vielä lisättävää. Vuoto väheni iltaa kohti ja muuttui rusehtavaksi ja yöllä ei vuotanut enää. Nyt aamupäivällä sitten taas alkanut tosi niukkana haalean vaaleanpunaisena. Synnärillä sanotaan että paika päälle kun muuttuu kirkkaaksi ja runsastuu. Kauankohan tämä niukka vuoto mahdollisesti jatkuu, synnytykseen?

Mulla gyne sanoi vastaavassa tilanteessa että limakalvot on tavallista herkemmät raskauden aikana ja jo ultrassa (jos alakautta) voi tulla vuotoa ihan siitä kohdunsuun limakalvoilta, ei siis kohdusta sinänsä. Minusta tuo kuulostaa siltä, tottakai jos muuttuu runsaammaks nin sit synnärille. Ja hienostihan sulla on jo viikkoja tuplille, ei mitään hätää pienillä vaikka päättäisivät syntyäkin jo :)

Kuulemma kohdun seutu on tosi vuotoherkkää raskausaikana, mullekin sanottiin tänään, että tod.näk. tänään vuotelee. Olen vasta rv29 eli vuoto ei onneksi automaattisesti tarkoita synnytyksen alkamista. Sinun raskautesi on sen sijaan sen verran pitkällä, että käynnistyäkin voi. Jos tihkuu vaaleanpunertavaa, makean tuoksuista, vedenohutta vuotoa, lähde käymään laitoksella jotta testaavat, onko se lapsivettä. Jos vuoto on niukkaa ja vaaleanpunaista, se voi ihan hyvin olla limatulppaa, jolloin ei huolta. Kirkkaasta verestä soittaisin polille.

Yhteistyössä