Vuosia myöhässä, mutta hankittiin eilen TALLENTAVA DIGIBOKSI...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liksuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liksuu

Vieras
Käyttääkö kukaan enää tallentavaa digiboksia? Käytiin eilen ostamassa extempore sellainen, kun alkoi tympimään se, että aina kun halusi (illalla) katsoa telkkaria, ei sieltä tullut koskaan MITÄÄN! Taidetaan vaan olla mooonta vuotta myöhässä tuon kanssa :D Katsotaan aika vähän telkkaria, yleensä iltaisin tunnin verran ennen nukkumaanmenoa, jos edes sitä. Meillä on siis pieni tv makuuhuoneessa, olkkarissa ei ollenkaan.

Nyt olen kuitenkin ihan innoissani tästä hankinnasta! Laitatteko te aina kerralla esim. viikon ohjelmat nauhoitukseen, vai miten toimitte tallennuksen kanssa? Onko tullut paljon käytettyä tallentavaa ominaisuutta? Nyt laitoin tallennukseen lähinnä elokuvia, pari dokkareita ja jotain south parkia ja simpsoneita, sellaisia lyhyitä iltaohjelmia.

Mulla on ollut sellainen jo vuosia ja käytän päivittäin. En livenä katso juuri mitään, vaan vasta illalla ysin jälkeen kun lapsi on mennyt nukkumaan. Mietin pitkään Elisa Viihdettä kun sitä jatkuvasti tarjotaan ja totesin, että en tee sillä mitään. Näillä mennään mitä on (boksi, netti, Netflix jne).

[QUOTE="viivi";28711474]Mitä teillä sitten on, jos ei tallentavaa boksia löydy? Siis ei ap vaan muilla....

Siis minne tallennatte?[/QUOTE]

Nettitv ja kovalevy. Ei tarvitse tallennella muuta kuin satunnaiset elokuvat tietokoneelta kovalevylle ja kovalevy tv:seen kiinni.

[QUOTE="Anne";28711484]Nettitv ja kovalevy. Ei tarvitse tallennella muuta kuin satunnaiset elokuvat tietokoneelta kovalevylle ja kovalevy tv:seen kiinni.[/QUOTE]

Aika monimutkaiselta kuulostaa tuo kovalevyn vaihteleminen paikasta toiseen.

meillä on ollut tallentava boksi nyt 4 vuotta. Ja on todella kätevä. Haukkunut hintansa jo moneen kertaan, kun ei lapsille tarvi ensimmäistäkään dvd-levyä ostaa :D Eikä ole kyllä hankala käytössä, päin vastoin. On niin näppärä, kätevä ja selkeä. Meillä aikuiset katsoo kaikki nauhalta, siis ihan kaiken. Jopa lähes reaaliajassa. Kätevämpi kun aloittaa ohjelman katsomaan 10 minuuttia sen aloituksen jälkeen, niin ei tarvi katsoa mainoksia.

Ja lapset katsoo sieltä sitä lastenohjelmaa, mitä haluavat. Vanhin osaa jo sujuvasti sitä käyttää (6 v).

Alkuperäinen kirjoittaja todella kätevä;28711496:
Aika monimutkaiselta kuulostaa tuo kovalevyn vaihteleminen paikasta toiseen.

meillä on ollut tallentava boksi nyt 4 vuotta. Ja on todella kätevä. Haukkunut hintansa jo moneen kertaan, kun ei lapsille tarvi ensimmäistäkään dvd-levyä ostaa :D Eikä ole kyllä hankala käytössä, päin vastoin. On niin näppärä, kätevä ja selkeä. Meillä aikuiset katsoo kaikki nauhalta, siis ihan kaiken. Jopa lähes reaaliajassa. Kätevämpi kun aloittaa ohjelman katsomaan 10 minuuttia sen aloituksen jälkeen, niin ei tarvi katsoa mainoksia.

Ja lapset katsoo sieltä sitä lastenohjelmaa, mitä haluavat. Vanhin osaa jo sujuvasti sitä käyttää (6 v).

Aika harvoin tarvitsee vaihdella kovalevyä. Kerralla laitetaan lastenohjelmat ja sarjat ja elokuvat ja katsotaan kun ehditään, kovalevy siis aina kiinni tv:ssä.
Itse tykkään katsoa tietokoneelta jos katson yksin joten nettiteeveeseen vain, en itsekään katso oikeaan aikaan mitään tv:stä. Kaikki sarjat yms katson erilaisilta kanavilta silloin kun ehdin.

[QUOTE="Anne";28711507]Aika harvoin tarvitsee vaihdella kovalevyä. Kerralla laitetaan lastenohjelmat ja sarjat ja elokuvat ja katsotaan kun ehditään, kovalevy siis aina kiinni tv:ssä.
Itse tykkään katsoa tietokoneelta jos katson yksin joten nettiteeveeseen vain, en itsekään katso oikeaan aikaan mitään tv:stä. Kaikki sarjat yms katson erilaisilta kanavilta silloin kun ehdin.[/QUOTE]

Plus se etu, ettei tarvitse miettiä mihin sen digipoksin laittaa, johdot. Yksi kaukosäädin lisää yms. Meillä kun ei ole sellaista tvtasoa vaan tv on lipaston päällä.

[QUOTE="Anne";28711517]Plus se etu, ettei tarvitse miettiä mihin sen digipoksin laittaa, johdot. Yksi kaukosäädin lisää yms. Meillä kun ei ole sellaista tvtasoa vaan tv on lipaston päällä.[/QUOTE]

Kuule nykyaikaiset tallentavat boxit toimii ihan yhdellä kaukosäätimellä yhdessä telkkarin kanssa. Että ei tarvi olla kahta kaukosäädintä.

Lisäksi käytämme todella usein esim. pikkukakkosen kanssa sitä pause-näppäintä. Eli kun lapset katsoo "suoraa" lähetystä pikkukakkosesta ja onkin ruokailuaika, niin pause vaan päälle ja sitten jatkavat pikkukakkosta ruokailun jälkeen siitä mihin jäivät. Siis ihan "suoraa" lähetystä, ei mitään boxiohjelmaa.

[QUOTE="viivi";28711474]Mitä teillä sitten on, jos ei tallentavaa boksia löydy? Siis ei ap vaan muilla....

Siis minne tallennatte?[/QUOTE]

Miksi pitää tallentaa??? Eikö ole elämää ilman tosi-TV:tä?

Alkuperäinen kirjoittaja todella kätevä;28711550:
Kuule nykyaikaiset tallentavat boxit toimii ihan yhdellä kaukosäätimellä yhdessä telkkarin kanssa. Että ei tarvi olla kahta kaukosäädintä.

Lisäksi käytämme todella usein esim. pikkukakkosen kanssa sitä pause-näppäintä. Eli kun lapset katsoo "suoraa" lähetystä pikkukakkosesta ja onkin ruokailuaika, niin pause vaan päälle ja sitten jatkavat pikkukakkosta ruokailun jälkeen siitä mihin jäivät. Siis ihan "suoraa" lähetystä, ei mitään boxiohjelmaa.

No hyvä että toimii yhdellä kaukosäätimellä. Meillä on ollut boksi joskus vuonna nakki ja kilpi jolloin se vielä tarvitsi oman säätimen. silloin oli kyllä ihan tv-taso, ettei ollut laatikon sijoitusongelmia toisin kuin nyt olisi. Kyllä meilläkin usein laitetaan pause päälle, vaikkei tallentavaa digipoksia olekaan :D Kovalevykin toimii samalla kaukosäätimellä ja tietokoneelta voi painaa pausen myös helposti :D
Jokainen tavallaan :)

[QUOTE="vieras";28711595]Miksi pitää tallentaa??? Eikö ole elämää ilman tosi-TV:tä?[/QUOTE]

Eikun se elämä just on, sehän se onkin ongelma.

Telkkarista tulee erittäin vähän hyvää, katsottavaa ohjelmaa ja silloin harvoin kun istun tv:n ääreen, niin haluan katsoa jotain mistä pidän.

En ala rytmittämään päivääni jonkun ohjelman vuoksi, vaan katson sen sitten kun ehdin istahtamaan alas.

Mä olen ymmärtänyt että tallentavat boksit keksittiin juurikin siksi, että ne jotka eivät ehdi istumaan koko päivää tv:n ääressä,näkisivät myös niitä mieluisia ohjelmiaan. :D

Eli tiivistettynä, ihan niinku väärässä olit.

Meillä on monta vuotta vanha Humax PRV-9200T joka on varmaan kaikkien aikojen paras tallentava boksi ikinä. Koskaan ei ole boksille tarvinnut tehdä töpseliresettiä mikä pitää Elisan viihdeboksille tehdä säännöllisesti ja odotella aina vartin lootan käynnistymistä. Tallennustakin tärkeämpää on että boksissa on toimiva ajansiirto. Sellaista ei Elisa-vitutuksessa ole eikä edes kaikissa nykypäivän "oikeissa" bokseissa.

Mun tallentava boxi hajos jokin aika sitten, mun mielestä se oli erittäin hyvä ja helppo jopa mulle, joka olen täys tumpelo erilaisten laitteiden kanssa. Aion hommata uuden. Sitten saa katsoa aina niitä ohjelmia, mistä tykkäää, eikä niitä, joita sattuu tulemaan. Monet suosikkiohjelmani tulevat epäsopivaan aikaan. Lisäksi saa kelata yli typerät mainokset.

[QUOTE="Anne";28711517]Plus se etu, ettei tarvitse miettiä mihin sen digipoksin laittaa, johdot. Yksi kaukosäädin lisää yms. Meillä kun ei ole sellaista tvtasoa vaan tv on lipaston päällä.[/QUOTE]
Noup, minä ohjaan yhdellä kaukosäätimellä TV:tä, DVD:tä, karaokelaitetta, kotiteatteria, stereoita, digiboksia ja ilmapuhallinta. Ei niitä kapuloita tarvitse joka vehkeelle erikseen.

Kuopus katselee sieltä lähinnä talletettuja suosikkiohjelmiaan. Keskimmäinen tallentaa sinne vaikka mitä ja kovalevy on aina täpötäynnä. Netistä lähinnä katselen ohjelmia, jos en niitä samantien ehdi katselemaan.

[QUOTE="vieras";28711645]Mun tallentava boxi hajos jokin aika sitten, mun mielestä se oli erittäin hyvä ja helppo jopa mulle, joka olen täys tumpelo erilaisten laitteiden kanssa. Aion hommata uuden. Sitten saa katsoa aina niitä ohjelmia, mistä tykkäää, eikä niitä, joita sattuu tulemaan. Monet suosikkiohjelmani tulevat epäsopivaan aikaan. Lisäksi saa kelata yli typerät mainokset.[/QUOTE]

Korjautin omani vajaa vuosi sitten. Kannatti, vaikka vaihdettiin kovalevy sun muuta. Aina iso miinus että kaikki tallennetut ohjelmat meni tietty siinä...

Yhteistyössä