vuorotyöläiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiliini

Vieras
jos teillä on lapsi tarhassa ja hoitopäiviä tulee suht vähän kuussa niin onko teillä päiväkoti maininnut asiasta?
Me ollaan menos ens viikolla tarhaan tutustumaan ja nyt sit ku soittelin sinne niin he puhu et jos tulee liian vähän päiviä niin se ei ole lapselle hyvä sekään, ymmärrän kyllä. Siis et jos lapsi pitkään poissa tarhasta, niin on niinkuin opettelisi aina uudelleen.
Laskeskelin tuossa et yhdellä mun työvuorolistalla lapsen tarvis olla vain 5 päivää tarhassa, toki niitä on joskus enemmänkin. Mut halaun kyllä et lapsi ois kotona kun meistä vanhemmista toinen on.
Kokemuksia!!:)

Meillä oli lapset yksityisellä pph:lla, mutta työkavereitten lapset olivat monet sillä (ainakin siihen aikaan käytössä olleeseen) 13-päivää-tai-alle-kk-systeemillä. Ja joskus oli kuukausia, että se riitti ja jäi päiviä vajaaksikin, joskus oli hankalampaa, ystäväpiiri tai sukulaiset tulivat sitten hätiin. En muista, että olisi hoitopaikan puolesta moitittu tästä, että hoitopäivien määrä vaihteli.

Mua taas mietityttää kun olen lähdössä töihin, niin lapselle tulis joka toinen viikko hoitopäivän pituudeksi 9 tuntia, ja joka toinen viikko 3 tuntia... meneekö se sitten puolipäiväisenä noina 3 tunnin päivinä vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja viivu:
Ilman muuta lapsi kotona, kun toinen vanhemmista kotona. Lapsi kyllä tottuu siihen että on vain silloin tällöin hoidossa. Aikaa voi kyllä mennä jonkun aikaa.

näin minäkin ajattelen. Toki jos on jokin meno itsellä niin lapsihan voi olla vaikka aamupäivän sitten tarhassa leikkimässä.
Ymmärrän toki sen pointin tuossa mutta kun minusta on tyhmää maksaa sitten siitä jos itse on kotona, kallistahan se on muutenkin.

Kiitos vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
Ilman muuta lapsi kotona, kun toinen vanhemmista kotona. Lapsi kyllä tottuu siihen että on vain silloin tällöin hoidossa. Aikaa voi kyllä mennä jonkun aikaa.

näin minäkin ajattelen. Toki jos on jokin meno itsellä niin lapsihan voi olla vaikka aamupäivän sitten tarhassa leikkimässä.
Ymmärrän toki sen pointin tuossa mutta kun minusta on tyhmää maksaa sitten siitä jos itse on kotona, kallistahan se on muutenkin.

Kiitos vastauksista.

Luultavasti joutuu/pääsee maksamaan jokatapauksessa jonkun vakiosumman, eli määritellään sen max-tarve ja sen mukaan maksetaan. Ikään kuin pidetään paikkaa sillä maksulla. Ymmärrettävää myös palveluntarjoajan kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:

Kiitos vastauksista.

Luultavasti joutuu/pääsee maksamaan jokatapauksessa jonkun vakiosumman, eli määritellään sen max-tarve ja sen mukaan maksetaan. Ikään kuin pidetään paikkaa sillä maksulla. Ymmärrettävää myös palveluntarjoajan kannalta.

Se ihminen jonka kanssa eilen puhuin, valitsee lapset päiväkoteihin, sanoi että maksu määräytyy päivien mukaan...en sitten tiiä onko siinä joku raja päivien suhteen..

Mä olin aikoinaan päiväkodissa töissä ja siel oli tyttö ja poika jotka oli hyvin vähän hoidossa,eli vaan just päivän sillon toisen tällön ja sille tytölle se oli kyllä huono järjestely.. joka kerta oli hirvee itku kun piti sinne jäädä, eikä meinannut rauhoittua millään.. poika taas säntäs vaan leikkimään.. eli riippuu hirveesti lapsestakin miten reagoi vähäisiin hoitopäiviin.

Täällä kaupungissa tapana sellainen, et huoltajat määrävät hoitopäivien määrän esim. 10. Välillä se voi alittua ja välillä mennä yli. Täällä on 3 kuukauden jaksoissa, muistaakseni marras, joulu ja tammi eli jos marraskuussa on 8 joulukuussa 12 tammikuussa 10.

Ja maksu määräytyy sit noiden hoitopäivien mukaan, muistaakseni 200?/21 ja sitten se sit kerrotaan hoitopäivien määrällä.

olipas hankalasti selitetty, mutta toivottavasti sait selkoa.

Rippuu lapsesta miten viihtyy siellä. onhan se tressaavaa jos on hoidossa muutaman päivän kuukaudessa ja aina täytyy tutustua uudelleen kavereihin ja touhuun päiväkodissa. Aikuisellekin sellanen tilanne stressaava- joka kuukausi uusi työpaikka jossa viipyy päivän kaks.

Yhteistyössä